Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Na aukciji cetiri „Zastavine“ fabrike

Do kraja godine održace se prve aukcijske prodaje pojedinih „Zastavinih“ društava: „Kovacnice“, „Alatnice“, „Livnice“ i „Zastava - Elektru“. Ti kolektivi najkasnije u januaru iduce godine imace nove titulare, a za njihovu kupovinu postoji dosta zainteresovanih kupaca, izjavio je juce u Kragujevcu republicki ministar za privredu dr Predrag Bubalo, koji je ujedno i predsednik Saveta za stratešku konsolidaciju „Zastave“.
On je kazao da je tokom ove godine Vlada ucinila „jako puno za „Zastavu“ i naveo da su „direktno i indirektno dugovi prema ‘Fijatu’ i bankama umanjeni za oko 100 miliona evra, cime su stvorene pretpostavke za proces privatizacije svih delova“.
- Donošenjem Uredbe o dugorocnoj proizvodnoj kooperaciji sa stranim partnerima pružena je velika šansa za oporavak delovima „Zastave“ koji se bave proizvodnjom komponenti, ali i Fabrici automobila. Smanjene su carinske dažbine za uvoz celicnih proizvoda, pre svega limova koje „Zastava“ mnogo koristi. Dažbine su vracene na nivo pre harmonizacije sa Crnom Gorom, a doneta je i Uredba o ogranicenju uvoza polovnih vozila, od koje korist ima i „Zastava“ - rekao je Bubalo, isticuci da ce i dalje ovo preduzece imati punu podršku države Srbije.
Po recima Slobodana Lalovica, ministra za rad i socijalna pitanja, Vlada i poslovodstvo „Zastave“ užurbano rade na iznalaženju mera i aktivnosti za trajno zbrinjavanje 6.240 radnika koji se nalaze na ZZO. Vlada je spremna da im pomogne da zapocnu privatni biznis za koji se oni budu opredelili u anketi koja ce biti sprovedena tokom januara i februara naredne godine. Visina pomoci bice naknadno utvrdena.
- Oni koji ne budu hteli da prihvate ponudene opcije, morace da se prijave na birou rada - rekao je Lalovic i najavio ukidanje 1. septembra iduce godine, kada istice ugovor koji su pre tri godine potpisali bivša vlada, poslovodstvo i sindikat Grupe „Zastava“.

Na prolece odluka o stratešom partneru FAP

U pribojskom FAP sve je u znaku priprema za privatizaciju i posete delegacije biznismena i strucnjaka za automobilsku industriju iz Amerike koju su predvodili Brajan Cimerman koji zastupa interese više investitora iz Amerike i Nil Micel, ekspert za restruktuiranje u oblasti automobilske industrije. Oni su bili izuzetno zadovoljni razgovorima u Vladi Srbije i posetom FAP, najavivši da ce se do pocetka marta americka strana izjasniti o ucešcu u privatizaciji FAP. Inace, za FAP nisu zainteresovani samo Amerikanci, vec i investitori iz Saudijske Arabije, Indije, ali i predstavnici vodecih firmi automobilske industrije iz Evrope, pa ce se sa prvim prolecnim danima definitivno znati ko ce biti kupac pribojskog FAP, najvece fabrike privrednih vozila i autobusa na Balkanu.
U meduvremenu, ovih dana u FAP su definisali razvojne i proizvodne zadatke za narednu godinu, sa akcentom na modernizaciji kamiona i autobusa FAP, kako bi bili konkuretni sa vodecim svetskim proizvodacima kamiona i autobusa. Tako ce FAP vec narednih dana krenuti sa realizacijom projekta proizvodnje niskopodnih gradskih autobusa sa visinom poda od 385 milimetara, koji su sve traženiji na domacim ali i inostranim tenderima.
Prema recima Srbislava Kalicanina, predsednika Odbora za razvoj u FAP, u ove autobuse ugradivace se "Mercedesov" motor EURO 3 i prednje i zadnje osovine nemackog ZF iz poslednje generacije, kao i cetvorostepeni "Fojtov" menjac. Odredene tehnicke preduslove vec su uradili strucnjaci iz Razvoja FAP u saradnji sa strucnjacima Instituta Vinca.
Kalicanin kaže da ce se ubuduce na FAP vozila ugradivati najnovija generacija motora "Mercedes" EURO 3, od 180 do 350 konjskih snaga, a najjaci motori EURO 3 od 420 konjskih snaga bice ugraden u novo vozilo FAP 3242. Osim toga, u narednoj godini planira se proizvodnja novog vozila FAP 2028 sa "Mercedesovim" EURO 3 motorom OM 906 koje ce se raditi i za potrebe Vojske. I u prigradske i medugradske autobuse FAP ce ugradivati najnovije "Mercedesove" motore EURO 3. Uz sve to, FAP ce u iducoj godini ponuditi savremeniju kabinu svojih kamiona, sa novim dizajnom enterijera u skladu sa zahtevima tržišta i korisnika vozila. Kalicanin kaže da je pri kraju homologacija kamiona FAP 1318 i FAP 1818 sa EURO 3 motorima, uskoro ce se izvršiti homologacija vozila FAP 2023 i FAP 3235, a predstoji i homologacija gradskog autobusa.

"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta