Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Smenjen i direktor Vojvodanske banke

Upravni odbor Vojvodanske banke do kasnih popodnevnih casova nije doneo odluku o smeni dosadašnjeg generalnog direktora banke Srdana Mihajlovica, cije razrešenje je zatražila Agencija za sanaciju banaka. Razlozi zbog kojih je Agencija uputila ovaj zahtev Upravnom odboru banke nikome u banci nisu bili poznati.
Mihajlovic je, inace, treci generalni direktor banke posle smene Živote Mihajlovica, dugogodišnjeg predsednika banke, koji je smenjen decembra 2002. godine. Posle njegove smene na mesto generalnog direktora banke došao je Dragan Satovac, koji je do tada radio u Novosadskoj banci.
Ubrzo, tacnije marta 2003. godine i on je smenjen, vratio se u Novosadsku banku, a na njegovo mesto došao je Srdan Mihajlovic koji je do tada bio direktor filijale Vojvodanske banke u Zrenjaninu.
Kao cetvrti generalni direktor Vojvodanske banke spominje se Zoran Radonjic, direktor u HVB banci, a nekadašnji radnik Vojvodanske banke.

Dobro i za domaceg i za stranog kupca

Ovdašnja privreda ima šta da ponudi domacem potrošacu i po ceni i po kvalitetu svojih proizvoda. Istini za volju, spisak se skracuje kada je rec o proizvodima novijih tehnologija, a proširuje kod onih baznih kao što su hrana, ali i sredstva za licnu higijenu.
Ekonomista Vladana Hamovic, direktor Centra za makroekonomska istraživanja u Institutu za tržišna istraživanja, podržava vladinu kampanju „Kupujmo domace – obnovimo Srbiju” i smatra da je takvu akciju trebalo pokrenuti i ranije.
– Mnogi domaci proizvodi po kvalitetu mogu da konkurišu stranim, ali su bezrazložno potcenjeni. Primer za to su proizvodi „Merime” iz Kruševca koji se sada izraduju po standardu „Henkela” koji je kupio tu fabriku, ali se prodaja nije povecala, izjavila je Vladana Hamovic dodajuci da bi domaci proizvodi trebalo da budu zašticeni i od neravnopravnog tretmana u trgovinama jer se, narocito, u prodavnicama stranih vlasnika stavljaju na manje vidno mesto.

Presudna je cena
Po njenoj oceni, za uspeh akcije bi bilo celishodno ograniciti uvoz onih proizvoda koje u dovoljnim kolicinama mogu da proizvedu domace firme, a ciji kvalitet zadovoljava potrebe potrošaca. Sem toga, uvoz kvalitetnih sirovina kojih nema na domacem tržištu trebalo bi da ima blaži carinski tretman.
Konsultant za strana ulaganja Milan R. Kovacevic kaže da podržava kampanju Ministarstva trgovine i da je licno praktikuje. U vecini civilizovanih zemalja, kaže, gradani razumeju vezu izmedu onoga što kupuju i ekonomske stabilnosti svoje zemlje. Zato naše ljude treba upoznavati, nezavisno od ove kampanje, sa osnovnim ekonomskim pojmovima, odnosno kako potrošnja utice na zaposlenost, koliko je poguban za nas ogromni spoljnotrgovinski deficit kojim trošimo tude, a posle cemo to morati da vracamo, da ovakva akcija može da utice na rast društvenog proizvoda, i drugo. Po njegovoj oceni sama kampanja može dati samo „milimetarske” rezultate, ali u našim uslovima i to je nešto.
– Za potrošaca nije samo cena presudna, ona je samo jedan od elemenata. Mi imamo dosta dobrih proizvoda, a kod njegovog velicanstva kupca presuduje mnogo toga. Neophodna su ulaganja, nove tehnologije kako bi se napravio ne samo dobar, vec i komparativan proizvod. Ne može nam biti cilj da ubedimo samo domaceg potrošaca da kupuje ovdašnji proizvod, vec da ga kupi i strani kupac. U protivnom sve ostaje na nivou demagogije i ekonomskog nacionalizma od koga smo, kao što se zna, imali samo štete. Kampanja mora biti pozitivna, a ne administrativnim merama poput ogranicavanja uvoza jer ce u toj situaciji domaci proizvodaci smanjivati kvalitet. Sada je akcija usmerena samo na robu, ali ni usluge se ne mogu zanemariti jer se najveci rast ocekuje baš u ovoj oblasti, napominje Kovacevic dodajuci da ukupan ekonomski ambijent baš i ne omogucava brze efekte akcije.

Slabi efekti
Po oceni Miroslava Prokopijevica, direktora Centra za slobodno tržište, kampanja Ministarstva trgovine za popularizaciju domacih proizvoda nece pomoci oporavku privrede ni poboljšanju kvaliteta domacih proizvoda. Po njegovim recima od akcije korist može da ima samo ministar trgovine i marketinška agencija koja je ucestvovala u njenoj pripremi. Slicne akcije su primenjivale i razvijene zemlje, pa cak i SAD, ali su izostali ocekivani rezultati. Po njemu glavno pitanje je da li su naši proizvodi bolji od stranih.
Najveca pomoc domacoj privredi bila bi da se u Srbiji stvori povoljan ambijent za privredivanje jer bi se na taj nacin privukli strani investitori i obezbedila konkurencija bez koje nece biti poboljšanja kvaliteta robe što je uslov za povecanje izvoza, ocenjuje Prokopijevic.

"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta