Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
USKORO "ASTRE" I "VEKTRE" IZ KRAGUJEVCA

Pregovori Zastave i Opela se privode kraju, i ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji, sličan onom sa Fijatom, biće uskoro potpisan. To bi značilo da će za nekoliko meseci početi montaža 5.000 automobila marke "astra" i 3.500 "vektri" godišnje. Predviđeno je da se "astra" u Zastavi, odnosno na jednoj od njenih montažnih traka, montira u potpunosti, dok bi se "vektra" montirala delimično. Drugim rečima predviđena je ugradnja pojedinih pozicija u kompletne automobile. Za razliku od Zastavinog "punta", koji će na Fijatov zahtev, na domaćem i tržištima okolnih zemalja biti plasiran pod "zastava 10", Opelovi modeli imaće oznake te nemačko-američke kompanije i zvaće se - "astra" i "vektra". Izvor: "Danas".

Izrada predloga privatizacije Naftne industrije Srbije mogla bi da košta i do milion evra:
Hrvatski recept za privatizaciju NIS?
Izborom privatizacionog savetnika za Naftnu industriju Srbije biće zadovoljen zahtev Međunarodnog monetarnog fonda, ali će to budžetu "izbiti" još milion evra. Iako se u ovoj trci takmiče naše renomirane svetske konsultantske kuće, predlog koji na kraju jedna od njih bude ponudila može biti odbačen ukoliko se ne dopadne vlasniku NIS - Vladi Srbije. Misija MMF zapretila je da šesta revizija aranžmana neće biti završena ukoliko izbor ne bude obavljen do kraja godine, i po njihovom ukusu, pa je zato teško poverovati da se renomirani savetnici neće odlučiti da predlože prodaju većinskog udela u NIS ili odvojenu prodaju rafinerija koju su predlagali i stručnjaci MMF. Analitičar Dejan Stojadinović kaže za Danas da će nakon izbora, privatizacioni savetnik imati rok od četiri meseca da izradi studiju i predloži Vladi Srbije kako da privatizuje NIS. - Realno je očekivati da za četiri meseca neće biti obavljena procena vrednosti NIS jer savetnik na to nije obavezan, ali će svakako dati okvirni predlog privatizacije. Treba podsetiti da Vlada ne mora da prihvati predlog, ali je sigurno da nijedan od savetnika neće predložiti da se ne ide u privatizaciju - naglašava Stojadinović. Komentarišući visinu naknade koju bi privatizacioni savetnik mogao da dobije za izradu predloga, Stojadinović ističe da će to zavisiti od renomea koji imaju glavni izvođači i njihovi podizvođači. Oni će, verovatno, osim osnovne cene za izradu predloga, tražiti i nadoknadu ukoliko se privatizacija uspešno sprovede. Reč je o pola procenta ili jednom procentu od vrednosti transakcije po kojoj će biti privatizovan NIS. Stojadinović procenjuje da konsultanti za svoje usluge neće tražiti više od milion evra. - Većina prijavljenih firmi već je učestvovala u privatizaciji naših preduzeća, ali NIS je krupna firma, velike vrednosti, i za svaku od tih kuća bila bi veoma dobra referenca kada bi bili angažovani na tom poslu. Smatram da je za NIS najbolje rešenje privatizacija po "hrvatskom receptu" odnosno model koji je primenjen prilikom privatizacije Ine. Prodato je 25 odsto vrednosti Ine a te pare uložene su u modernizaciju kompanije i podignuta njena vrednost - podseća Stojadinović i dodaje da je nerealna tvrdnja rukovodstva NIS da je kompanija procenjena na tri milijarde evra. Ekonomista Miodrag Zec smatra da je izbor savetnika u postupku sa dve faze logičan ali da je problem u pristupu Vlade u vezi sa NIS. - Da Vlada zna šta hoće sa nacionalnom naftnom kompanijom, ne bi joj trebao savetnik. Možda je strategiju privatizacije NIS trebalo da ponudi Vlada i to još pre dve godine a ne da angažuje konsultanta. Ovako Vlada može da naruči projekat ali se ne zna da li će ga i prihvatiti. Postavlja se pitanje zašto se od 2001. godine ostavlja po strani problem javnih preduzeća, koncesija i drugih stvari - kaže Zec. Izvor: "Danas".

Carina još nije dobila uputstvo o naplati dažbina na "domaće" vozilo
Punto iz Italije ulazi bez carine?
BEOGRAD - Domaći automobil "zastava 10" za sada nije ništa drugo do potpuno strano vozilo koje će biti napravljeno u torinskoj fabrici "Fijat". To je na predstavljanju "domaćeg punta" u Centru "Sava" potvrdio i Zoran Radojević, generalni direktor Grupe "Zastava vozila". Radojević je rekao da će prvih 7.000 automobila "zastave 10" biti sklopljeno u Torinu, sve dok se "Zastava" tehnički ne modernizuje, pre svega u delu sklapanja školjki i u procesu montaže. Međutim, bez obzira na "potez godine", vlasti u Srbiji nisu odgovorile na niz značajnih pitanja, među kojima su ona o naplati carina na automobile stranog porekla na koja se samo lepe domaće markice, kao i krucijalno - da li srpska automobilska industrija postaje "šrafciger", poput one u Mađarskoj. Da još nema zvaničnih informacija o naplati carine na strani automobil, zbog čega bi državna kasa mogla da bude oštećena za milione evra, potvrđuju i u Upravi carina. I na "Zastavinom" štandu u Novom Sadu ističu da se carina ne plaća "jer je reč o domaćem proizvodu". Aleksandar Georgijevski, šef Odseka za poreklo robe u Upravi carina, međutim, ističe da će, prema nezvaničnim informacijama kojima raspolaže Uprava carina, automobil koji će se u Srbiji prodavati kao domaći "zastava 10", dolaziti iz Italije u delovima, pa će se oni sklapati u pogonima u Kragujevcu. "Po važećoj zakonskoj regulativi, u spoljnotrgovinskom postupku redovno se plaća predviđena stopa carine za tu vrstu robe. Mimo postojeće zakonske regulative Uprava carine nije do sada dobila nikakvo drugačije tumačenje. Dakle, za uvoz tih delova plaća se carina u redovnom postupku", rekao je Georgijevski. Uprava carine, naglasio je on, odnosno odsek koji se bavi poreklom robe i preferencijalima, do sada nije dobio nikakav stav, tačnije tumačenje o eventualno posebnim uslovima pod kojima će se uvoziti delovi za sklapanje vozila "zastava 10". - Ne mogu da kažem koliko bi kumulativno iznosila carina na delove za takvo vozilo, jer svaki deo ima svoju carinsku stopu. Da li država ubira više ukoliko se carina naplaćuje na delove pojedinačno, ili na finalni proizvod, niko napamet ne može da kaže, jer je to složen račun. Uostalom, proizvod se svrstava u finalni, bez obzira na to što se ceo uvozi u delovima, tako da država ne gubi ništa jer se naplaćuje ceo iznos carine - objasnio je Georgijevski i dodao da ukoliko od nadležnih organa ne stigne nikakvo rešenje o drugačijem načinu carinjenja, Uprava carine će primeniti redovni postupak naplate carine na automobile, odnosno 20 odsto od vrednosti vozila. Za "dačiju" nema dažbina Georgijevski je istakao da je sada bilo slučajeva da se iz redovnog postupka oslobode plaćanja carine automobili, i to na osnovu sporazuma o slobodnoj trgovini s Rumunijom, koji podrazumeva i izdavanje uverenja o poreklu robe. - Reč je o proizvodu sa deklarisanim preferencijalnim poreklom, odnosno o automobilima marke "dačija" - dodao je on. Izvor: "Glas javnosti".

Novi redosled isplata penzija

Jedna i po penzija korisnicima Fonda PIO zaposlenih i 20,5 penzija seljacima nedavno usvojenim zakonom pretvorene su u javni dug i najstarijima će biti isplaćene kao obveznice. Zbog toga će unekoliko biti poremećen redosled isplata penzija i u jednom i u drugom fondu. Tako će fond zaposlenih oko 25. oktobra isplatiti prvi ček za avgust, koji je i inače na redu za isplatu, a 15 dana kasnije, oko 10. novembra, prvi deo penzije za oktobar. Drugi avgustovski ček i oba čeka za septembar biće pretvoreni u obveznice i isplaćeni u tri rate, počev od 20. januara sledeće godine. Što se seljaka tiče, njima će sa prvom narednom isplatom stići prvi deo primanja za januar prošle godine, a u novembru prvi ček za oktobar ove godine. Ostale preskočene penzije, dakle, sve lanjske (osim prvog dela za januar) i devet ovogodišnjih, zaključno sa drugim septembarskim čekom, biće pretvorene u obveznice i isplaćene u pet godišnjih rata, s tim što prva dospeva 20. februara 2006. Na šalterima „Nove banke“ AD Beograd danas će početi isplata septembarskih penzija za penzionere koji žive u Srbiji, a primanja dobijaju iz Fonda PIO Republike Srpske, rečeno je „Blicu“ u ovoj banci. Danas će takođe biti prebačene pare i PTT-u i drugim bankama za koje su se penzioneri odlučili da preko njih dobijaju svoje prinadležnosti. Izvor: "Blic".

"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta