Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Sorsa: Srpska ekonomija jača

Šefica Misije Međunarodnog monetarnog fonda za Srbiju i Crnu Goru Pirita Sorsa ocenila je da je srpska ekonomija jača nego pre tri godine, ali da još mnogo toga treba da bude urađeno. "Sada je važno da se smanji ranjivost koja bi mogla da proizađe iz visoke inflacije i spoljnjeg deficita, i dalje poboljša konkurentnost", ocenila je Sorsa u intervjuu za novogodišnji dvobroj Ekonomist magazina. Prema njenim rečima, pozitivno je to što je prosečan industrijski rast od 2002. godine pet odsto, što je udeo privatnog sektora povećan sa 40 na 55 odsto, uspostavljen efikasni većinski privatni bankarski sistem sa rastućom depozitnom bazom i obimom kredita, a javne finansije postavljene na zdraviju osnovu, sa suficitom i smanjenjem javne potrošnje. Međutim, kaže Sorsa, ekonomija u Srbiji je još krhka: inflacija i spoljni dug ostaju previsoki a distribucija rasta može da bude poboljšana. "Veliki deo krhkosti i teškoća u smanjenju neravnoteže ogleda se u činjenici da je previše resursa i dalje u nereformisanim delatnostima - previše društvenih preduzeća čeka da bude privatizovano ili zatvoreno, a sektor javnih preduzeća treba reformisati", ocenila je predstavnica MMF. Ona je istakla da vladama nije lako da donesu i primene ove odluke. "Ali kada se jednom nešto dogovori, treba da bude primenjeno", rekla je Sorsa, i navela primer dogovora oko reforme penzionog sistema i privatizacije NIS. Osvrćući se na problem privatizacije javnih preduzeća u Srbiji, ona je istakla da je, kada preduzeća ostvaruju gubitke i opstaju samo uz pomoć iz budžeta uzimajući resurse od, na primer, obrazovanja i zdravstva, bolje da se zatvore ili prodaju i da se razvije pozitivna osnova za razvoj privatnog sektora. Izvor: "Danas".

FORD DOKAPITALIZOVAO JAGUAR SA 1,2 MILIJARDE FUNTI

Automobilska kompanija Ford unela je još 1,2 milijarde funti u svoju zavisnu kompaniju Jaguar kako bi održala proizvodnju luksuznih automobila, a novac će stići putem nove prodaje akcija Jaguara američkim gazdama. Ova britanska kompanija nedavno je objavila da je u 2004. zabeležila gubitak od 429,3 miliona funti. Portparol Jaguara Don Hjum izjavio je da dokapitalizacija pokazuje Fordovu posvećenost Jaguaru, iako se u medijima donedavno spekulisalo da Amerikanci razmišljaju o napuštanju Jaguara. Najveći deo novih sredstava otići će na pokrivanje obaveza iz 2003. i 2004. Situacija Forda takođe nije blistava jer su u trećem kvartalu prikazali gubitak od 284 miliona dolara, a očekuje se da sledećeg meseca objave i ukidanje velikog broja radnih mesta i zatvaranje jedne fabrike. Ford je kupio Jaguar 1989. za 1,6 milijardi funti. Izvor: "Danas".

Dodeljena prestižna priznanja „Najbolje iz Srbije“ za 2005. godinu:
„Vital“ robna marka godine, „Tigar“ naj brend
- Kvalitet naših proizvoda nikada nije bio doveden u pitanje, ali kvalifikacija „brend“ nosi mnogo veću težinu. Ne dostiže se preko noći već mukotrpnim radom, ne samo u proizvodnji nego i mnogo šire. Naša ulja su dobitna kombinacija ulja starih majstora i novih tehnologija i pristupa plasmanu i osvajanju tržišta i potrošača - kaže, ne skrivajući zadovoljstvo, Miodrag Vukotić, generalni direktor „Vitala“. On ističe da „Vital“ ima sjajno ime, prepoznatljivo ne samo na domaćem tržištu već i u državama u okruženju i šire. - Naši proizvodi na rafovima ravnopravno stoje sa proizvodima konkurencije. Pored tehnologa, o njima brinu profesionalni timovi stručnjaka za dizajn i marketing, ali krajnju ocenu daju kupci. Borba distributera i plasman bez ikakvih problema potvrđuju nam da potrošači imaju poverenje u znak „vital“, ali simbol koji smo stvorili mora svakodnevno biti unapređivan - kaže Vukotić. Opšta prepoznatljivost „Vitalu“ daje prednost i kod osvajanja novih proizvoda, tako da su brz put do potrošača pronašli i majonez i kečap. Mukotrpnim radom stečeni brend „vital“ čuva i kroz mnoge aktivnosti van same proizvodnje. „Vital“ već deceniju stoji iza jedne od najvažnijih književnih nagrada kod nas - „Zlatnog suncokreta“, a rukometni kamp „Rastimo“, nazvan po imenu margarina, daje mladim sportistima šansu da se afirmišu. Izvor: "Blic".

"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta