Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Pšenica 9,5 dinara kilogram

Proteklu nedelju na Produktnoj berzi u Novom Sadu karakteriše pad vrednosti prometa i broja zaključenih poslova. Najviše se trgovalo mineralnim đubrivom,a zabeležen je i promet pšenice, kukuruza, kao i sojine i suncokretove sačme. Kada su cene u pitanju bitnijih promena nije bilo. Pšenica se prodavala za 9,5 dinara kilogram, kukurz je bio oko 8 dinara, mineralno đubrivo AN 14,45, KAN 12,40 dinara, UREA 17,82 i NPK 15,88 dinara kilogram...

Izvor: Dnevnik.

Direkcija za puteve predložila koncesiju za dovršetak autoputa Horgoš-Dimitrovgrad: Graditeljima

Jedini način za ubrzanu izgradnju puteva u Srbiji je davanje koncesija, pošto naša država nema dovoljno novca da poboljša postojeću infrastrukturu, smatraju u Ministarstvu za kapitalne investicije i Republičkoj direkciji za puteve. Taj potez neće biti nelegalan, pošto će se postupak sprovoditi po Zakonu o koncesijama i u skladu sa Zakonom za javne nabavke. Međutim, ima onih koji misle da koncesioni aranžmani nisu najpovoljnija varijanta da Srbija dobije bolje puteve.
- Koncesije kao način izgradnje puteva sve ređe se koriste u svetu, uključujući i tranzicione zemlje, zato što su skupe, što se vidi po ceni putarine. Time ni koncesionar, ni naši građani ne bi bili zadovoljni, pa bi izbegavali da plate putarinu i tražili bi alternativne puteve. Koncesije se isplate samo tamo gde postoji velika frekvencija saobraćaja - kaže bivši ministar za privredu i privatizaciju Aleksandar Vlahović.
- Koncesionar koji dobije izgradnju deonice Niš-Dimitrovgrad, dobiće i pravo eksploatacije puta od Beograda do Niša, što će se isto desiti i na potezu Horgoš-Požega, za već izgrađenu deonicu autoputa Novi Sad-Beograd. To nije dobro, jer će tako Direkcija za puteve, a samim tim i država, ostati bez potrebnih sredstava od naplate putarine - smatra Vlahović.
Direktor Direkcije za puteve Branko Jocić kaže da je vlada dala pozitivno mišljenje za koncesiju Horgoš-Požega.
- Radi se na koncesionom aktu za ovaj potez. Procenjena visina ulaganja u projektovanje, izgradnju i održavanje autoputa Horgoš-Požega je 769 miliona evra. Taj akt uputićemo Skupštini Srbije, posle toga raspisujemo tender, a kada vidimo koliko ima interesenata, to ćemo proslediti vladi. U predlogu za Niš-Dimitrovgrad stavili smo oko 565 miliona evra - objašnjava Jocić.
On kaže da u optimističkoj varijanti očekuje izbor koncesionara do kraja godine, a početak radova sledeće godine.
- Osnovni razlog, što smo pokrenuli proceduru za davanje koncesija, jeste što Srbija nema dovoljno novca da razvije putnu mrežu. Zato moramo da se snalazimo iz drugih izvora, ne samo iz budžeta - kaže Jocić. "U koncesionom aranžmanu, interes države je izgradnja autoputa, čime bi se podigao kvalitet saobraćaja, a time ćemo i omogućiti priliv ino-kapitala, razvoj finansijskog tržišta, podići naš kreditni rejting, angažovati domaće kadrove - navodi Jocić.
Ministar finansija Mlađan Dinkić izjavio je da će strani koncesionar dobiti deset odsto od naplate putarine, međutim Jocić ističe da to još nije određeno i da će se to precizirati kada se sa stranim partnerom utvrdi koliko će godina trajati koncesija.

Duplo više vozila
Na putnom pravcu Beograd-Južni Jadran, za deonicu Ostružnica-Požega, urađen je generalni projekat. Taj međunarodni put zove se E-763, dužine je 146,37 kilometara i njegova procenjena vrednost iznosi oko 550 miliona evra. Prvi deo te trase je veoma opterećen, ima do 15.000 vozila dnevno, a procenjeno je da će 2015. na tim deonicama u blizini gradova biti oko 35.000 vozila na dan. Izgradnja puta od Niša do Dimitrovgrada, dužine 84 kilometara, treba da košta oko 450 miliona evra. Na ovom putu nema velikog saobraćajnog opterećenja.

Izvor: Glas javnosti.

"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta