Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Posle gotovo tri godine iščekivanja, predstavnici Jat ervejza i aerodroma Konstantin Veliki o novi
Profit podigao avione, a ne politički razlozi
Pomoćnik ministra za kapitalne investicije Milan Moković saopštio je juče u Nišu da je postignut dogovor da se nacionalni prevoznik Jat ervejz sledećeg meseca intenzivno uključi u redovni međunarodni saobraćaj sa niškog aerodroma Konstantin Veliki. - Postignut je dogovor da se Jat ervejz uključi u vazdušni saobraćaj sa niškog aerodroma, koji je uz beogradski aerodrom jedina vazdušna luka u Srbiji osposobljena za međunaerodni saobraćaj. Jat ervejz je do sada leteo dva puta sedmično za Cirih, a sada je iskazao interesovanje i za dva leta za Beč, dva za Frankfurt i jedan let sedmično za Bazel, što bi trebalo da se realizuje već od novembra. Do kraja ovog meseca Direktorat za civilni vazdušni saobraćaj bi trebalo da odluči o davanju dozvola za letenje na ovim međunarodnim linijama. Za međunarodni saboraćaj u ovom regionu, kao i rasterećenje aerodroma Beograd, zainteresovan je i ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić - rekao je Moković nakon sastanka predstavnika grada Niša i niškog aerodroma sa čelnicima Ministarsva za kapitalne investicije, Direktorata za civilni vazdušni saobraćaj i Jat ervejza. Generalni direktor Jat ervejza Nebojša Starčević dodao je da je ovaj avio-prevoznik "našao ekonomski interes" da od novembra, u okviru zimskog reda letenja, leti sa niškog aerodroma, a da već sledeće godine uvede i nove linije. " Zainteresovani smo i za linije do Londona, Pariza i Moskve, u skladu sa zahtevima tržišta", kazao je on. Na pitanje novinara: koji su razlozi da Jat ervejz iznenada "pronađe ekonomski interes" za letove sa niškog aerodroma, koji je uglavnom ignorisao u prethodne tri godine, Starčević je rekao da se "ništa dramatično nije dogodilo". Jat ervejz je uvek imao stav da vazdušni saobraćaj treba da funkcioniše i iz Niša, a ne samo iz Beograda. Naša kompanija je, međutim, imala problema. Nadamo se da ćemo sada uspeti da se malo bolje organizujemo i pokrijemo Niš, a očekujemo da sledeće godine stignu novi avioni, koji će biti dovoljni za saobraćaj iz Beograda i Niša", kazao je Stračević. On je negirao da je iznenadna odluka Jat ervejza da leti iz Niša nakon trogodišnje "pauze" posledica političkih pritisaka i predizborne kampanje pred sledeće izbore. "Nema političkih pritisaka. Rečje o finansijskim razlozima, profitu i zaradi. Očekujemo da ćemo boljom pondom Jat ervejza iz Niša povećati ukupan broj putnika", zaključio je on. Izvor: "Danas".

Srđan Bošnjaković, generalni direktor NIS-a, za „Blic“:
Sudbinu NIS-a određuju stranci
Iako bi Vlada trebalo ovih dana da donese odluku o stopiranju privatizacije NIS-a, u kompaniji nastavljaju sa redovnim aktivnostima. Novog strateškog partnera izabraće privatizacioni savetnik, a novi direktor kompanije Srđan Bošnjaković uveren je da vrednost NIS-a neće pasti dolaskom novog suvlasnika. U svom prvom intervjuu otkako je došao na mesto generalnog direktora NIS-a, Srđan Bošnjaković nas je uveravao da liberalizacija tržišta neće ići na štetu domaće kompanije, ali je naglasio da velike strane naftne kompanije na našem tlu imaju veliki manevarski prostor za „sofisticirane igre“. S obzirom na to da ste u prvom delu godine ostvarili 30 odsto veću dobit od planirane, šta nameravate sa tim novcem i da li je vrednost kompanije u poslednje vreme porasla ili smanjena? - Što se tiče profita, imao bih određenu rezervu zbog promena cene nafte kao i kursa dolara i evra. Za neko optimalno sagledavanje treba sačekati period od godinu dana i tada utvrditi šta će se i na koji način ostvariti. Naš strateški plan opredeljuje investicije do 2009. godine kako bi bili spremni da se ravnopravno upustimo u utakmicu sa rafinerijama u okruženju, sa ili bez strateškog partnera. Knjigovodstvena vrednost kompanije je oko 1,2 milijarde dolara. Što se tiče odluke Vlade, mi se ponašamo kao da se ništa nije desilo, procesi i investicije se odvijaju. Moj stav je da bi bilo dobro da dobijemo strateškog partnera što pre. Da li postoje neki pregovori sa potencijalnim strateškim partnerima? - NIS nije strana koju je Vlada opredelila da pregovara. Tu je privatizacioni savetnik koji ima potpunu autorizaciju da vrši pretkvalifikaciju i da podatke koji su mu stavljeni na autorizaciju od NIS-a daje potencijalnim strateškim partnerima u sklopu pripreme za privatizaciju. Da li postoji mogućnost da se prilikom kupovine NIS-a od strane konzorcijuma sa firmama koje ispunjavaju uslove udruže i firme domaćih tajkuna? - Svaki konzorcijum mora da bude verifikovan od strane privatizacionog savetnika, da se obrazloži zašto je nastao, uz ograde po pitanju deljenja vlasništva, strukture kapitala. Naravno mora biti pojašnjenja zašto je takav konzorcijum dobar i kakvu dodatnu vrednost daje kompaniji. Znači, privatizacioni savetnik će odlučiti da li će konzorcijum, odnosno kupca prihvatiti ili neće. Da li postoji opasnost da između dve faze privatizacije vrednost kompanije padne na tržištu? - Ukoliko strateški partner bude onakav kakav bi trebalo da bude, vrednost kompanije će sasvim sigurno rasti. Novi menadžment zavisi od opredeljenja privatizacionog savetnika, ali još više od toga da li će strateški partner ovde prepoznati ljude kakve smatra dobrim za realizaciju njegovih poslovnih planova. Predložen je novi zakon prema kojem će biti liberalizovan uvoz derivata? - Što se tiče predloga o izmenama i dopunama carinskog zakona, on je napravljen tako da bi sledeće godine zaštita bila najveća, a do 2010. bi skroz nestala. Na tržištu Srbije može doći do repozicioniranja određenih naftnih kompanija koje su tu prisutne u odnosu na NIS, ali ako liberalizacija bude onakva kako je predloženo učinićemo sve da ostanemo gde smo i povećavamo promet pet odsto godišnje. Zašto skupština NIS-a nije usvojila odluku vašeg UO o izdvajanju TNG-a? - Opredeljenje skupštine je da dokumentacija koja je bila na skupštini ide kod privatizacionog savetnika a odatle na Vladu. Inače, vrednost NIS-a se ne bi smanjila izdvajanjem ovog dela iz NIS-a. U kojoj meri je izvršena standardizacija derivata. Ministar Bubalo kaže da je vaše gorivo loše? - Radili smo na potpunom izbacivanju olovnih benzina, smanjenju procenta sumpora i do 10 ppm, kao i strukturnom repozicioniranju aromata. Vodili smo računa ne samo o tome šta dobijamo iz nafte već i kakvog je kvaliteta. Što se tiče novina, uskoro ćemo moći da proizvedemo goriva koja imaju višu detonantsku sposobnost sagorevanja i to su bezolovni benzini 98 i 100 oktana. Izvor: "Blic".

"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta