Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Neuspela ponuda za preuzimanje Optike?

Kako nezvanično saznajemo, ponuda Investicionog fonda Midhol investments sa Sejšela koji je želeo da otkupi akcije preduzeća Optika, nije uspela. Iako je Midhol investments ponudio da po ceni od 5.581,35 dinara otkupi minimum 50 plus jednu akciju, a maksimum 100 odsto akcija, akcionari se nisu odazvali u dovoljnom broju, a ni Akcijski fond nije deponovao svoj paket u kome se nalazi 48 odsto akcija Optike. Komisija za hartije od vrednosti još uvek nije zvanično potvrdila tu informaciju i kako nam je rečeno, rezultati ponude najverovatnije će, zbog današnjeg praznika državnosti, biti objavljeni tek u četvrtak. Podsetimo da su posle otvaranja konačnih ponuda u igri bila još tri ponuđača - Delta maxi koja je ponudila 5.270 dinara za jednu akciju, Veterinarski zavod čija ponuda glasi na 4.130 dinara za jednu akciju i firma Mega tabak koja je ponudila 3.830 dinara po akciji. Preostale dve ponude - italijanske firme Liepota okijali (njena ponuda glasi na 2.642 dinara po akciji) i Sani d.o.o iz Šapca (2.643 dinara po akciji) zadržale su se na inicijalnoj ponudi pa su tako praktično ispale iz daljeg "nadmetanja". Knjigovodstvena vrednost akcija Optike je 4.022 dinara a osim Akcijskog fonda, udeo u akcijskom kapitalu tog preduzeća imaju Fond za penzijsko-invalidsko osiguranje (10 odsto), oko tri odsto akcija je u društvenoj svojini, dok 31 odsto akcija poseduju mali akcionari. Izvor: "Danas".

Ni posle četiri meseca od raspisivanja tendera još se ne zna ko će dobiti posao sanacije starog i
Mostogradnja: Ponudili smo najkvalitetnije idejno rešenje
Kome će biti poveren posao sanacije starog i izgradnja novog mosta preko Dunava kod Beške, još uvek se ne zna iako je prošlo više od četiri meseca od zaključenja tendera koji je raspisala republička Direkcija za puteve. Deo radova na sanaciji postojećeg mosta, vrednih oko osam miliona evra, finansira Evropska investiciona banka, a preostalih 40 miliona evra obezbeđuje Evropska banka za obnovu i razvoj. Iako su učesnici na tenderu očekivali da će početkom januara biti izabran izvođač radova, to se još nije dogodilo, a ovih dana je od firmi koje su konkurisale, zatraženo da do 31. maja kod svojih banaka produže tenderske garancije, što znači da bi pregovori do konačnog zaključenja ugovora u tom roku trebalo da se okončaju. - Nezvanično smo saznali da se Evropska investiciona banka opredelila za domaći Konzorcijum koji predvodi Mostogradnja, ali odluka mora biti usaglašena i sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj koja je na osnovu anonimne dojave da jedna od članica Konzorcijuma nije izmirila poreske obaveze prema državi, zatražila od nas ažuriranje dokumentacije u cilju uvida u finansijske mogućnosti izvršenja posla. Predstavnici Konzorcijuma su se dogovorili da tu dokumentaciju što pre dostavimo Direkciji za puteve, ali moram da kažem da nama ta situacija deluje pomalo apsurdno imajući u vidu činjenicu koliko Direkcija za puteve duguje građevinarima iz Konzorcijuma na ime do sada izedenh radova - kaže za Danas generalni direktor Mostogradnje Branko Knežević. On naglašava da posao na sanaciji postojećeg i izgradnji novog mosta kod Beške nije uobičajen, jer je osim za izvođenje rdova tender raspisan i za projekat. Ekspertska komisija je u prvu grupu svrstala projekat koji je ispred Konzorcijuma domaćih građevinara predala Mostogradnja i ocenila ga kao najkvalitetnije rešenje. U istoj kategoriji sa ocenom kvalitetnog projekta višeg ranga nalazi se francuski Vinči, a u drugu kategoriju svrstani su nemački Max Bogi i austrijska Alpina. Konstruktor iz Splita i ruski Mostotrest su eliminisani. Domaće firme ponudile su i najnižu cenu - 46 miliona evra, dok je francuski Vinči, koji je vrednost radova procenio na 57 miliona evra, Alpina je za sedam odsto skuplja, a Max Bogl za 14 odsto. - Ponudili smo najbolji projekat, najkvalitetnije rešenje i pritom smo najjeftiniji, pa s pravom očekujemo da ovaj posao pripadne Konzorcijumu domaćih građevinara. To bi za nas značilo finansijsku stabilnost na duži period, oporavak firmi koje upošljavaju ukupno oko šest hiljada radnika, a najvažnije je što bismo time stekli reference od svetskog značaja koje nam omogućavaju da konkurišemo za licitacijama za referentne objekte u zemlji i inostranstvu. Praktično tim poslom vratili bismo se na mesto koje nam na tržištu pripada i koje smo imali 80-ih godina kada je država od naših poslova u inostranstvu ubirala više od dve milijarde dolara godišnje - naglašava Knežević i dodaje da odluku o izboru izvođača radova očekuje do kraja februara. Mostogradnja, osim radova u zemlji, do kraja februara završava sanaciju visećeg mosta u Santa Domingu, koja je bila izuzetno složena jer su se radovi odvijali bez zaustavljanja saobraćaja na četiri kolovozne trake, u Maroku zajedno sa domaćim Planumom radi na trasi autoputa u dužini od oko 60 kilometara između Agadira i Kazablanke. Gradilišta su otvorena i u Libiji, Rusiji, a ove građevinske sezone, posle intervencije slovenačkog parlamenta, uspeli su da dobiju posao izgradnje vijadukta kod Maribora u Sloveniji. Ipak, u Mostogradnji naglašavaju da je za uspešno učešće na konkursima u inostranstvu, od presudnog značaja poverenje koje firme dobijaju za velike projekte na domaćem terenu. Originalno rešenje za novi most Mostogradnja je ponudila most čelične konstrukcije koji bi bio istog oblika kao postojeći, jer je to bio jedan od tenderskih uslova. To je lakše za održavanje od betonske izrade koju su ponudili ostali učesnici na konkursu, jer se beton zbog uticaja klimatskih faktora, posle izvesnog vremena deformiše. Čelik jeste skuplji materijal, pogotovu sada kad je na svetskoj berzi cena sa 470 evra skočila na 610 evra po toni, ali mi smo uštedu pronašli u tehnološkoj obradi i montaži. Čelična konstrukcija gradiće se u tri fabrike. U Batajnici će se praviti delovi mosta iznad stubova, a u Minu i Goši se prave sekcije koje idu za Golubac, tamo se montiraju kao brodovi i tako dopremaju do Beške, gde se izvlače iz vode i ugrađuju u most. To originalno rešenje kojim je postupak montaže sveden na radove u brodogradilištu, znatno je pojeftinio čitav posao. Osim toga, naš projekat predviđa da se novi most gradi na šipovima prečnika 2,2 metra, dok je većina drugih učesnika predvidela kasone, koji su kao rešenje zastareli zbog neposredne blizine dva mosta, koja deli samo tanak zeleni pojas, moglo bi doći do poremećaja stabilnosti - kaže Branko Knežević, generalni direktor Mostogradnje. Izvor: "Danas".

"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta