Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
U trci za akcije Panonske banke još šest kupaca

Agencija za osiguranje depozita saopštila je juče da je odabrala šest investitora koji će učestvovati u drugoj fazi tendera za prodaju akcija Panonske banke iz Novog Sada. U saopštenju se navodi da su od ukupno osam neobavezujućih ponuda tenderska komisija i Upravni odbor Agencije usvojili rang-listu od šest potencijalnih investitora na kojoj se nalaze grčka Alfa banka i Nacionalna banka Grčke, austrijska Austrija kreditenštalt, mađarska Mađar Kulkersdelmi, kao i PKO banka iz Poljske i Sanpaolo IMI iz Italije. Izvor: "Danas".

Zašto se Vojvodina protivi davanju koncesije za izgradnju dela autoputa Horgoš - Požega:
Putarina gradi deonicu Beograd-Požega
Beograd, Novi Sad - Sudeći prema reakcijama nadležnih u Ministarstvu za kapitalne investicije negodovanje Bojana Kostreša, predsednika Skupštine Vojvodine neće zaustaviti tender o koncesiji za autoput Horgoš-Požega. To znači da će do kraja aprila biti određeni finansijski i pravni savetnici za ovaj posao dok bi izvođač radova trebalo da bude izabran do septembra. Iako niko iz Ministarstva za kapitalne investicije nije zvanično reagovao na primedbe Kostreša, Danas nezvanično saznaje da u tom ministarstvu smatraju da su kritike predsednika Skupštine Vojvodine na njihov račun bez osnova i da je izgradnja autoputa Horgoš-Požega u interesu svih građana Srbije. Procenjena vrednost projekta je oko 780 miliona evra dok troškovi za eksproprijaciju zemljišta, planiranje i izgradnju 148 kilometara autoputa od Beograda do Požege, koji prolazi kroz Ovčarsko-Kablarsku klisuru, iznosi oko 640 miliona evra. Predmet koncesije su izgradnja leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada u dužini od 106 kilometara, održavanje 68 kilometara autoputa od Novog Sada do Beograda i projektovanje i izgradnja autoputa od Beograda do Požege, u dužini od 148 kilometara a koncesija se daje na 25 godina. Iako, vojvođanska vlast već više od godinu dana nastoji da odvrati republičku Vladu od raspisivanja tendera za davanje koncesije na autoput Horgoš-Požega, uz konstataciju da bi to bilo štetno ne samo za pokrajinu već i Srbiju svi pokušaji ostali su bez odjeka. Suština vojvođanskih prigovora svodi se na to da je Vojvodina preko stranih kredita izgradila jednu traku autoputa od Subotice do Beograda na kojoj se već ubire putarina, kao i da su u toku radovi na drugoj traci od Novog Sada do Beograda. To znači da koncesionar treba da izgradi samo drugu traku od Horgoša do Novog Sada i ubire putarinu s kojom bi glatko mogao da finansira izgradnju deonice od Beograda do Požege i još da ubire profit. Predsednik vojvođanskog parlamenta Bojan Kostreš i pokrajinski premijer Bojan Pajtić više puta su iznosili računicu. prema kojoj je isplativije da se ovaj deo Evropskog koridora 10 završi korišćenjem stranih kredita, kao što biti izgrađen i drugi most preko Dunava kod Beške. U februaru prošle godine tadašnji pokrajinski sekretar za privredu Jovan Vujičić, u pismu ministru za kapitalne investicije Velimiru Iliću, povodom najave koncesije za izgradnju autoputa između Horgoša i Požege naveo je razloge zašto se Vojvodina tome protivi. - Deonica kroz AP Vojvodinu deo je Evropskog koridora 10, što nije slučaj sa južnim delom pravca. Od Horgoša do Beške već je izgrađen poluautoput, a pojedine deonice završene su još pre trideset godina i rešeni su svi imovinsko pravni odnosi na celoj trasi. Osim toga izgrađeni su svi nadvožnjaci i mostovi i za drugu traku (osim mosta na Dunavu kod Beške). Gradnja poluautoputa je finansirana kreditima EBRD koji su blagovremeno servisirani, dok je postojao pokrajinski fond za puteve. Činjenica je, takođe, da frekvencija saobraćaja na deonici Novi Sad - Beograd jedina zadovoljava uobičajene evropske standarde za potrebu izgranje autoputa punog profila - naveo je Vujičić. Ukazivano je da bi bilo mnogo jeftinije i brže da se autoput od Horgoša do Beograda kompletira korišćenjem povoljnih kredita i međunarodnih zajmova, a koncesijom gradi autoput Beograd-Požega. Naglašeno je i da u Vladinom predlogu nije jasno označen rok izgradnje ovog puta, niti je ukazano na moguću štetu i naknadu koncesionaru ukoliko na ovom putnom pravcu ne bi bila ostvarena dinamika prolaza od najmanje 15.000 dnevno. Izvor: "Danas".

Akcijski fond prihodovao oko 14,5 miliona evra

Akcijski fond Srbije privatizovao je u prva tri meseca ove godine na aukcijama i u ponudama za preuzimanje 62 kompanije iz Srbije i u budžet Srbije prihodovao oko 14,5 miliona evra. Od početka privatizacije u Srbiji 2002. godine prema novom Zakonu, Akcijski fond je ukupno prodao manjinske pakete akcija 563 kompanije, ostvarivši finansijski rezultat od 412,5 miliona evra. U prva tri meseca, Akcijski fond je aukcijskim prodajama na Beogradskoj berzi i ponudom za preuzimanje prodao manjinske pakete akcija između ostalih i Vojvodinaputa, Zvezde iz Zemuna, Aleve i Žitoprometa. Izvor: "Danas".

"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta