Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
U julu negativna inflacija

Prvi put posle 10 godina inflacija u Srbiji na mesečnom nivou je negativna. Prema procenama Ministarstva finansija inflacija u julu iznosi -0,1 odsto. "Zahvaljujući restriktivnim merama monetarne politike Narodne banke Srbije i čvrstoj budžetskoj politici Ministarstva finansija, zaustavljen je rast cena industrijskih proizvoda, a došlo je i do sezonskog sniženja cena poljoprivrednih proizvoda. Ove mere uticale su na obaranje ukupne inflacije u 2006. godini, koja nakon prvih sedam meseci iznosi 5,6 odsto", ističe se u saopštenju Ministarstva finansija. Izvor: "Danas".

Na aukciji za kupovinu bivšeg Mobtela i licence za drugog operatera mobilne telefonije tri kompanij
Mobilkom, Telenor i Oraskom u trci za Mobi 63
Na aukciji za kupovinu kompanije Mobi 63 i druge licence za pružanje usluga mobilne telefonije, koja će biti održana 31. jula, naći će se tri kompanije - Mobilkom Austrija, Telenor iz Norveške i Oraskom telekom iz Egipta, saopšteno je juče u Agenciji za privatizaciju. Iako je pravo da podnesu ponudu za kupovinu Mobija steklo devet kompanija, do juče u 12 časova ponude su dostavile samo tri firme. U Agenciji za privatizaciju otvorena je administrativna dokumentacija dok su finansijske ponude, u kojima su Mobilkom, Telenor i Oraskom morali da daju ponudu veću od 800 miliona evra, ostale zapečaćene i biće otvorene na dan aukcije. Aukcija će biti održana pred TV kamerama i počeće otvaranjem finansijskih ponuda. Komisija će saopštiti samo najvišu ponudu i od tog iznosa krenuće licitiranje. Međutim, neće biti saopšteno koja je kompanija ponudila najvišu cenu, kao ni vrednost dve slabije ponude. U opticaju je i mogućnost da je neka od kompanija dala ponudu nižu od 800 miliona evra, što bi značilo diskvalifikaciju sa aukcije na licu mesta. Pravilima aukcije predviđeno je da se cena najpre podiže za 20 miliona evra, a u daljem toku aukcije, kako cena bude rasla, za 10 miliona evra. Brzina dizanja kartice neće biti odlučujuća za podizanje cene, kao što je slučaj na klasičnim aukcijama, već će lice koje bude vodilo aukciju (aukcionar) nuditi cenu, a učesnici na aukciji će izjavljivati da li prihvataju ili ne. Da bi se prešlo na sledeći iznos, najmanje dva ponuđača moraju da potvrde da prihvataju novu ponudu dok će onaj ko ne prihvati ispasti iz igre. Na kraju, ukoliko učesnici ostanu na istoj ceni, o pobedniku će odlučivati veća inicijalna finansijska ponuda. Iako su veoma skromne šanse da i inicijalne finansijske ponude budu identične, postoji mogućnost da se i to dogodi, pa je procedurom predviđeno da se o pobedniku odlučuje bacanjem novčića. Učesnicima na aukciji biće obezbeđena i telefonska veza sa menadžmentom firme kako bi mogli da se konsultuju o svakom narednom podizanju cene. Podsećanja radi, izjave zainteresovanosti za kupovinu Mobija podnelo je deset kompanija - Telenor, Mobilkom, Oraskom, Tele 2 i Telija Sonera iz Švedske, Frans Telekom iz Francuske, Dojče Telekom iz Nemačke, Etisalat iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, OJSC MTS iz Rusije i Diskaunt investment korporejšn iz Izraela, koji je ubrzo diskvalifikovan. Kompanije su do juče imale mogućnost da "pročešljaju" Mobi 63 i može se pretpostaviti da su tokom kontrole ustanovile da kompanija i licenca ne vrede 800 miliona evra i zbog toga odustale od učešća na aukciji. Ipak, to ne znači da su preostale tri kompanije ponudile iznos blizak toj cifri jer je jedno od pravila bilo da na aukciju ne može da ide najlošija finansijska ponuda (ukoliko ih podnese više od tri kompanije) što ih je verovatno motivisalo da ponude više od minimuma. Predsednik Tenderske komisije Vladislav Cvetković izjavio je juče posle otvaranja ponuda da ipak "možemo biti veoma zadovoljni". Najbrži Mobilkom, najprofesionalniji Oraskom Sve ponude stigle su juče, a najbrži je bio Mobilkom koji je ponudu predao u 10:25. U 10:50 stigla je ponuda Telenora, a u 11:07 i ponuda Oraskoma. Sudeći prema izgledu kutija u kojima su podnete ponude, najprofesionalniji je bio Oraskom koji je i original i kopiju ponude stavio u registre u prepoznatljivoj tamnocrvenoj boji sa oznakama kompanije, dok je recimo Telenor svoju ponudu stavio u kutiju očigledno napravljenu sastavljanjem više kutija u kojima je bio papir za fotokopiranje. Slično je izgledala i ponuda Mobilkoma. Izvor: "Danas".

Uspešan nastup proizvođača hrane iz Srbije na sajmu Fensi fud u Njujorku:
Potpisani ugovori teški 6,5 miliona dolara
Ono što se desilo na sajmu Fensi fud u Njujorku predstavlja pravi primer uspešnog nastupa firmi iz Srbije u svetu. Ministarstvo poljoprivrede je do sada finansiralo učešće srpskih prehrambenih preduzeća na sedam međunarodnih sajmova, a u planu je još devet. Već u avgustu održava se izložba u Gornjoj Radgoni u Sloveniji, u oktobru u Parizu, a u decembru u Moskvi. Vrednost ugovora zaključenih na do sada održanim međunarodnim sajmovima dostigla je 17 miliona evra. Ministarstvo je finansijski podržalo nastup naših firmi sa oko 16 miliona dinara a u narednoj godini planira da sredstva za ove namene poveća na 43,4 miliona dinara - rekao je na jučerašnjoj konferenciji za novinare Goran Živkov, ministar poljoprivrede u Vladi Srbije. Jasna Matić, direktorka Agencije SIEPA, naglasila je da su osamnaest prehrambenih preduzeća iz Srbije koja su učestvovala na sajmu u Njujorku potpisala ugovore vredne oko 6,5 miliona dolara, što je apsolutni rekord u ovogodišnjim sajamskim nastupima srpskog prehrambenog sektora u svetu. Ono što uspeh na ovogodišnjem njujorškom sajmu čini još značajnijim je činjenica da je dugoročno učvršćena pozicija srpskih proizvođača hrane na severnoameričkom i međunarodnom tržištu. Timoti Kolins, savetnik u Projektu za razvoj preduzetništva u Srbiji (SEDP) koji finansira USAID, podsetio je da je sajam Fensi fud jedan od najuglednijih te vrste u svetu i uspeh zabeležen na toj sajamskoj manifestaciji predstavlja referencu za uspešan nastup svuda u svetu. Srbija ima odličnu hranu, ali je imala i jedan od najprofesionalnijih nastupa na sajmu u Njujorku. - Imali smo nameru da šljivovicu sa nazivom Stefan Nemanja ponudimo našim iseljenicima, ali su za nju neočekivano više bili zainteresovani američki kupci. Naš štand obišlo je više od 300 distributera i uvoznika alkoholnih pića, u izgledu su i konkretni poslovi, a naši planovi za budućnost su izvoz oko 90 odsto ukupne proizvodnje - rekao je Milan Dimitrijević, direktor firme Volf iz Niša. Izvor: "Danas".

"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta