Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
PROMET OBVEZNICA NA BERZI JUČE PREMAŠIO 4,9 MILIONA EVRA:

Na Beogradskoj berzi juče je obim prometa obveznica Republike Srbije dostigao 4,9 miliona evra. To je, nakon 25. maja ove godine, kada je maksimalni obim prometa obveznicama od početka trgovanja iznosio 10,5 miliona evra, drugi po veličini istorijski obim prometa. Istovremeno, danas ostvareni prometi za obveznice serija A2007, A2008 i A2009, od preko milion evra, istorijski su najviši zabeleženi prometi tih serija. Obveznicama Republike Srbije na beogradskoj berzi se trguje od 9. septembra 2002. godine. Izvor: "Danas".

Potpredsednik IFC dolazi u posetu Srbiji:

Izvršni potpredsednik Međunarodne finansijske korporacije (IFC), ogranka Svetske banke za privatni sektor, Lars Tunel posetiće Srbiju 25. avgusta, saopštila je ta organizacija. Tunel će se sastati sa visokim zvaničnicima Vlade Srbije i sa predstavnicima privatnog sektora. Tunel će razgovarati o prioritetima Srbije u društveno-ekonomskom razvoju i ispitati mogućnosti za unapređenje poslovnih prilika i ubrzavanje razvoja privatnog sektora. Izvor: "Danas".

USKORO MONTAŽA MAZOVIH VOZILA U ZASTAVI:

U Zastava Kamionima uskoro će početi montaža tegljača i kipera beloruske firme Maz. Kragujevačko auto-prevozničko preduzeće Vulović transport sklopilo je ugovor o petogodišnjoj poslovno-tehničkoj saradnji sa beloruskom firmom Maz, kojim je predviđena montaža šest modela Mazovih vozila u pogonima Zastava Kamiona. Vlasnik Vulović transporta, Zoran Vulović kaže da će ovaj poslovni aranžman Kragujevcu već do kraja 2006. doneti oko tri miliona dolara, a iduće godine, najverovatnije, pet puta više. "Posao sa Mazom ima sjajnu perspektivu, pošto ćemo vozila te beloruske firme prodavati u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Albaniji, a verovatno i u Bugarskoj i Rumuniji", ističe Vulović i dodaje da se nada da će naredne godine na montaži Mazovih vozila biti angažovano 200 novih radnika. Direktor Zastava Kamiona Sreten Krtsić kaže za Danas da je reč o lon poslu za fabriku u Belorusiji. "Uposlićemo deo porizvodnih kapaciteta i određeni broj radnika naše fabrike. Montiraćemo onoliko Mazovih vozila koliko Vulović transport bude mogao da proda na tržištu", ističe Krstić. Izvor: "Danas".

Ministri finansija, turizma i kapitalnih investicija otvorili radove na Kopaoniku:
Za izgradnju žičara 7,8 miliona evra
Ministri finansija, turizma i kapitalnih investicija u Vladi Srbije Mlađan Dinkić, Bojan Dimitrijević i Velimir Ilić otvorili su juče radove na izgradnji dve nove žičare na Kopaoniku, čija je ukupna vrednost 7,8 miliona evra. Za ovaj projekat Vlada je iz Nacionalnog investicionog fonda izdvojila četiri miliona evra. Ministar trgovine i turizma Bojan Dimitrijević najavio je da će do kraja ove godine iz redovnih prihoda Vlade u zimske turističke centre biti uloženo 400 miliona dinara. "U narednih godinu i po dana, dodao je on, iz Nacionalnog investicionog fonda biće izdvojeno oko 12 miliona evra za izgradnju skijališta, pošto je, kako je rekao, razvoj zimskog turizma jedan od prioriteta Vlade." Ministar finansija Mlađan Dinkić podsetio je da bi u narednih mesec dana trebalo da bude raspisan tender za izgradnju luksuznog hotela na mestu hotela Bačište na Kopaoniku. "Vlada je izdvojila sredstva da do početka zimske sezone skijalište Krčmar bude očišćeno od zaostalih kasetnih bombi. Javno preduzeće Skijališta Srbije preuzelo je sva skijališta koja će biti u državnom vlasništvu i čiji će prihodi biti korišćeni za dalji razvoj turizma", naveo je Dinkić i dodao da bi do kraja godine trebalo da budu privatizovani Geneksovi hoteli na Kopaoniku. Ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić rekao je da je u putnu infrastrukturu ka zimskim turističkim centrima Srbije do sada uloženo više od 50 miliona evra. "Za privlačenje stranih investitora da ulažu u turizam najvažnija je izgradnja putne infrastrukture, jer sam put do neke planine nekada vredi više nego hoteli na njoj", naglasio je Ilić. Prva faza radova na žičarama Duboka 1 i Duboka 2 trebalo bi da bude završena do sredine decembra, kada će svaka od njih moći da primi 1.800 skijaša na sat, a posle završetka kompletnih radova, kapacitet će biti 2.400 na sat. Izvor: "Danas".

Auto­put do mora:

Če­ti­ri gru­pa­ci­je ko­je su pro­šle pret­kva­li­fi­ka­ci­ju ima­ju rok do 15. sep­tem­bra da do­sta­ve ko­nač­ne po­nu­de na ten­de­ru za kon­ce­si­ju za kom­ple­ti­ra­nje auto­pu­ta od Hor­go­ša do Po­že­ge. U tr­ci za ovaj ve­li­ki po­sao su naj­zna­čaj­ni­je evrop­ske fir­me. Sre­di­nom de­cem­bra Vla­da Sr­bi­je tre­ba­lo bi da pot­pi­še kon­ce­si­o­ni ugo­vor sa naj­po­volj­ni­jim po­nu­đa­čem, a to zna­či da bi gra­đe­vin­ski ra­do­vi mo­gli da kre­nu na pro­le­će. Kraj­nji rok za za­vr­še­tak po­sla je 2012. go­di­na. Pre­ma pro­ce­na­ma u ovaj pro­je­kat kon­ce­si­o­nar bi tre­ba­lo da ulo­ži 759 mi­li­o­na evra. Ovom kon­ce­si­jom ob­u­hva­će­na je, da­kle, i iz­grad­nja de­o­ni­ce auto­pu­ta Be­o­grad - ju­žni Ja­dran od glav­nog gra­da do Po­že­ge. Ka­ko je već iz­ja­vio Ve­li­mir Ilić, mi­ni­star za ka­pi­tal­ne in­ve­sti­ci­je, u to­ku su do­go­vo­ri Sr­bi­je i Cr­ne Go­re oko iz­grad­nje auto­pu­ta ko­ji će Be­o­grad po­ve­za­ti sa Ba­rom. Tre­ba­lo bi utvr­di­ti gra­nič­nu tač­ku od­no­sno me­sto do ko­jeg će sa jed­ne stra­ne Sr­bi­ja, a sa dru­ge Cr­na Go­ra da iz­gra­de put. U Sr­bi­ji je po­zna­ta sa­mo de­o­ni­ca do Po­že­ge. Da li će se put na­sta­vi­ti pre­ko Zla­ti­bo­ra, Pe­šte­ra ili ne­kom tre­ćom va­ri­jan­tom, ko­ja bi ka­ko ka­že mi­ni­star Ilić išla ne­gde iz­me­đu, još ni­je od­lu­če­no. Pre­ma ge­ne­ral­nom pro­jek­tu pla­ni­ran je pun pro­fil auto­pu­ta od Be­o­gra­da do Ba­ra. Po­du­hvat je ozbi­ljan, a ce­na pre­vi­so­ka - oko 3,5 mi­li­jar­di evra. Iako je put kroz Sr­bi­ju du­ži, de­o­ni­ca kroz Cr­nu Go­ru je sku­plja. A to zna­či, Sr­bi­ja - oko mi­li­jar­du i po, Cr­na Go­ra - go­to­vo dve mi­li­jar­de evra. Naj­jef­ti­ni­ja de­o­ni­ca za iz­grad­nju je od Be­o­gra­da tač­ni­je Ostru­žni­ce do Po­že­ge i u pro­se­ku ki­lo­me­tar ko­šta oko 4,2 mi­li­o­na evra. To zna­či da će bu­du­ćeg kon­ce­si­o­na­ra iz­grad­nja ovih 148,17 ki­lo­me­ta­ra ko­šta­ti 631 mi­li­o­na evra. Od to­ga 23 mi­li­o­na evra od­la­zi na eks­pro­pri­ja­ci­ju, 33 mi­li­o­na na pro­jek­to­va­nje i nad­zor, a sa­ma iz­grad­nja ko­šta 575 mi­li­o­na evra. Tra­sa ove de­o­ni­ce je pre­ci­zi­ra­na i ide od Ostru­žni­ce pre­mo Um­ke, Obre­nov­ca, Uba, Laj­kov­ca, Lji­ga, Ta­ko­va, Pre­lji­ne, Tr­bu­ša­na do Po­že­ge. Uko­li­ko bi se put da­lje gra­dio bi­lo pre­ko Zla­ti­bo­ra ili pre­ko Pe­šte­ra ki­lo­me­tar ko­šta oko 7,5 mi­li­o­na evra. Pe­šter­ska (105,8 ki­lo­me­ta­ra) je kra­ća i ti­me jef­ti­ni­ja, a zla­ti­bor­ska va­ri­jan­ta (123 ki­lo­me­ta­ra) po­ve­zu­je ve­li­ke gra­do­ve i tu­ri­stič­ke cen­tre. Re­sor­na mi­ni­star­stva, da­kle, tre­ba­lo bi da usa­gla­se za­jed­nič­ku tač­ku na ovom je­din­stve­nom put­nom prav­cu. Pre­ma ge­ne­ral­nom pro­jek­tu to je Bo­lja­re. Kroz Cr­nu Go­ru auto­put bi od Bo­lja­ra išao pre­ko Be­ra­na, An­dri­je­vi­ce, Ma­te­še­va, Smo­kov­ca do Ba­ra u du­ži­ni od 185,5 ki­lo­me­ta­ra. Ali, pro­seč­na ce­na iz­grad­nje auto­pu­ta za ta­kvu kon­fi­gu­ra­ci­ju te­re­na iz­no­si 10,5 mi­li­o­na evra po ki­lo­me­tru, što zna­či ukup­no 1,94 mi­li­jar­di evra. MO­STO­VI I TU­NE­LI NA de­o­ni­ci bu­du­ćeg auto­pu­ta Be­o­grad - ju­žni Ja­dran od Ostru­žni­ce do Po­že­ge pla­ni­ra­na je iz­grad­nja 49 mo­sto­va ukup­ne du­ži­ne 3.460 me­ta­ra i šest tu­ne­la du­ži­ne 2.620 me­ta­ra. Od Po­že­ge do Bo­lja­ra ako bi se usvo­ji­la zla­ti­bor­ska va­ri­jan­ta iz­gra­di­lo bi se 24 mo­sta i de­vet tu­ne­la, a pre­ko Pe­šte­ra 45 mo­sto­va i 11 tu­ne­la. TE­KLE SU DE­CE­NI­JE ZA iz­grad­nju bar­ske pru­ge po­tre­ban je bio vek. Za­pra­vo to­li­ko je vre­me­na pro­šlo od ide­je do ostva­re­nja pro­jek­ta. Ka­da je u pi­ta­nju auto­put Be­o­grad - Bar, do sa­da je pro­te­klo vi­še od dve de­ce­ni­je. U po­sled­njih de­se­tak go­di­na, na ovaj pro­je­kat pod­se­ća­li su nas po­li­ti­ča­ri pra­znim obe­ća­nji­ma u pred­iz­bor­nim kam­pa­nja­ma. Sa­da je stvar po­kre­nu­ta sa mr­tve tač­ke. Ali, valj­da se pri­ča ne­će po­no­vi­ti. Izvor: "Danas".

"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta