|
|
|
|
|
Arhiva vesti |
|
PROMET OBVEZNICA NA BERZI JUČE PREMAŠIO 4,9 MILIONA EVRA: Na Beogradskoj berzi juče je obim prometa obveznica Republike Srbije dostigao 4,9 miliona evra. To je, nakon 25. maja ove godine, kada je maksimalni obim prometa obveznicama od početka trgovanja iznosio 10,5 miliona evra, drugi po veličini istorijski obim prometa. Istovremeno, danas ostvareni prometi za obveznice serija A2007, A2008 i A2009, od preko milion evra, istorijski su najviši zabeleženi prometi tih serija. Obveznicama Republike Srbije na beogradskoj berzi se trguje od 9. septembra 2002. godine. Izvor: "Danas".
Potpredsednik IFC dolazi u posetu Srbiji: Izvršni potpredsednik Međunarodne finansijske korporacije (IFC), ogranka Svetske banke za privatni sektor, Lars Tunel posetiće Srbiju 25. avgusta, saopštila je ta organizacija. Tunel će se sastati sa visokim zvaničnicima Vlade Srbije i sa predstavnicima privatnog sektora. Tunel će razgovarati o prioritetima Srbije u društveno-ekonomskom razvoju i ispitati mogućnosti za unapređenje poslovnih prilika i ubrzavanje razvoja privatnog sektora. Izvor: "Danas".
USKORO MONTAŽA MAZOVIH VOZILA U ZASTAVI: U Zastava Kamionima uskoro će početi montaža tegljača i kipera beloruske firme Maz. Kragujevačko auto-prevozničko preduzeće Vulović transport sklopilo je ugovor o petogodišnjoj poslovno-tehničkoj saradnji sa beloruskom firmom Maz, kojim je predviđena montaža šest modela Mazovih vozila u pogonima Zastava Kamiona. Vlasnik Vulović transporta, Zoran Vulović kaže da će ovaj poslovni aranžman Kragujevcu već do kraja 2006. doneti oko tri miliona dolara, a iduće godine, najverovatnije, pet puta više. "Posao sa Mazom ima sjajnu perspektivu, pošto ćemo vozila te beloruske firme prodavati u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Albaniji, a verovatno i u Bugarskoj i Rumuniji", ističe Vulović i dodaje da se nada da će naredne godine na montaži Mazovih vozila biti angažovano 200 novih radnika. Direktor Zastava Kamiona Sreten Krtsić kaže za Danas da je reč o lon poslu za fabriku u Belorusiji. "Uposlićemo deo porizvodnih kapaciteta i određeni broj radnika naše fabrike. Montiraćemo onoliko Mazovih vozila koliko Vulović transport bude mogao da proda na tržištu", ističe Krstić. Izvor: "Danas".
Ministri finansija, turizma i kapitalnih investicija otvorili radove na Kopaoniku: Za izgradnju žičara 7,8 miliona evra Ministri finansija, turizma i kapitalnih investicija u Vladi Srbije Mlađan Dinkić, Bojan Dimitrijević i Velimir Ilić otvorili su juče radove na izgradnji dve nove žičare na Kopaoniku, čija je ukupna vrednost 7,8 miliona evra. Za ovaj projekat Vlada je iz Nacionalnog investicionog fonda izdvojila četiri miliona evra. Ministar trgovine i turizma Bojan Dimitrijević najavio je da će do kraja ove godine iz redovnih prihoda Vlade u zimske turističke centre biti uloženo 400 miliona dinara. "U narednih godinu i po dana, dodao je on, iz Nacionalnog investicionog fonda biće izdvojeno oko 12 miliona evra za izgradnju skijališta, pošto je, kako je rekao, razvoj zimskog turizma jedan od prioriteta Vlade." Ministar finansija Mlađan Dinkić podsetio je da bi u narednih mesec dana trebalo da bude raspisan tender za izgradnju luksuznog hotela na mestu hotela Bačište na Kopaoniku. "Vlada je izdvojila sredstva da do početka zimske sezone skijalište Krčmar bude očišćeno od zaostalih kasetnih bombi. Javno preduzeće Skijališta Srbije preuzelo je sva skijališta koja će biti u državnom vlasništvu i čiji će prihodi biti korišćeni za dalji razvoj turizma", naveo je Dinkić i dodao da bi do kraja godine trebalo da budu privatizovani Geneksovi hoteli na Kopaoniku. Ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić rekao je da je u putnu infrastrukturu ka zimskim turističkim centrima Srbije do sada uloženo više od 50 miliona evra. "Za privlačenje stranih investitora da ulažu u turizam najvažnija je izgradnja putne infrastrukture, jer sam put do neke planine nekada vredi više nego hoteli na njoj", naglasio je Ilić. Prva faza radova na žičarama Duboka 1 i Duboka 2 trebalo bi da bude završena do sredine decembra, kada će svaka od njih moći da primi 1.800 skijaša na sat, a posle završetka kompletnih radova, kapacitet će biti 2.400 na sat. Izvor: "Danas".
Autoput do mora: Četiri grupacije koje su prošle pretkvalifikaciju imaju rok do 15. septembra da dostave konačne ponude na tenderu za koncesiju za kompletiranje autoputa od Horgoša do Požege. U trci za ovaj veliki posao su najznačajnije evropske firme. Sredinom decembra Vlada Srbije trebalo bi da potpiše koncesioni ugovor sa najpovoljnijim ponuđačem, a to znači da bi građevinski radovi mogli da krenu na proleće. Krajnji rok za završetak posla je 2012. godina. Prema procenama u ovaj projekat koncesionar bi trebalo da uloži 759 miliona evra. Ovom koncesijom obuhvaćena je, dakle, i izgradnja deonice autoputa Beograd - južni Jadran od glavnog grada do Požege. Kako je već izjavio Velimir Ilić, ministar za kapitalne investicije, u toku su dogovori Srbije i Crne Gore oko izgradnje autoputa koji će Beograd povezati sa Barom. Trebalo bi utvrditi graničnu tačku odnosno mesto do kojeg će sa jedne strane Srbija, a sa druge Crna Gora da izgrade put. U Srbiji je poznata samo deonica do Požege. Da li će se put nastaviti preko Zlatibora, Peštera ili nekom trećom varijantom, koja bi kako kaže ministar Ilić išla negde između, još nije odlučeno. Prema generalnom projektu planiran je pun profil autoputa od Beograda do Bara. Poduhvat je ozbiljan, a cena previsoka - oko 3,5 milijardi evra. Iako je put kroz Srbiju duži, deonica kroz Crnu Goru je skuplja. A to znači, Srbija - oko milijardu i po, Crna Gora - gotovo dve milijarde evra. Najjeftinija deonica za izgradnju je od Beograda tačnije Ostružnice do Požege i u proseku kilometar košta oko 4,2 miliona evra. To znači da će budućeg koncesionara izgradnja ovih 148,17 kilometara koštati 631 miliona evra. Od toga 23 miliona evra odlazi na eksproprijaciju, 33 miliona na projektovanje i nadzor, a sama izgradnja košta 575 miliona evra. Trasa ove deonice je precizirana i ide od Ostružnice premo Umke, Obrenovca, Uba, Lajkovca, Ljiga, Takova, Preljine, Trbušana do Požege. Ukoliko bi se put dalje gradio bilo preko Zlatibora ili preko Peštera kilometar košta oko 7,5 miliona evra. Pešterska (105,8 kilometara) je kraća i time jeftinija, a zlatiborska varijanta (123 kilometara) povezuje velike gradove i turističke centre. Resorna ministarstva, dakle, trebalo bi da usaglase zajedničku tačku na ovom jedinstvenom putnom pravcu. Prema generalnom projektu to je Boljare. Kroz Crnu Goru autoput bi od Boljara išao preko Berana, Andrijevice, Mateševa, Smokovca do Bara u dužini od 185,5 kilometara. Ali, prosečna cena izgradnje autoputa za takvu konfiguraciju terena iznosi 10,5 miliona evra po kilometru, što znači ukupno 1,94 milijardi evra. MOSTOVI I TUNELI NA deonici budućeg autoputa Beograd - južni Jadran od Ostružnice do Požege planirana je izgradnja 49 mostova ukupne dužine 3.460 metara i šest tunela dužine 2.620 metara. Od Požege do Boljara ako bi se usvojila zlatiborska varijanta izgradilo bi se 24 mosta i devet tunela, a preko Peštera 45 mostova i 11 tunela. TEKLE SU DECENIJE ZA izgradnju barske pruge potreban je bio vek. Zapravo toliko je vremena prošlo od ideje do ostvarenja projekta. Kada je u pitanju autoput Beograd - Bar, do sada je proteklo više od dve decenije. U poslednjih desetak godina, na ovaj projekat podsećali su nas političari praznim obećanjima u predizbornim kampanjama. Sada je stvar pokrenuta sa mrtve tačke. Ali, valjda se priča neće ponoviti. Izvor: "Danas".
|
|
|
|
|
|
|
|