Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
SLOVENAČKI TRIGLAV OSNIVA PENZIJSKI FOND U SRBIJI:

Slovenačka osiguravajuća kuća Triglav saopštila je juče da je podnela zahtev za osnivanje dobrovoljnog penzijskog fonda u Srbiji. Kako se navodi u saopštenju, Triglav će preduzeće za upravljanje penzijskim fondovima formirati zajedno sa Kopaonik osiguranjem iz Beograda, u kojem je vlasnik 95 odsto kapitala, i Društvom za upravljanje. U dobrovoljnom penzijskom fondu 70 odsto vlasništva imaće Triglav, 25 odsto Kopaonik osiguranje, a pet odsto Društvo za upravljanje. Ukoliko dobije dozvolu, Triglav će biti treća slovenačka finansijska ustanova na srpskom tržištu dobrovoljnog penzijskog osiguranja. Dozvolu za rad već je dobilo Garant penzijsko društvo, a društvo za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima osnovala je i Nova ljubljanska banka, koja očekuje dozvolu NBS. Izvor:"Danas".

Jat sve bliži partnerstvu sa „Er Indijom”:
Indusi nude avione
„Er Indija” u pregovorima sa našim „Jat ervejzom” o osnivanju zajedničkog preduzeća, koje bi trebalo da zadrži brend našeg nacionalnog avio-prevoznika, namerava da u buduću kompaniju uloži šest aviona tipa „boing 737” serije 800. Ove letelice bi trajno bile u Beogradu, odakle bi zajedno sa postojećom Jatovom flotom prevozile putnike iz naše zemlje, ali i sa indijskog potkontinenta. Ako dođe do ovog partnerstva, „Er Indija” ozbiljno računa da putnike koje će do Beograda dopremati svojim redovnim linijama, dalje po Evropi razvozi letovima zajedničkog preduzeća sa Jatom. A da ovo nije još jedna prazna priča, u stilu Beograd i Srbija kao centri regiona, svedoči prošlonedeljni boravak delegacije „Er Indije” u našoj zemlji. Tim stručnjaka „Jat ervejza” i gosti iz Indije razgovarali su o konkretnim vidovima moguće saradnje, na osnovu koje bi, između ostalog, pilotska akademija u Vršcu trebalo da dobije status fakulteta, koji će izdavati diplome saobraćajnih inženjera. Indusi su iskazali izuzetno interesovanje za tu mogućnost, jer njihovoj zemlji nedostaju piloti. Indiji je trenutno potrebno oko dve hiljade pilota, a u okviru dosadašnje saradnje Jat je „Er Indiji” već iznajmio 18 svojih pilota. Ako bi se osnovalo zajedničko preduzeće, njima bi trebalo da se pridruže i preostali slobodni piloti našeg nacionalnog avio-prevoznika dok iz akademije u Vršcu ne izađe prva klasa budućih pilota „Er Indije”. Ta kompanija je, inače, zainteresovana da, u okviru saradnje sa Jatom, proširi kapacitete u Vršcu gde bi školovala najmanje dvesta svojih stipendista. Jatovi piloti bili bi angažovani i na letovima preko Atlantika, jer bi „Er Indija” neke od svojih letova ka Severnoj Americi preusmerila ka Beogradu, gde bi imali međusletanje. Jat već ima obučene posade za „boing 767” i one bi mogle da budu brzo osposobljene za veće i modernije letelice. Tako bi se i „Er Indiji”, uz postojeći problem sa manjkom pilota, isplatilo da u Beogradu Jatove pilote angažuje na mestu kopilota, a svoje kopilote oslobodi za povratak u Indiju gde bi bili na raspolaganju kompaniji. Ukoliko se navedena mogućnost ostvari, Beograd će ponovo dobiti direktnu avio-liniju ka Americi, ka kojoj Jat neumorno teži, ali ne može samostalno da leti, jer domaći vazduhoplovni propisi još nisu usklađeni sa zakonima Američke federalne agencije za vazduhoplovstvo. Direktna veza sa severnoameričkim kontinentom Jatu bi otvorila nova tržišta u regionu. Jer, velika je verovatnoća da bi putnici iz Bosne i Hercegovine, Makedonije, pa i Albanije i Hrvatske, Jatovim avionima putovali do Beograda odakle bi „Er Indijom” nastavljali ka Njujorku, Čikagu ili Torontu. Takva mogućnost nije plod lepih želja već realnost zato što se kao jedan od osnovnih problema prilikom presedanja na evropskim aerodromima pojavljuje jezička prepreka. Kako se saznaje u Jatu, da bi Jat uopšte mogao da podmladi svoju flotu („boinzi” koje bi „Er Indija” uložila u zajedničko preduzeće) i da bi dobio vezu sa Amerikom, a indijska strana mogla da svoje buduće pilote školuje u Vršcu i u međuvremenu pozajmljuje Jatove pilote, neophodno je da se sa osnivanjem zajedničkog preduzeća slože vlade Srbije i Indije. Jer, „Jat ervejz” i „Er Indija” su kompanije u državnom vlasništvu. „Er Indija” je stabilna kompanija koja zahvaljujući brzom razvoju privrede u ovoj zemlji, posebno u delu savremenih kompjutersko-informacionih tehnologija, očekuje ogroman rast avio-saobraćaja na indijskom potkontinentu. Nacionalni avio-prevoznik Indije trenutno raspolaže flotom od 34 aviona, plus devet letelica u sastavu njene „loukost” kompanije „Er Indija ekspres”. Od proizvođača je poručeno još 68 najsavremenijih letelica. Izvor:"Politika".

Rast vrednosti indeksa Berze:
Indeksi Beogradske berze su zabeležili nove istorijske maksimume.
Vrednost indeksa BELEX15 prvi put je prevazišla nivo od 1.900 indeksnih poena i zabeležila nov istorijski maksimum na nivou od 1.947,56 poena. Dnevni porast indeksa BELEX15 iznosio je 37,61 indeksnih poena, odnosno 1,99 odsto. Od početka godine ovaj indeks beleži porast od 14,8 odsto. Istovremeno, dostignuta je i nova istorijski maksimalna vrednost za indeks BELEXfm na nivou od 2.074,32 indeksnih poena. U odnosu na prethodni tragovački dan, indeks BELEXfm je uvećao svoju vrednost za 17,74 indeksnih poena, odnosno 0,86 procenata, dok od početka godine ovaj indeks beleži porast 6,25 odsto. Značajnom rastu vrednosti indeksa Berze doprinela je i činjenica da je od ukupno 40 emisija koje se nalaze u metodu kontinuiranog trgovanja, devet emisija je zabeležilo novu istorijski maksimalnu cenu. U pitanju su akcije: Agrobanke - AGBN , Čačanske banke - CCNB, Jubmes banke - JMBN, Komercijalne banke - KMBN, Kredy banke - CYBN, Dunav osiguranja - DNOS, Energoprojekt holdinga - ENHL, Progresa - PRGS i Vode Vrnjci - VDAV. Pet hartija koje se nalaze u metodu kontinuiranog trgovanja su ponovile dosadašnju istorijsku maksimalnu cenu. Prvi put u ovoj godini u dnevnom trgovanju učestvovalo je preko sto, tačnije 102 emisije akcija. Poslednji put je preko sto emisija akcija u jednom danu trgovano 7. decembra 2006. godine. Prag od sto trgovanih emisija akcija u jednom danu, premašen je samo četiri puta u celoj 2006. godini i to, tri puta u febaruru i jednom u decembru mesecu. Ukupna vrednost prometa akcijama, ostvarena kroz 983 transakcije, iznosi 318,3 miliona dinara, odnosno, preko četiri miliona evra. Izvor:"B92".

"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta