Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
"Napred" gradi u Rusiji trgovinsko-turistički kompleks na 64 hektara
Srpsko građevinsko preduzeće "Napred" gradiće u Pereslavlju, 110 km od Moskve, po projektu srpskih arhitekata, hotel površine 12.000 m2, trgovinsko-turistički kompleks sa vilama i rekreativni centar sa bazenom, ukupne površine 64 hektara.

Ugovor, kojim je predviđeno da se kompltna gradnja završi u roku od dve godine, potpisali su glavni investitor Vadim Jakunjin, direktor "Proteka", najvećeg ruskog distributera lekova i direktor "Napreda" Miladin Đurović.

Deo opreme i nameštaja, koji će biti ugrađeni u hotel biće, takođe, uvezeni iz Srbije.


Krajem meseca „Zastava“ i „Fijat“ potpisuju predugovor
Predsednik sindikata „Zastave“ Zoran Mihajlović izjavio je za „Blic“ da su od gradonačelnika Kragujevca dobili informaciju da će se predugovor sa „Fijatom“ potpisati 31. jula, ali da predstavnici ovog sindikata još nisu videli taj dokument o saradnji.

- Sindikat zatražio od predsednika Srbije, Ministarstva ekonomije i gradonačelnika Kragujevca da se tekst ugovora dostavi najkasnije do četvrtka, jer će u suprotnom doći do protesta već narednog ponedeljka.
Ni ja ne znam tačno kada će taj predugovor biti potpisan, jer Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja vodi taj postupak, kaže Mihajlović
On dodaje da je Sindikat najviše zainteresovan za socijalni program koji će „Fijat“ sprovesti.
- Mi još uvek ne znamo kakav je biznis plan italijanske firme, niti koliko radnika planira da angažuje. Međutim, plašim se da jedan broj radnika ipak neće biti zaposlen. Mi to nećemo dozvoliti i već smo dali predlog da svim onim radnicima koji imaju manje od pet godina do odlaska u penziju država finansira staž, a svi preostali radnici bi trebalo da pređu u „Fijatovu“ fabriku - kaže Mihajlović.
Po njegovim rečima, domaći proizvodni program će se ugasiti, što znači da će bez posla ostati 10.000 radnika iz kooperantskih firmi u Kragujevcu, Rači, Batočini, Mladenovcu i Rakovici.
Najteža je situacija, kaže Mihajlović, fabrike specijalnih vozila u Somboru, koja upošljava više od 200 radnika i u DMB-u u Rakovici, gde se proizvode motori isključivo za domaći program.
Neizvesno je šta će se dogoditi sa delom radnika fabrike automobila u Kragujevcu koji ne budu odmah angažovani u novoj „Fijatovoj“ fabrici, kazao je Mihajlović i naveo da ta fabrika ima 3.800 radnika.


Udesi dižu cenu osiguranja
Zbog povećanog broja saobraćajnih udesa premije osiguranja bi trebalo da budu više za deset odsto, a primena novog cenovnika u osiguranju od auto-odgovornosti očekuje se od avgusta 2008.


Samo u poslednjih mesec dana svedoci smo brojnih saobraćajnih nesreća koje su se desile u Srbiji. Podaci Uprave saobraćajne policije govore da je ove godine taj broj manji nego prošle za 2,5 odsto, dok broj poginulih i povređenih smanjen za 11,8 odsto. Međutim, u većini osiguravajućih društava kažu da je došlo do porasta odštetnih zahteva.

- Broj saobraćajnih nesreća u zemlji je povećan, ne samo u toku letnje sezone, nego u toku cele ove godine, u odnosu na prethodni period. Izveštaje za letnju sezonu imaćemo tek krajem septembra, ali generalno gledano, zabeležili smo povećanje broja prijavljenih šteta od početka godine do kraja juna 2008. za oko 20 odsto u odnosu na isti period prošle godine. U prvoj polovini godine prijavljeno je 2.415 šteta u mirnom postupku - kaže za Biznis Ječena Petković, direktor marketinga u „Takovo osiguranju", koji se pretežno bavi auto-osiguranjem.

Promena cene rešava stvar
U „Takovo osiguranju" su potvrdili da postoji inicijativa o promeni tarifa premija osiguranja od auto-odgovornosti i ona potiče sa nivoa Udruženje osiguravajućih organizacija Srbije, a konačnu odluku o tome treba da donose Narodna banka Srbije.

- Tri su osnovna parametra koji utiču na formiranje premija osiguranja od auto-odgovornosti, a to su povećanje broja prijavljenih šteta u prethodnom periodu, zatim promena strukture voznog parka, jer se sve više voze strana vozila, a samim tim prilikom naknade šteta treba plaćati skuplje delove i povećanje iznosa nematerijalne štete. Kao što vidimo, povećanje broja saobraćajnih nezgoda, odnosno prijavljenih šteta, samo je jedan od faktora koji utiče na formiranje premije osiguranja. Premije osiguranja od auto-odgovornosti su iste na nivou svih osiguravajućih kompanija. Što se tiče kasko osiguranja, i pored navedenih faktora, trudimo se da premiju učinimo pristupačnom što širem krugu osiguranika, pa smo tako u prethodnoj godini usvojili čitav niz popusta koje smo odobravali prilikom zaključivanja polise kasko osiguranja vozila - kažu u „Takovo osiguranju". Nebojša Burgić, direktor sektora za naknadu šteta u „Dunav osiguranju", takođe je potvrdio da postoji potreba za povećanjem cena, ali da tu društva nemaju mnogo uticaja.

Nove premije od avgusta
- U „Dunavu" je došlo do povećanja iznosa šteta u finansijskom smislu za oko 20 odsto, u odnosu na prošlu godinu, a nije došlo do povećanja obima štete. Postoji ideja o povećanju cena polisa auto-osiguranja, ali to je u rukama NBS i nama ostaje da čekamo i poštujemo sadašnje cene i norme - ističe Burgić.

Premije osiguranja od auto-odgovornosti bi trebalo da budu više za deset odsto, a primena novog cenovnika u osiguranju od auto-odgovornosti očekuje se od avgusta 2008.

Do promene tarifa neće doći samo usled povećanog broja odštetnih zahteva, kažu u „Viner štediše" osiguranju. Kada se utvrde svi parametri koji i inače dovode do korekcija tarifa, moći će da se kaže u kom smeru će ići promene tarifa, a broj i visina odštetnih zahteva biće samo jedan od ovih faktora. Glavni kriterijum za određivanje tarifa za osiguranje motornih vozila je tehnički rezultat koji se ostvaruje.

- Svakih mesec dana vršimo analizu tehničkih rezultata, a konstantno se prate kratkoročni i dugoročni trendovi na tržištu. Ovi parametri ukrštaju se sa prodajnim ciljevima i planovima, što znači da se korigovanje tarifa vrši na osnovu većeg broja faktora. U praksi, korekcije tarifa se vrše na otprilike šest meseci - poručuju iz ove kuće. U toku poslednjih mesec dana u „Viner štediše" osiguranje stiglo je 30 odsto više odštetnih zahteva usled saobraćajnih nezgoda, nego mesec dana ranije.

Crna statistika
U prvih šest meseci ove godine, prema podacima saobraćajne policije, dogodilo se 31.539 saobraćajnih udesa. Smanjen je i broj poginulih za 11,8 odsto. Prošle godine za prvih šest meseci poginulo je 440 osoba, a ove 402. Imajući u vidu da je jul najkritičniji mesec za saobraćaj, Uprava saobraćajne policije je, pored redovne kontrole, angažovala posebno obučene i opremljene patrole sa vozilima visoke klase.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta