Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Dinkić: USD 600mn for Corridor 10
Deputy PM Mlađan Dinkić has stated in Washington on Friday that the World Bank will invest significant funds in the Corridor 10 construction in Serbia.

"The total amount that we negotiated is USD 600mn. We expect the World Bank board of directors to approve USD 400mn by the end of this year, while the rest of the money would be secured in the coming period," he said after a meeting with the WB Managing Director Ngozi Okonjo-Iweala.

Dinkić explained that the World Bank is interested in financing the Niš-Dimitrovgrad stretch, and that its technical mission will travel to Belgrade next week, in order to discuss the details of the loan arrangement.

According to Dinkić, the 30-year loan would be under "the most favorable possible conditions in the market", with a five-year grace period and an annual interest rate of 3.5 percent.

While in Washington, Dinkić also met with International Monetary Fund (IMF) officials.


Danas potpisivanje ugovora s FIAT-om
Vlada Srbije i rukovodstvo italijanskog FIAT-a potpisaće danas u Beogradu ugovor o stateškom partnerstvu u Zastava automobilima, vredan više od milijardu evra. Grci grade u Kragujevcu.

Ugovor će u ime Vlade Srbije potpisati ministar ekonomije Mlađan Dinkić, a u ime FIAT-a predsednik te grupe Serđo Markione. Najavljeno je da će istovremeno biti potpisan memorandum o razumevanju o ulaganju Iveca, proizvođača teretnih i specialnih vozila i autobusa, iz sastava FIAT grupe, u Zastava kamione.

Potpisivanju će prisutvovati predsednik i premijer Srbije Boris Tadić i Mirko Cvetković, a u italijanskoj delegaciji biće i ministar inostranih poslova Franko Fratini.

Memorandum o strateškom partnerstu Vlade i FIAT-a potpisan je 30. aprila u Beogradu. Tim dokumentom predviđeno je osnivanje zajedničke kompanije u kojoj bi torinska fabrika imala 70 odsto, a država Srbija 30 odsto vlasništva.

FIAT bi u Zastavu u naredne dve godine trebalo da investira više od 700 miliona evra i da krajem 2009. počne proizvodnju novog modela automobila klase A, a zatim i proizvodnju jednog modela klase B.


No bids in Jat Airways tender
Jat Airways Union representatives say that no company has bought the tender documentation for the sale of the national carrier.

The Privatization Agency and the Ministry of Economy officials would neither confirm not deny this.

The deadline to buy the tender documentation expired on Friday, Sept. 26 at midnight.

The ministry did however say that "technically, it is possible that an offer sent by mail on Friday afternoon could still arrive".

Aeroflot, Air Berlin, Air Iceland and Air India were all mentioned earlier in the summer as the possible buyers.

The Ministry of Economy said in June that the starting price for Jat would be EUR 150mn for 100 percent of its capital.

But, by July 31, when the tender was at last called, the minimal price for a 51 percent stake was set at EUR 51mn.

This price was determined on the basis of the data submitted by the company itself, with no independent auditing.

The Union now blames the world market trends and the state's irresponsible behavior for the drop in the value of Jat Airways.


Nema kupca za "Jat Airways"?
Do isteka roka za dostavljanje ponuda za privatizaciju "Jat Airways", ni jedna kompanija nije otkupila tendersku dokumentaciju, saznaje sindikat "Jata".

Ni u Agenciji za privatizaciju ni u Ministarstvu ekonomije nisu želeli da potvrde ili demantuju ove navode. U petak, 26. septembra u ponoć, istekao je rok za otkup tenderske dokumentacije za privatizaciju kompanija "Jat Airways".

Iako se spekulisalo da su za "Jat Airways" zainteresovani "Aeroflot", "Air Berlin", "Air Island" i "Air India", u sindikatu pilota "Jata" tvrde da za njihovu kompaniju za sada nema kupaca.

- Slaba je saradnja sa Agencijom za privatizaciju, čak i u ovim sad trenucima kad se završio vremenski period za otkup tenderske dokumentacije i mi ne raspolažemo uopšte zvaničnim izveštajima šta se desilo, da li se neko javio ili nije. Iz naših izvora, koliko smo mi saznali, nije bilo zainteresovanih za otkup tenderske dokumentacije - kaže predsednik sindikata pilota "Jat Airways" Milan Jovanović.

U Ministarstvu ekonomije nisu želeli da potvrde ove navode jer tvrde da je tehnički moguće da je neka ponuda poslata poštom u petak uveče pa da možda još nije stigla.


Potpisan Ugovor sa FIAT-om
Beograd -- Predstavnici Vlade Srbije i italijanske "Fijat grupe" potpisali su u Beogradu ugovor o zajedničkom ulaganju u kragujevačku fabriku "Zastava".
Ukupna vrednost ugovora iznosi oko 950 miliona evra i on će omogućiti otvaranje novih 4.750 radnih mesta. U Palati "Srbija" ugovor su potpisali potpredsednik Vlade Srbije i ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i predsednik "Fijat grupe" Serđo Markione.

Ugovorom je precizirano da u novoj zajedničkoj kompaniji "Fijat" ima 67 odsto vlasništva, a Vlada Srbije 33 odsto, kao i da ta kompanija preuzima imovinu fabrike "Zastava" u Kragujevcu, pri čemu će početna investicija "Fijata" iznositi oko 700 miliona evra, a srpska vlada više od 200 miliona evra.

Potpisan je i Memorandum o razumevanju "Iveka" i "Manjeti Marelija" i Vlade Srbije u oblasti proizvodnje autobusa, specijalnih vozila i automobilskih komponenti.

Tim dokumentom predviđa se formiranje još dve nove zajedničke kompanije, koje bi 70 odsto bile u vlasništvu italijanskih partnera, a 30 odsto u vlasništvu Republike Srbije. Početna investicija tih kompanija iznosiće oko 240 miliona evra.

Potpisivanju ugovora prisustvovali su, u ime Vlade Italije ministar spoljnih poslova Franko Fratini, predsednik Srbije Boris Tadić i premijer Mirko Cvetković.

Planovi

Prema onome što je poznato, “Fijat“ namerava da do kraja 2009. godine počne proizvodnju novog modela automobila A klase i u prvoj fazi bi sa pogonskih traka trebalo da izlazi 200.000 novih automobila godišnje.

Istovremeno, “Zastava“ krajem godine prestaje da proizvodi svoje zašitne marke – “jugo“, “skalu“ i “floridu“, ali će nastaviti da proizvdi rezervne delove.

Članovi delegacija posle potpisivanja ugovora trebalo bi da odu u Kragujevac i obiđu pogone “Zastave“.

Gradsko veće donelo je odluku o oslobađanju “Fijata“ od svih lokalnih poreza i komunalnih taksi u narednih deset godina, a Kragujevac je preuzeo i obavezu da italijanskoj kompaniji obezbedi besplatno građevinsko zemljište ukoliko ona bude širila proizvodne kapacitete.

Zamenik gradonačelnika Kragujevca Nebojša Zdravković kaže da su već počeli i radovi na izgradnji kvalitetne infrastrukture koja bi pratila proizvodnju 300 hiljada vozila.

Proizvodnja prve serije “Fijatovih“ vozila trebalo bi da počne krajem sledeće godine, a pogoni “Zastava automobila“ će, prema rečima člana gradskog veća Vlade Vučkovića, biti u potpunosti rekonstruisani.

Kragujevački mediji javljaju i da je poslednjih dana drastično poraslo interesovanje za iznajmljivanje luksuznih stanova za italijanske stručnjake koji stižu u Kragujevac, kao i interesovanje Kragujevčana za kurseve italijanskog jezika, o čemu možete čitati ovde.

Šta se očekuje u Kragujevcu

Potpisivanje ugovora lokalni mediji u Kragujevcu karakterišu kao posao stoleća. Posle višedecenijske krize u jedinoj automobilskoj industriji u Srbiji, zadovoljstvo je vidljivo i na licima radnika. Oni kažu da očekuju posao i dobre plate.

Od ovog ugovora mnogo očekuju i gradske vlasti jer će zahvaljujući poslu sa "Fijatom" u narednih nekoliko godina biti u potpunosti modernizovana infrastruktura u gradu, što će, kako se očekuje, privući i druge strane investitore, a samim tim doprineti rastu standarda građana i smanjenju nezaposlenosti.

I sama najava sklapanja posla sa "Fijatom" pozitivno je uticala na stanje u Kragujevcu. Brojni drugi i strani investitori odlučili su da ulože novac u ovaj grad. Drastično je skočila cena nekretnina, a u poslednjih mesec dana poraslo je i interesovanje za iznajmljivanje luksuznih stanova u kojima će stanovati "Fijatovi" stručnjaci.

Da su i Kragujevčani počeli tržišno da razmišljaju i da više ne očekuju pomoć države, govori i podatak da u školama za učenje stranih jezika vlada prava pomama za kursevima italijanskog.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta