Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Erić Jović: Bankarski sektor u Srbiji stabilan
Banke u Srbiji visoko su likvidne, a adekvatnost kapitala duplo je veća od propisanog minimuma, izjavila je viceguvernerka Narodne banke Srbije Mira Erić Jović



Erić Jović je ukazala da su sve banke u Srbiji posebna pravna lica, a ne filijale inostranih banaka, da se kapital dok banka posluje ne moze povlačiti, i dodala da su zahvaljujući pravovremenoj restriktivnoj monetarnoj politici banke u našoj zemlji svetsku ekonomsku krizu dočekale spremne.

Ona je na skupu "Uticaj vladinog paketa mera na poslovnu politiku banaka i kreditiranje privrede i stanovništva" istakla i da se bankarski sektor prevashodno zasniva na poverenju zbog čega neosnovane i nestručne izjave i pisanje pojedinih medija mogu da imaju značajne posledice.

Govoreći o izveštaju evropskog komesara za ekonomske poslove Hoakina Almunje, ona je podsetila da je jedna grupa banaka iz Istočne Evrope podnela inicijativu da Evropska centralna banka obezbedi finansijsku podršku i za zemlje u tom delu Evrope.

Almunja je izjavio da je realnije da se te zemlje za finansijsku podršku obrate Evropskoj investicionoj banci i Evropskoj banci za obnovu i razvoj, ali da je i ECB spremna da im u okviru svojih mogućnosti pruži određenu podršku, objasnila je Erić Jović.


Vilmantas Pečiura, generalni direktor BIP-a: Trošićemo na reklame kada popravimo pivo

Dr Vilmantas Pečiura, generalni direktor BIP-a, kaže u intervjuu za "Biznis" da mali akcionari prave grešku kada opstruiraju prodaju fabrike slada u Čačku jer bi se tim novcem obezbedila potrebna sredstva za unapređenje proizvodnje i boljeg pozicioniranja kompanije na tržištu. Iako su među poslednjima ušli na srpsko tržište piva, kupci BIP-a smatraju da im je prioritet sređivanje stanja u kompaniji, a ne marketing



Čini se da BIP zaostaje u odnosu na velike svetske igrače kao što su "Karlsberg", "Hajneken" i "Efes", a koji su prisutni na srpskom tržištu, kada je marketing u pitanju. Kako mislite da igrate tržišnu utakmicu sa njima bez adekvatnog marketinga?

Ulaganje u marketing, u ovom trenutku, za nas bi bilo uzaludno trošenje para. Mi imamo još dosta stvari da rešimo dok ne dođemo do marketinga. Imamo strategiju iz nekoliko koraka. Prvo želimo da unapredimo proizvodnju i poboljšamo kvalitet. Zatim da razvijemo prodajnu mrežu jer za sada BIP je prisutan jedino u našim prodavnicama u Srbiji i tek onda ćemo se fokusirati na marketing i reklame.

Kako ste zadovoljni rezultatima posle godinu i po dana od privatizacije BIP-a, s obzirom da je fabrika bila takoreći pred stečajem kada ste je kupili?

Mi smo investirali u tehnologiju, menadžment i prenošenje znanja i iskustava, i uspeli da ostvarimo uspeh uprkos neočekivanim problemima i globalnoj krizi. Nije realno očekivati da se situacija drastično promeni u nekoliko meseci, ali mogu slobodno da kažem da sam zadovoljan kako stvari napreduju.

Unapredili smo tehnologiju proizvodnje, koja je rezultirala stabilnijim kvalitetom i dužim rokom trajanja piva sa 35 na 90 dana. Proizvodne kapacitete povećali smo za 50 odsto, a prodaja je u septembru i oktobru 2008. skočila za 40 odsto. U ovoj godini cilj nam je da prodaju povećamo za 25 odsto, što smo u januaru i uspeli. Takođe, razvili smo novo pakovanje za plastičnu ambalažu i novo pakovanje za kvas.

Koliko ste novca investirali do sada i koje su bile vaše najveće investicije?

Prema ugovoru koji smo potpisali sa Agencijom za privatizaciju prilikom akvizicije fabrike obavezali smo se da uložimo 5,1 miliona evra u naredne tri godine i to prve godine pola miliona evra, što smo i ispunili, druge godine 2,6 miliona evra i u trećoj godini dva miliona. U prvoj godini, koja je za nama, pola miliona evra uložili smo u stvari koje smo odredili kao naše prioritete. To su vozila za našu maloprodajnu mrežu, gajbe za ambalažu i kompjutere. Kao investitore, kriza nas je pogodila u smislu dostupnosti bankarskih kredita, ali uprkos toj činjenici mi smo uspeli da ispunimo naše obaveze iz kupoprodajnog ugovora, koji je sklopljen pre nego što je bilo ko mogao da predvidi da će se kriza uopšte dogoditi.



"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta