Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Talasanje tržišta - Neizbežno povećanje cena mineralnih voda
Proizvođači mineralnih voda u Srbiji neizbežno će morati da povećaju cene svojih proizvoda, pre svega zbog rasta cene energenata, ali i povećanja cene PET ambalaže, kazala je predsednica Udruženja industrije mineralnih voda Srbije Branka Šerović.

- Do sada punionice mineralnih voda nisu vršile povećanje cena, išlo se na prilagođavanje potrošaču, putem porodičnih pakovanja, ali neprestanim rastom energenata, povećanjem cena na tržištu ambalaže, pre svega PET-ambalaže, neizbežno je da će doći do povećanja cena flaširanih voda - rekla je Šerović.

Ona je podsetila da je industrija prirodnih mineralnih i izvorskih voda Srbije zabeležila pad prodaje u 2010. godini od 2%, a ta tendencija pada prisutna je u poslednje četiri godine.

- U Srbiji se godišnje proizvede preko 630 miliona litara flaširane prirodne mineralne i prirodne izvorske vode. Izdvajanja ove industrije koja ulaze u budžet Republike Srbije su nerealno visoka, kako kada govorimo o PDV-u koji je 18%, tako i o naknadama za svaki prodati litar prirodne mineralne vode koja iznosi 1,2147 dinara - navela je Šerović.

Prema njenim rečima, "u zemljama Evropske unije najveća naknada na flaširanu vodu iznosi 3 evra po metru kubnom vode a kod nas je to 11 evra".

- Ovako opterećenje industrije flaširanih voda dovodi do nemogućnosti da se pozitivno posluje niti da se ulaže u modernizaciju proizvodnje a sve to ovu industriju čini nekonkurentnom na domaćem i stranom tržištu - istakla je ona.

Ona je navela i da, prema podacima sa kojima Udruženje raspolaže, a koje su dostavile nadležne službe svakog proizvođača vode, u ukupnoj realizaciji prodaje u prošloj godini na prva tri mesta su redom "Knjaz Miloš", "BB Minaqua" i "Voda Vrnjci".

U 2010. godini kompanije, proizvođači voda u Srbiji, su ukupno prodali 44.743.000 litara, od čega je "Knjaz" realizovao prodaju 10.783.000 litara, "BB Minaqua" je plasirala 10.772.000 litara, a "Voda Vrnjci" - 9.939.000 litara.

Kada je reč o učešću na tržištu u 2010. godini, ono praktično prati trend plasmana pa je tako kompanija "Knjaz" na prvom mestu sa učešću 22,49%, "BB Minaqua" - 22,47% i "Voda-Vrnjci" - 20,73%.


Veći promet u trgovini na malo
Beograd -- Promet robe u trgovini na malo u Srbiji u januaru ove u odnosu na isti mesec prošle godine bio je veći u tekućim cenama 5,8 odsto.
Promet je u stalnim cenama bio manji za 4,9 odsto, saopštio je Republički zavod za statistiku (RZS).

U januaru 2011. u odnosu na decembar 2010. godine promet robe je bio manji u tekućim cenama za 27,7 a u stalnim cenama za 28,7 odsto.

Promet robe u trgovini na malo je u januaru u odnosu na prosek 2010. godine bio manji u tekućim cenama za 18,5 a u stalnim za 23,2 odsto.

RZS je napomenuo da su podaci o prometu robe u trgovini na malo dobijeni na osnovu redovnog mesečnog statističkog istraživanja i da u tromesečnom statističkom izveštaju može doći do izvesnih korekcija.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta