Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Srbija 12. aprila povlači od MMF-a 51,6 mil EUR
Srbija će sutra povući 51,6 mil EUR od Međunarodnog monetarnog fonda (MMF), što je približno 15% raspoloživih sredstava iz sedme tranše, saopštila je danas Narodna banka Srbije (NBS).

Ta sredstva Srbija će povući pošto je Odbor izvršnih direktora MMF-a 8. aprila okončao sedmo, poslednje razmatranje stend-baj aranžmana koji ističe sredinom aprila.

MMF je pozitivno ocenio sprovođenje dogovorenog ekonomskog programa i time je Srbiji omogućeno povlačenje oko 353,5 mil EUR za jačanje deviznih rezervi.

Povlačenjem dela sedme tranše, od ukupno odobrenog stend-baj aranžmana od 2,9 mlrd EUR, iskorišćena sredstva će dostići oko 1,5 milijardi, navodi se u saopštenju NBS i dodaje da to predstavlja 293% kvote Srbije u MMF-u.

Odbor direktora MMF-a ocenio je da je uspešna realizacija ekonomskog programa, podržanog stend-baj aranžmanom, pomogla da tokom globalne finansijske krize budu ublaženi i otklonjeni nepovoljni efekti na Srbiju.

Procenjuje se da su izgledi za privredni rast povoljni, a za obezbeđenje stabilnog rasta preporučen je nastavak reformi koje se odnose na javni sektor i preduzeća, penzionu reformu i unapređenje poslovnog okruženja.

MMF je takođe ukazao da će u fiskalnoj oblasti biti potrebni održavanje discipline u oblasti javnih finansija i dosledna primena regulative o fiskalnoj odgovornosti.

U uslovima rasta inflacije prouzrokovanog rastom cena hrane i prenosnim efektom deprecijacije dinara, pooštravanje monetarne politike ocenjeno je na sastanku direktora MMF-a kao odgovarajuće za suzbijanje inflatornih očekivanja.

U vezi sa bankarskim sektorom MMF je konstatovao da je i dalje likvidan i dobro kapitalizovan.

Istovremeno su u Fondu istakli, kako prenosi NBS, značaj finalizacije pravnog okvira kojim će se uspostaviti mehanizam vansudskog restrukturisanja dugova preduzeća i pratećih podsticaja.


"Unilever" hoće "Centroproizvod" - U toku pregovori oko prodaje uspešne srpske kompanije
Kompanija "Unilever" potvrdila je, posle obavljenog takozvanog dju dilidžensa (due diligence), interesovanje za kupovinu "Centroproizvoda" i pregovori o tome su u toku, saznaje dnevni list "Press".

"Unilever" je osnovan još 1890. godine i jedna je od najvećih svetskih kompanija u proizvodnji hrane, apod svojom "kapm" ima više od 400 brendova među kojima su "dove", "reksona", "knor", "lipton". Godišnji promet u 2010. im je bio 44,3 mlrd EUR, posluju u 180 zemalja i imaju 167.000 zaposlenih. Prošle godine lansirali su više od 100 brendova na nova tržišta.

Kako kažu izvori "Pressa" u poslovnim krugovima, za privredu Srbije je od izuzetnog značaja što je ovako velika kompanija zainteresovana da se širi i investira u Srbiji.

"Centroproizvod" je jedna od najuspešnijih domaćih kompanija i tržišni je lider u gotovo svim kategorijama gde je zastupljena.


Food from Serbia in Delhaize markets in Belgium and Greece
Chocolates made by manufacturers in Serbia may soon appear on the same shelves as famous Belgian chocolates. This should be made possible for domestic companies by the trade company Delhaize Group whose representatives are coming to Serbia to do a research on the export potentials of local manufacturers of "everyday consumer goods".

The Ministry of Agriculture and Trade will organize working meetings between representatives of Delhaize and manufacturers from Serbia, and it will also organize a "mini procurement fair" in mid-May in the Serbian Chamber of Commerce for that purpose. Assistant Minister of Agriculture and Trade Ljiljana Stankovic says that the aim of these working meetings with the new owner of Maxi is to stimulate the export of domestic products. These meetings will be the occasion for considering concrete possibilities of cooperation and inclusion of Serbian products in the offer of Delhaize markets in Belgium, Romania and Greece.

People at the Ministry of Agriculture say that applications have been submitted by the total of 60 companies that have appropriate goods for the shelves in Delhaize hypermarkets. Among the interested companies are: Bambi Banat, Pionir, Polimark, Neoplanta, Foodland.

- Our aim is to achieve a significant growth this year. Last year was our best business year on the basis of overall results. We did not have any problems with collecting our claims and we expect the same thing from Delhaize. We are interested in offering our products in the markets of Greece and Belgium, which have very strong confectionery industries - Bambi Banat Concern CEO Miroslav Miletic told Blic daily paper.

As a member of the European strategic alliance AMS, the company Delhaize also intends to present interesting offers to the alliance, of which annual turnover is about 100 billion euros. Among the interested companies are those that already export their goods but want to "expand" even more. One of such companies is Foodland, which already exports its products to 25 countries.

- We are not afraid of the competition and we will be glad to prove that we can follow European trends. I am sure our recipes will be very interesting to consumers in these countres - says Vaso Lekic, majority owner of Foodland.
In order to be able to start a cooperation with Delhaize Group, companies must have certificates BRC (British Retail Consortium) and IFS (International Featured Standards), which are international standards in the food production.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta