Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
FCC želi da gradi Koridor 11 - Španskoj kompaniji prioriteti tržišta Srbije, Hrvatske i Makedonije
Predstavnici jedne od najvećih španskih korporacija FCC, koja je odnedavno i vlasnik austrijske "Alpine", u mesec dana dva puta su posetili Ministarstvo za infrastrukturu. Oni su veoma zainteresovani za poslove u Srbiji u kojima "Alpine" već odavno učestvuje.

Iako su prisutni na svim većim tržištima u regionu, generalni direktor te korporacije Fransisko Kordoba Donado kaže da su kao prioritete odredili tri zemlje bivše Jugoslavije: Srbiju, Hrvatsku i Makedoniju. Oni su zainteresovani za to da rade po principu javno-privatnog partnerstva, što je pozdravljeno u Ministarstvu za infrastrukturu jer se naša zemlja pripremila upravo za takve projekte, donoseći zakone o javno-privatnom partnerstvu i o koncesijama.

U žiži interesovanja je izgradnja takozvanog Koridora 11, odnosno autoputa od Beograda prema južnom Jadranu. Španci su obećali da će posle analize projekta za oko dva meseca predložiti program realizacije tog posla, kao i način rukovođenja. Međutim, nije sve tako jednostavno i ne zavisi sve od potencijalnih koncesionara.

Mora da se pita i Vlada Srbije, ali i finansijeri, koji moraju da provere isplativost projekta. Baza za eventualni ugovor moraju biti naši propisi, koje u startu treba predočiti kandidatima za koncesiju da bi izbegli eventualne nesporazume, kakvi su postojali u dosadašnjoj praksi na pokušaju izgradnje severnog kraka Koridora 10 i autoputa od Beograda do Požege.

U sklopu kompanije Španci imaju preduzeće koje radi samo u oblasti poslovno-privatnog partnerstva, kao i ekspertske timove koji su zaduženi da pronađu novac od banaka. Takav način poslovanja im omogućava dugoročan i kontinuiran razvoj partnerstva u nekoj zemlji. Iako je prisutna na mnogim svetskim tržištima, posebno u Austriji, Nemačkoj, Poljskoj, Švajcarskoj i Rumuniji, ta španska kompanija našla je dobre razloge da investira na Balkanu: ima u šta, a može i da nametne svoja pravila zbog velikog iskustva, kojim se mi ne možemo pohvaliti.


FAS potvrdio početak serijske proizvodnje modela "fiat 500L"
Generalni direktor "Fiat automobili Srbija" Antonio Čezare Ferara potvrdio je za RTS da je u Kragujevcu počela serijska proizvodnja novog modela "fiat 500L".

- Do kraja godine u fabrici će biti zaposleno najmanje 2.500 radnika, a godišnje će se proizvoditi 180.000 vozila - rekao je Ferara i objasnio da se "fiat 500L" proizvodi u tri faze.

- Prva faza je bila u novembru, kada smo proizveli probna vozila, druga u maju kada smo proizveli automobil za treninge i komercijalne svrhe i treća faza je masovna proizvodnja. Sa njom smo krenuli pre pet dana-4. jula - objasnio je prvi čovek "Fiat automobili Srbija".

Prema njegovim rečima, to je simboličan datum, jer je pre četiri godine tada započeta proizvodnja modela 500, a pre dve godine modela "500 abart".

Ferara kaže da će se ove nedelje dnevno proizvoditi 50 automobila, a da će u oktobru, prema planu, pokušati da dostignu proizvodnju od 550 automobila dnevno.

- U planu je da je novi model izvozimo u više od stotinu zemalja - rekao je Ferara i dodao da za sada proizvode za evropsko tržište, a od iduće godine za američko i azijsko-pacifičko.

Na pitanje da li će se automobil dopasti Amerikancima, Ferara odgovara da imaju plan da proizvedu 47.000 vozila za američko tržište iduće godine.

- Mislimo da će biti dobrodošlo, jer već sada mesečno prodajemo 4.000 automobila modela "fiat 500". Novi model "500L" je veći, ugodniji i mislimo da će biti atraktivniji - istakao je Ferara.

On je objasnio da je cena u Italiji 15.500 EUR, za šta misli da je dobra i konkurentna cena za evropsko tržište. Za američko tržište, kako je rekao Ferara, cena bi mogla bi da bude i viša, a za srpsko niža. Ipak, dodao je da to još nije defininisano.

Na pitanje šta očekuje od nove vlade, budući da je država Srbija suvlasnik FAS-a, Ferara je rekao:

- Mi smo odgovorni za proizvodni deo kompanije i zainteresovani za to, bez namere da se mešamo i u druge stvari.

Ferara je izjavio i da nisu zabrinuti za ispunjavanje finasijskog dela, na koji se Srbija obavezala, jer za sada Vlada poštuje sve obaveze.

Komentarišući najavu da bi "Fiat" mogao da zatvori fabriku u Italiji zbog pada prodaje automobila u Evropi, Ferara je rekao da u Srbiju uložili više od milijardu evra i da još uvek investiraju, zbog čega srpska fabika nije dovedena u pitanje.

- Serđio Markione je rekao da radimo na tome da sve fabrike u Italiji nastave da rade i to na način da se razvije prodaja na američkom tržištu. Dakle, još jednom, proizvodnja u Srbiji nije ugrožena i mi ćemo fabriku voditi u narednim godinama na najbolji način - zaključio je Ferara.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta