Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijentiLinkovi
Arhiva vesti
Kako raste aerodrom N. Tesla
Beogradski aerodrom “Nikola Tesla” realizovao je deo investicionog ciklusa na modernizaciji i proširenju svojih kapaciteta, piše portal Beobild.

Nedavno su završeni radovi na proširenju C platforme, a u naredna dva meseca biće završeno postavljanje poslednja dva od ukupno šest novih avio mostova, navodi ovaj portal specijalizovan za praćenje izgradnje i razvoja glavnog grada.

Sa ponudom jeftinih letova i nedavnom libelarizacijom viznog režima nastupio je period snažnijeg rasta u broju putnika i letova sa beogradskog aerodroma, piše Beobild.

Ovaj portal podseća da statistika aerodroma kontinuirano obara rekorde u prometu, a sa preko 2,7 miliona putnika u prvih devet meseci ove godine ulazi u mnogo ozbiljniju regionalnu trku.

Očekuje se da aerodrom "Nikola Tesla" ove godine prestigne aerodrom u Sofiji, pošto je prošle godine premašio kombinovani promet Zagreba i Ljubljane. Nakon formiranja nove nacionalne kompanije "Er Srbija", tranzitna funkcija i nove linije trebalo bi da omoguće stabilan rast i u narednim godinama.

Beobild podseća da je na tenderu za nabavku novih avio-mostova pobedio jedan od lidera u ovoj oblasti, renomirani kineski proizvođač CIMC Tianda. Radi se o vrhunskoj tehnologiji, a cena svih šest mostova je 2,2 miliona evra.

Mostovi koji su izrađeni za potrebe beogradskog aerodroma su različite veličine i dužine, a masa jednog mosta kreće se između 29,9 i 37,5 tona. Istovremeno, nosivost jednog mosta je preko 23 tone, što je propisani maksimum iako ga je fizički praktično nemoguće dostići.

Na samom kraju avio-mosta nalazi se savremena upravljačka konzola, u kojoj se uz pomoc posebne opreme manevriše prilazak parkiranom vazduhoplovu. Najveći od svih novougrađenih mostova je označen kao C6, koji kada je maksimalno izvučen dostiže dužinu od 40 metara.

Novi avio-mostovi imaju doživotnu garanciju koja se odnosi na pouzdan i bezbedan rad za čitav period eksploatacije, a garancija na mehanizme i ostale sklopove traje dve godine. Ugradnju i montiranje obavili su zaposleni na aerodromu "Nikola Tesla", dok su nadzor vršili kineski inženjeri.

Pored ugradnje novih avio-mostova, aerodrom je završio i proširenje platforme C, koja služi za parkiranje vazduhoplova. Nova platforma će značajno povećati postojeći kapacitet, a novoizgrađeni deo se prostire na površini od 26.000 metara kvadratnih.

Platforma je izvedena kao betonska kolovozna konstrukcija čija je debljina betona 35cm, ispod koje se nalazi višeslojna podloga od drobljenog kamena Ø31.5mm 30cm, drobljenog kamena Ø63mm 35cm (geokompozit), nasipa od peska, geotekstila i podtla.

Izgradnjom je omogućeno otvaranje četiri nove pozicije za parkiranje. Nova platforma će biti na usluzi vazduhoplovima od naredne nedelje, a u toku je i izbor izvođača za nastavak sanacije rulne staze A.

Osim niskogradnje, uskoro počinje i proširenje zgrade terminala, odnosno rekonstrukcija hodnika C sa pripadajućim čekaonicama, nakon čega se ulazi u proceduru za rekonstrukciju hodnika A.

Na ovaj način biće uređen veliki deo putničkih komunikacija i čekaonica, koje će pružiti potpuno novi utisak i komfor svim korisnicima.

Kada se završi modernizacija tih kapaciteta, planovi aerodroma biće fokusirani na veoma značajnu temeljnu obnovu stare zgrade Terminala 1, navodi Beobild.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta