Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Italijanska kompanija "Mondello" zainteresovana da gradi beogradsku obilaznicu
Ministarstvo saobraćaja Srbije saopštilo je u petak (17. maja 2013. godine) da je italijanska kompanija "Mondello" zainteresovana za izgradnju beogradske obilaznice, na Koridoru 10.

Kako je navedeno u saopštenju, kompanija sa Sicilije dobila je projektnu dokumentaciju na osnovu koje bi trebalo da odluči da li će konkurisati za dobijanje posla na završetku beogradske obilaznice, jedine deonice na Koridoru 10 koja nije finansijski pokrivena.

Vrednost posla je 300 mil EUR, a Italijani bi mogli da finasiraju polovinu koliko je potrebno da se kompletna saobraćajnica opremi najsavremenijom saobraćajnom opremom, navedeno je u saopšatenju.

Predstavnici italijanske građevinske kompanije i ministar saobraćaja Srbije Milutin Mirkonjić dogovorili su na sastanku u petak eventualne modele finansiranja te saobraćajnice, čije će završetak u potpunosti rasteretiti saobraćaj u Beogradu.

Pogodnost za uključenje italijanske kompanije u posao predstavlja i to što Srbija i Italija imaju izvanredne privredne odnos, te da međudržavni sporazum nudi različite mogućnosti obezbeđivanja novca, od dogovora između Vlada do povlačenja komercijalnih kredita.

Polovina novca od 300 mil EUR za završetak radova na beogradskoj obilaznici biće uložena u obezbeđivanje najmodernije opreme.

Dogovoreno je da se tehnička procedura završi za dve nedelje, kada će predstavnici pomenute kompanije ponovo posetiti resorno ministarstvo i eventualno u ceo projekat uključiti i još neke firme sa Sicilije koji imaju dobre reference.


Dug "Industrije motora i traktora" 170 mil EUR
Ukoliko država stvarno hoće da nam pomogne, ključno je da nam omogući da uđemo u restrukturiranje dugova, koji iznose 25 mil EUR, ali sa svim kamatama dosežu i do 170 mil EUR, kaže prvi čovek "Industrije motora i traktora" Slobodan Petrović. Direktor IMT objašnjava da je u toku izrada projekta reorganizacije ove firme, koji bi mogao da startuje od septembra. Plan, između ostalog, predviđa i prodaju dve trećine zemljišta i objekata, koje fabrika poseduje na Novom Beogradu.

Kako su čelnici Vlade Srbije poslednjih dana najavili povratak na mala vrata nekada najveće fabrike traktora u Evropi i pomoć od 10 mil EUR, iz IMT kažu da im mnogo više znači da im se otpišu zaostale kamate na dugove.

- Nakon devet godina neuspešnog restruktuiranja, mi smo sveli preduzeće sa 3.800 na 800 zaposlenih i prebrodili dva neuspešna tendera - kaže direktor IMT Slobodan Petrović.

- Sada je konačno izvršeno prebacivanje vlasništva, pa je država 94% vlasnik kapitala. Zato, očekujemo da će se baviti svojim "dvorištem" i dovući nove partnere. Jer, najveći deo naših dugovanja je upravo prema državnim ustanovama, Robnim rezervama, Fondu PIO, Fondu za razvoj. Ukoliko nam ne otpišu kamate, ne možemo finansijski da se pomerimo, niti da uzmemo kredit od banaka za početak bilo kog posla.

Prema Petrovićevim rečima, stručnjaci Mašinskog fakulteta u Beogradu do kraja meseca trebalo bi da završe plan obnove IMT, prema kome će se prodati sva imovina koja je višak, a zatim uložiti u pokretanje proizvodnje.

- Imamo 36 hektara zemlje i 150.000 kvadrata - dodaje prvi čovek "Industrije motora i traktora". - Nama je za funkcionisanje dovoljno 12,5 hektara i oko 60.000 kvadrata. Ideja je da izvršimo procenu tržišta i prodamo ostatak, jer je lokacija fabrike mnogo atraktivnija danas nego tokom 70-ih godina. Ali, Vlada mora da prihvati ovaj plan u junu, da bi se tokom leta završila papirologija i u septembru krenuli u sprovođenje.

IMT poslednjih nekoliko godina proizvodi godišnje 1.000 do 4.000 traktora, mada je pre nekoliko decenija godišnji rekord bio - 40.000. U planu je da u narednih pet godina sa "trake" godišnje izbace 15.000 traktora. Prema procenama, od te količine izvoziće se sigurno dve trećine. Iako naše tržište ima velike potrebe, zbog male kupovne moći poljoprivrednika, prosečna starost mašina je 20 godina.


Nema zainteresovanih za Telekom
Premijer Srbije Ivica Dačić izjavio je da za sada ne postoji zainteresovana firma za kupovinu "Telekoma".

Dačić je rekao da vlada mora da proceni da li je moguće naći kupca ili strateškog partnera za to javno preduzeće.

"Ne postoje zainteresovane firme da se započne taj proces. Bilo je već pokušaja prodaje 'Telekoma' koji su neuspešno završeni i sada treba napraviti dobar aranžman, sagledati da li je moguće naći kupca ili strateškog partnera čija bi ponuda bila adekvatna", rekao je Dačić novinarima po završetku skupa treće "Rialiti ček" konferencije u hotelu "Hajat".

Za sada se o tome nije razgovaralo i to će doći na dnevni red za nekoliko meseci, rekao je premijer odgovarajući na pitanje da li se u vladi razgovaralo o privatizaciji javnih preduzeća.

Dačić je i ovoga puta ukazao da su sada prioriteti dobijanje datuma za otpočinjanje pregovora sa EU, kao i održiva makroekonomska stabilnost.


Turska planira ulaganja u poljoprivredu nerazvijenih područja Srbije
Turska agencija za razvoj (TIKA) najavila je da će ulagati u nove projekte u poljoprivredi u nedovoljno razvijenim područjima Srbije, saopšteno je danas iz kabineta ministra bez portfelja Vlade Srbije Sulejmana Ugljanina.

Potpredsednik TIKA Mehmed Sureja Er, koji se nalazi u poseti Srbiji, istakao je u razgovoru sa Ugljaninom da ulaganje u agrar daje najbrže rezultate i precizirao da su već odvojena sredstva za izgradnju po 20 plastenika u opštinama Priboj, Novi Pazar i Raška, navodi se u saopštenju.

Sureja Er je podsetio i da je u Tutinu već u funkciji sistem za zalivanje zemljišta, dok je na tvrđavi Ram u Velikom Gradištu, postavljeno osvetljenje, a u Novom Pazaru kompletno obnovljena čitaonica.


Italian Mondello interested in building Belgrade bypass motorway
Serbia's Ministry of Transport announced on Friday (May 17, 2013) that the Italian company Mondello is interested in the construction of the Belgrade bypass motorway on Corridor 1.

As stated in the press release, the company has received from Sicily the project documents on the basis of which it should decide whether to apply for a job at the end of the Belgrade bypass motorway, the only section of the Corridor 10 which is not financially covered.

The project totals EUR 330 mil and the Italians could fund half of the sum, the amount necessary to complete the bypass with the most modern traffic equipment, the announcement stated.

Representatives of the Italian construction company and the Minister of Transport, Milutin Mirkonjic agreed at a meeting held on Friday, possible funding models of the traffic artery, whose end will completely relieve traffic in Belgrade.

Convenience for the Italian company to participate in the business is the fact that Serbia and Italy have excellent economic relations, and that interstate agreement offers various options for providing funds, from the agreement between the governments to withdrawal of commercial loans.

Half of the money out of EUR 300 million for the completion of the Belgrade bypass motorway will be invested in providing the most modern equipment.

It has been agreed that technical procedure ends in two weeks, when the representatives of the company will pay another visit to the Ministry and potentially include some other companies from Sicily with good references in the project.


Qatar Investment Fund is visiting Serbia in June 2013
Representatives of Qatar Investment Fund will visit Serbia in June to meet with investment opportunities in the energy and agriculture fields, the Ministry of Foreign and Domestic Trade of Serbia has announced today.

The visit was agreed during today’s meeting in Doha between the Minister of Foreign and Domestic Trade and Telecommunications Rasim Ljajic, the executive director of the Qatar Investment Fund Hussein al-Abdullah, who has shown great interest in investing of this fund in Serbia.

As stated, during the visit to Serbia, representatives of Qatar Investment Fund, will be introduced to all projects in the energy and agriculture which can be jointly implemented, and Hussein al-Abdullah showed special interest of Qatar in investing in the production of coal in Serbia.

He added that in June, representatives of the Qatari largest agricultural company Hasat will come to Serbia. They will discuss mutual projects and investments in the area of ​​Serbian agriculture with relevant institutions.

Earlier today, Ljajic met Deputy Prime Minister of Qatar Ahmed bin Abdullah Al Mahmoud.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta