Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Objedinjavanje fabrika IMT i IMR do 2018?
Optimalan period u kome može da se izvrši potpuna revitalizacija i spajanje "Industrije mašina i traktora" (IMT) i "Industrije motora Rakovica" (IMR) je četiri do pet godina, ocenio je generalni direktor IMR Zoran Radosavljević, koji operativno rukovodi i IMT-om.

Za taj poduhvat potrebno je oko 50 mil EUR, a više od 90% te sume moglo bi da se obezbedi kroz sopstvene prihode, rekao je Radosavljević u intervjuu Tanjugu.

- Jedan od predloga, u procesu objedinjavanja dva preduzeća, jeste da se deo IMT-ove imovine, na prostoru od 36 hektara, u Novom Beogradu proda, i da se ta sredstva utroše na investicije i primenu novih tehnologija - naglasio je Radosavljević.

On je podsetio da su IMT i IMR kompanije u restrukturiranju koje nemaju "odrešene ruke" u upravljanju svojom imovinom.

Radosavljević je objasnio da je pre četiri godine izmenjen Zakon o privatizaciji, što znači da bi u slučaju prodaje dela imovine IMR - a i IMT - a sav novac otišao na račun Agencije za privatizaciju.

- U ovom trenutku nemamo motivaciju za tako nešto, ali smo dobili uveravanja da će do kraja godine doći do izmene Zakona o privatizaciji - objasnio je Radosavljević.

U međuvremenu, dok se uslovi ne promene, kako tvrdi Radosavljević, postojeće mašine će se iskoristi do maksimuma, a u planu je i odabir lokacije za zajedničku fabriku traktora.

- Prva ideja je da to bude IMR-ova fabrika u Rakovici, jer je industrijska zona, infrastruktura je odlična i sve što je neophodno nalazi se tu - naveo je on.

Na početku bi, prema rečima Radosavljevića, trebalo da se investira oko dva miliona evra u rakovičku livnicu da bi se pogon prilagodio potrebama IMT-ovih traktora, kao i da se podigne svest o ekološkoj zaštiti.

Radosavljević je podvukao da je plan o objedinjavanju i revitalizaciji IMT-a i IMR-a predat nadležnim institucijama za vreme prethodne vlade.

- Prethodna vlast imala je tu projekciju, nova vlast takođe, a nadamo se da će se ovo pitanje uskoro razmatrati - zaključio je Radosavljević.

U prvoj fazi je namera da se mesečna proizvodnja u obe fabrike podigne na nivo od 200 do 300 traktora mesečno i otvori više od 200 novih radnih mesta u proizvodnim pogonima.


Francuska firma CFNR zainteresovana za luke u Apatinu i Novom Sadu
Francuska firma CFNR zainteresovana je za učešće u gradnji luka u Apatinu i Novom Sadu, rečeno je danas na sastanku ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića i Udruženja francuskih preduzeća Medef.

Državni sekretar u Ministarstvu saobraćaja Miodrag Poledica je kazao da je u Srbiji od 10 međunarodnih luka osam privatizovano, a da su ostale državne luke u Apatinu i Novom Sadu.

- Za "Luku Apatin" u saradnji sa Agencijom za luke uskoro će biti raspisan tender za odabir privatnog partnera - rekao je Poledica dodajući da je tu potrebno izgraditi novu luku.

U izgradnju nove luke je, kako je rekao, potrebno uložiti oko 30 mil EUR.

Za "Luku Novi Sad" će najverovatnije, takođe, biti raspisan sličan tender, s tim što je tu potrebno modernizovati postojeću luku i uložiti između pet do 10 mil EUR.


French CFNR interested in harbors in Apatin and Novi Sad
The French company, CFNR, is interested in taking part in the construction of the harbours in Apatin and Novi Sad, it has been said today at the meeting of the ministers of traffic, Milutin Mrkonjic and the Association of the French companies, Medef.

The Secretary in the Ministry of Traffic, Miodrag Poledic, said that in Serbia, eight out of ten harbors have been privatized and that other state-owned harbors are in Apatin and Novi Sad.

- For Luka Apatin, in cooperation with the Agency for harbors, a tender will be released soon for selection of the private partner – Poledica said adding that it was necessary to build a new harbor there.

He said that it would be necessary to set aside EUR 30 mil for the construction of a new harbor.

When it comes to Luka Novi Sad, it is most likely that similar tender will be released. Here, it is necessary to modernize the existing harbor and invest between EUR 5 to 10 mil.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta