Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Nastavljena izgradnja "Prokopa" - "Energoprojekt" počeo radove na železničkoj stanici
Konzorcijum firmi, na čelu sa kompanijom "Energoprojekt Oprema", danas je započeo radove u "Prokopu" na železničkoj stanici "Beograd centar", na rekonstrukciji staničnih kapaciteta za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova, saopštile su danas "Železnice Srbije".

Rok za završetak radova je 420 dana, vrednost ugovora je nešto manje od 25,8 mil EUR, projektnu dokumentaciju uradio je Saobraćajni institut CIP, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj.

Početkom ove godine sproveden je tender "Železnica Srbije" i posao je dobio konzoricijum firmi okupljenih oko "Energoprojekt Opreme", kao najpovoljniji ponuđač, a ugovor o izvođenju radova je potpisan 30. jula. Pored "Energoprojekt Opreme", kao zvaničnog nosioca posla, u konzorcijumu su još i "Energoprojekt Niskogradnja", "Energoprojekt Visokogradnja", ZGOP i AŽD.

Radovi koji predstavljaju prvu fazu izgradnje stanice "Prokop", obuhvataju rekonstrukciju postojećih kolosečnih kapaciteta, sa ciljem povećanja propusne moći stanice do projektovanih kapaciteta prijema i otpreme vozova. U okviru radova biće, pored ostalog: izgrađeni treći, četvrti, sedmi i osmi kolosek, rekonstruisani postojeći deveti i deseti kolosek, nabavljen materijal gornjeg stroja za prvi i drugi kolosek, završeni zanatski radovi, elektro-energetske instalacije i telekomunikacioni sistemi u pothodinicima i na peronima.

Predviđeno je da bude urađen i montiran informativni sistem za obaveštavanje putnika, sanirana hidroizolacija na ploči kote 105, urađena kontaktna mreža i izgrađene četiri trafo stanice, dispečerski uređaji i lokalna kablovska mreža, osiguranje stanice Beograd centar, kao i rasputnica Karađorđev park i Dedinje elektronskim signalno-sigurnosnim uređajima i rekonstruisana stanična postavnica.

U protekla četiri meseca sprovedene su sve pripremne aktivnosti za početak realizacije projekta. Dobijene su sve potrebne dozvole i saglasnosti, formirana je radna grupa za realizaciju projekta, imenovan je i organizovan rad nadzorne službe, a utvrđena je i detaljna tehnologija i organizacija radova, koji se organizuju u režimu redovnog funkcionisanja železničkog saobraćaja.

Nakon što je delegacija "Železnica Srbije" sa Kuvajtskim fondom sredinom prošlog meseca usaglasila sa srpskim i kuvajtskim zakonodavstvom sve potrebne detalje za povlačenja sredstava zajma i isplate izvođača radova, Kuvajtski fond je 20. novembra uplatio avans u iznosu nešto manjem od 2,6 mil EUR. Na taj način bili su stvoreni uslovi da otpočne i realizacija ovog projekta.

Završetak radova u stanici "Prokop" predstavlja jedan od najbitnijih preduslova za preuzimanje funkcije glavne putničke železničke stanice u Beogradu i realizaciju projekta "Beograd na vodi". Realizacijom ugovorenih radova koji se finansiraju iz kuvajtskog kredita poboljšaće se uslovi odvijanja železničkog saobraćaja u stanici. Naredna faza uključuje izgradnju stanične zgrade, saobraćajnog i putničkog prilaza sa autoputa E-75 i obodnih gradskih saobraćajnica, kao i prateće infrastrukture.

Projekat izgradnje stanice Prokop započet je 1977. a finansirali su ga Republika Srbija, Grad Beograd i "Železnice Srbije", kada su izgrađeni najneophodniji koloseci. Radovi su zbog ekonomske krize obustavljeni 80-tih godina, a nakon toga nastavljeni 1996. kada je potpisan ugovor sa firmom "Energoprojekt". Radovi su se prema predviđenoj dinamici odvijali do 2001. godine, kada su ponovo gotovo obustavljeni.

Sledio je period minimalnih ulaganja u izgradnju Prokopa. Značajniju aktivnost predstavljala je izgradnja petog i šestog koloseka, koju je finansirao Grad Beograd. Oni su stavljeni u funkciju 2010. godine i uključeni u funkciju saobraćaja "BG Voza".

Inače, do sada su u stanici Prokop izgrađeni koloseci, peroni i armirano-betonska ploča na površini od 36 hiljada kvadratnih metara, od ukupno projektovanih 45.000 kvadratnih metara, navedeno je u saopšetnju.


Uskoro novi sistem informisanja putnika na Aerodromu "Nikola Tesla"
Na Aerodromu "Nikola Tesla" počele su pripreme za korišćenje novog sistema za informisanje putnika o redu letenja, a svi monitori u terminalnoj zgradi biće zamenjeni novim, saopšteno je danas iz kancelarije beogradskog aerodroma.

Planino je, kako je navedeno, da novi informacioni sistem bude u punoj upotrebi od 8. decembra ove godine.

Komfor putnika, tokom prelaska sa starog na novi sistem informisanja, biće "kontinuiran, uz eventualne izmene rasporeda šaltera za registraciju zalet o kojima se putnici mogu informisati u izabranoj avio-kompaniji ili na šalteru informacija na aerodromu - piše u saopštenju.

Novim informacionim sistemom, dodaje se, biće olakšan pregled letova na monitorima za informisanje putnika.

- Informacije o letovima su jasnije i detaljnije prikazane, sa novim vizuelnim identitetom. Novi sistem usklađen je i sa prikazom informacija na internet prezentaciji beogradskog aerodroma - piše u saopštenju.

Cilj novog menadžmenta je, kako je navdeno, sistemska modernizacija celokupnog dosadašnjeg poslovanja, a primena novog informacionog sistema samo je deo planiranog unapređenja kvaliteta usluge.


"Energoprojekt" starts works at "Prokop"
A consortium of companies led by the firm Energoprojekt Oprema has started works at Prokop on the railway station Belgrade Centre. The works cover reconstruction of the station`s capacity for the arrival, departure and management of rail traffic, announced Serbian Railways yesterday.

The deadline for completion of works is within 420 days and the contract value a little under EUR 25.8 million. The project has been made by the traffic institute CIP and funding is provided by a loan from the Kuwait Fund for Arab Economic Development.

A tender held by Serbian Railways at the beginning of this year was won by the consortium gathered by Energoprojekt Oprema who offered the lowest price. The contract was signed on 30 July.

Besides Energoprojekt Oprema that is officially responsible for the works, the consortium encompasses Energoprojekt Niskogradnja, Energoprojekt Visokogradnja, ZGOP and AŽD.
In the first phase, the works cover the reconstruction of existing track capacity with the aim of increasing the station`s handling capacity to the projected volume of arrivals and departures.

Among other things the works will encompass: building tracks three, four, seven and eight, rebuilding the existing tracks nine and ten, procuring the material for the top layer for tracks one and two, completing the craft works, electrical installations and telecoms systems in the underpasses and on the platforms.

The plan covers a passenger information system, hydro-insulation on the slab at level 105, the contact network and four transformer stations, dispatching equipment and a local cable network, secure electronic signalling for the Belgrade Centre station and the Karađorđev park and Dedinje junctions, and renovating the station signal boxes.

In the last four months preparatory works have been carried out for the start of the project. All the required permits have been obtained, working groups have been formed, supervision services have been nominated and organised, and details have been clarified of the technology and organisation of the works, which will take place under conditions of regular rail traffic.

Last month, a Serbian Railways delegation and the Kuwait Fund agreed on the harmonisation with Serbian and Kuwaiti law of all the details required for accessing the loan and paying the contractor. On 20 November the Kuwait Fund paid an advance of just under EUR 2.6m.

In this way the conditions for starting and carrying out the project were established.

The next phase includes the station building itself, access for traffic and passengers from the E-75 motorway and peripheral urban roads with accompanying infrastructure.

At the Prokop station works have so far covered tracks, platforms and reinforced concrete slabs over a surface of 36,000 m2 out of a planned total of 45,000 m2, according to the announcement.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta