Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijentiLinkovi
Arhiva vesti
Niži profit Rajfajzen banke
Austrijska Rajfajzen banka ostvarila je u 2013. godini neto dobit od 149 miliona evra, objavila je ta banka.

Neto profit niži je nego prošle godine, navode u banci, ali i dodaju da je Rajfajzen banka četvrti put zaredom ostvarila najbolji rezultat među austrijskim bankama.

Profit pre oporezivanja iznosila je 835 miliona evra i niži je za 19,5 odsto nego godinu pre, dok je konsolidovani profit bio 557 miliona evra, što je za 23,6 odsto manje nego u 2012.

Pad profita pre oporezivanja od 203 miliona evra prvenstveno se može pripisati jednokratnim efektima u 2012. godini, kao što su prodaja obveznica i ponovna kupovina hibridnog kapitala prvog reda u ukupnom iznosu od 276 miliona evra, navode u toj banci.

Kako navode, operativni rezultat poboljšan je za 17 odsto ili 351 miliona evra

Zarada od akcije iznosi 1,83 evra, dok je prošle godine bila 2,72 evra. Izvršni odbor će na godišnjoj skupštini predložiti da se za 2013. finansijsku godinu isplati dividenda od 1,02 evra.

Rajfajzen banka ima 58.000 zaposlenih u 3.000 poslovnica i uslužuje 14,6 miliona klijenata.


Na Koridoru 11 Kinezi rade sa "Energoprojektom"
Kineska "Shandong Hi Speed Group", koja je glavni izvođač radova na deonicama Koridora 11, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, poverila je polovinu posla našem "Energoprojektu", otkriva za "Novosti" Velimir Ilić, ministar građevinarstva.

Ugovor je potpisan u sredu, a kako objašnjava Ilić, "Energoprojekt" će praktično biti vođa konzorcijuma srpskih firmi, koje će raditi na izgradnji autoputa.

Imali smo loša iskustva kada se ubaci više podizvođača - navodi Ilić.

- Kinezi su želeli da postoji jedan podizvođač i izabrali su "Energoprojekt", koji će ostale srpske firme uvoditi u posao po potrebi i plaćati ispostavljene situacije i to je novina. Kinezi će graditi deo od Obrenovca do Uba u dužini od 26,2 kilometra, a "Energoprojekt" od Lajkovca do Ljiga u dužini od 24 kilometra. Na prvoj deonici biće izgrađeno 14 mostova i jedna saobraćajna petlja kod Uba, dok će na drugoj biti 16 mostova i jedan tunel. I na "svom" delu Kinezi će angažovati srpske firme. U svakom slučaju za ove deonice pripremni radovi se privode kraju i od ponedeljka bi trebalo da krene gradnja.

Ukupno je za ovaj projekat planirano 333,7 mil USD, računajući i 10% učešća Srbije. Rok izgradnje je 37 meseci, a radovi se finansiraju iz kredita kineske Eksim banke.


Etihadu upisan vlasnički udeo od 49 odsto u Er Srbiji
Nacionalna aviokompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata Etihad ervejz je upisana u Centralnom registru za hartije od vrednosti Srbije kao suvlasnik Er Srbije sa 49 odsto udela.

Republika Srbija ima 51 odsto vlasništva u Er Srbiji - akcionarskom društvu za vazdušni saobraćaj, sa akcijskim kapitalom vrednim oko 3,49 milijardi dinara.

Etihadu je upisana vrednost akcijskog kapitala od 3,35 milijardi dinara, objavljeno je na sajtu Centralnog registra za hartije od vrednosti a na sajtu Agencije za privredne registre je objavljeno da se upisuje Odluka o promeni kapitala.

Etihad ervejz je 25. marta saopštio da su dobijena neophodna zvanična odobrenja i saglasnosti kojima se potvrđuje strateško partnerstvo između Er Srbije i Etihad ervejza.

Vlada Srbije je 1. avgusta 2013. potpisala dugoročni ugovor o strateškom partnerstvu sa Etihad ervejzom, i najavila plan za oporavak Er Srbije vredan 200 miliona dolara, navodi se u saopštenju Etihada.

Predsednik i generalni direktor Etihad ervejza, Džejms Hogan izjavio je da će na osnovu dobijene zvanične potvrde, inicijalni zajam dat Er Srbiji u vrednosti od 40 miliona dolara biti preinačen u akcijski kapital.
"Sa zadovoljstvom potvrđujem da je Etihad ervejz sada deoničar Er Srbije sa udelom od 49 odsto. Ova investicija predstavlja osnov našeg partnerstva sa Vladom Srbije i zajedničkih napora koje ćemo ulagati kako bi se Er Srbija razvila u regionalnog lidera u oblasti vazduhoplovstva", rekao je Hogan, navodi se u saopštenju.

Prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić izjavio je da su predstavnici vlade veoma zadovoljni što je sporazum sa Er Srbijinim strateškim partnerom, Etihad ervejzom, sada i zvanično zaokružen.
"Er Srbija je jedina veća aviokompanija u regionu koja je uspostavila uspešnu saradnju sa vodećim svetskim prevoziocem, Etihad ervejzom. Ponosni smo što nacionalni prevozilac Srbije sada stoji rame uz rame sa najboljim svetskim aviokompanijama", poručio je Vučić, a navodi se u saopštenju.

Generalni direktor Er Srbije Dane Kondić rekao je da Er Srbija ima odličan poslovni plan, ali i jasan mandat od Vlade da izgradi bezbednu, prvorazrednu i profitabilnu aviokompaniju.
"Već smo izvršili upečatljiv preobražaj srpske nacionalne vazduhoplovne kompanije, a sada ćemo sa zadovoljstvom nastaviti njen dalji razvoj zajedno sa našim novim deoničarem i strateškim parterom, Etihad ervejzom", kazao je Kondić.

Kompanija Etihad ervejz počela je sa radom 2003, a već 2013. prevezla je 11,5 miliona putnika.

Sa matičnog međunarodnog aerodroma u Abu Dabiju, Etihad ervejz obavlja putnički i robni saobraćaj ka 103 destinacije na Bliskom Istoku, u Africi, Evropi, Aziji, Australiji i Americi.

Etihadovu flotu čini 95 Erbasovih i Boingovih aviona kojima će se sukcesivno pridružiti još 220 naručenih aviona, uključujući 71 Boing 787, 25 Boinga 777-X, 62 Erbasa A350 i 10 Erbasa A380.

Etihad ervejz ima udela u aviokompanijama Er Berlin, Er Sejšeli, Virdžin Australija, Er Lingus, Er Srbija i Džet ervejz, a čeka na zvaničnu saglasnost za ulaganje u regionalnu aviokompaniju Darvin erlajn sa sedištem u Švajcarskoj, podseća se u saopštenju.


BIP spreman za izlazak iz restrukturiranja
Nakon dugogodišnjeg tavorenja, katastrofalne privatizacije i više godina provedenih u procesu restrukturiranja "Beogradska industrija piva" - BIP, ponovo, u godini u kojoj puni 175 godina, zauzima stabilnu tržišnu poziciju, ocenio je danas generalni direktor Milivoje Draganić.

- U godini velikog jubileja pripremili smo plan reorganizacije. Spremni smo da izađemo iz restrukturiranja, sprovedemo plan i stvorimo uslove da još uspešnije tržišno poslujemo. Uz adekvatne investicije, siguran sam da BIP, kao najveća pivara u srpskom vlasništvu, ima dobru i jasnu perspektivu - naveo je on.

Draganić je istakao da su pokazali da domaćinskim upravljanjem fabrika može profitabilno da posluje, izrazivši uverenje da će nastaviti uspešno da vraća i poverenje potrošača, kao što to već čini u Beogradu i zapadnoj Srbiji.

BIP je najveća pivara u domaćem vlasništvu, a zapošljava više od 500 radnika.


Etihad - šest milijardi dolara prihoda u 2013.
Nacionalna aviokompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata Etihad ervejz, koja je strateški partner Er Srbije, ostvarila je u 2013. prihode veće od šest milijardi dolara i ostvarila rekordan neto profit od 62 miliona dolara ili za 48 odsto više u odnosu na prethodnu godinu.

Etilhad je saopštio da je zabeležio treću uzastopnu godinu neto profitabilnosti.

Ta aviokompanija je sakupila više od osam milijardi dolara od 68 finansijskih institucija tokom prethodnih 10 godina kako bi finansirala nabavku letelica i motora, a u ovoj godini želi da skupi dve milijarde dolara da bi finansirala isporuku aviona u svojoj floti u 2014, koja uključuje njene prve vazduhoplove A380 i Boing 787.

Kako je navedeno, finansijske prezentacije Etihada su privukle vodeće bankare i finasijere u Njujorku i Londonu, uz rekordan broj gostiju.

Pored jačanja veza sa davaocima lizinga i kreditnim institucijama, Etihad ima efikasnu politiku za upravljanje rizicima kako bi upravljao finansijskim rizicima koji se odnose na cenu goriva, kursne razlike, kamatne stope i emisije.

Zahvaljujući tome je unapređena reputacija kompanije da ima uspešnu fiskalnu disciplinu i kontrolu troškova.

Prezentacije, koje vodi predsednik i generalni direktor Etihada Džejms Hogan, održavaju se na godišnjem nivou u glavnim svetskim i regionalnim finansijskim centrima - uključujući Njujork, London i Sidnej, i pružaju idealnu priliku ovoj aviokompaniji da vodeće svetske finansijere obavesti o svojoj strategiji širenja, kao i da produbi postojeće veze.
"Etihad ervejz nastavlja da proširuje svoje veze sa finansijskim institucijama na tržištima širom sveta, koja zauzvrat igraju krucijalnu ulogu u ekspanziji globalne mreže i flote ove aviokompanije", rekao je Hogan.

Strategiju Etihad Ervejza za zaštitu od rizika naširoko hvale finansijske zajednice.

Etihad je u prethodnih godinu dana nastavio da širi svoju strategiju "organskog rasta" koja se bazira na četiri stuba: svojim kodšer i međulinijskim partnerstvima, savezima sa učešćem u kapitalu u drugim aviokompanijama, poslovanjima koja se odnose na avioindustriju, kao i partnere kroz franšize.

Pored četiri postojeća partnera sa vlasništvom u akcijskom kapitalu - "Airberlin", "Air Seyćelles", "Virgin Australia" i "Aer Lingus" - Etihad ervejz je objavio investicije u još tri aviokompanije u 2013.
Kompanija je stekla udeo u Džet Ervejzu, Er Srbiji i regionalnoj aviokompaniji Darvin erlajn, sa sedištem u Švajcarskoj, koja je postala novi podbrend nazvan Etihad Regional.

Etihad ervejz je 2013. godine napravio najveću porudžbinu letelica u svojoj istoriji, uz narudžbinu, opcije i prava kupovine za do 199 erbas i boing letelica, u vrednosti do 67 milijardi dolara.

Aviokompanija će preuzeti isporuku 18 letelica u 2014. godini: tri A320, tri A321, dve A330-200, jedan A330-200 teretni avion, jedan A380, dva 2 x B787-9, jedan B777-300ER i pet B777-200LR.

Etihad ervejz je nedavno predstavio novu kompanijsku strukturu, transformišući se od jedne aviokompanije u širu globalnu grupaciju u oblasti avijacije.

Ova aviokompanija je najavila devet novih destinacija za 2014. godinu: Medina, Džajpur, Los Anđeles, Cirih, Jerevan, Pert, Rim, Puket, i Dalas-Fort Vort.

Etihad ervejz je počeo sa radom 2003, a već 2013. prevezao je 11,5 miliona putnika.

Sa matičnog međunarodnog aerodroma u Abu Dabiju Etihad ervejz obavlja putnički i robni saobraćaj ka 103 destinacije na Bliskom Istoku, u Africi, Evropi, Aziji, Australiji i obe Amerike.

Etihadovu flotu čini 95 Erbasovih i Boingovih aviona kojima će se sukcesivno pridružiti još 220 naručenih aviona, uključujući 71 boing 787, 25 boinga 777-X, 62 erbasa A350 i 10 erbasa A380.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta