Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Iz Surčina u budžet oko 6 mil EUR - Aerodrom "Nikola Tesla" ulaže 2 mil EUR u infrastrukturu do kraj
Do kraja godine Aerodrom "Nikola Tesla" u budžet će uplatiti najverovatnije 6 mil EUR. U infrastrukturu aerodroma ove godine uložiće se dodatna 2 mil EUR. Planirane su, kažu, i dodatne uštede.

Jedna od mera od koje se očekuju veliki rezultati jeste reorganizacija, ali i drugačija raspodela profita javnih preduzeća. Aerodrom "Nikola Tesla", iako godinama posluje u plusu, uplaćivao je u budžet daleko manju sumu od očekivane.

Aerodrom je, zaključno sa avgustom, opslužio tri miliona i 100 hiljada putnika. Ako se tako nastavi, do kraja godine će biti preko 4,5 miliona putnika, a najveći korisnik usluga je "Air Serbia". Zbog toga je odlučeno da se u infrastrukturu aerodroma ove godine uloži dodatna 2 mil EUR.

Generalni direktor Aerodroma "Nikola Tesla" Saša Vlaisavljević smatra da sa novim menadžmentom i sa rebalansom plana već do kraja godine postoji mogućnost da se uplati u budžet najmanje 6 mil EUR.

- Prošla godina završena je u plusu sa 150.000 EUR. Naš plan je da za narednu godinu uplata budžetu bude najmanje 15 mil EUR - rekao je Vlaisavljević.

Veliki deo sredstava iz prohoda aerodroma biće direktno uplaćeno kao ulaganje države u "Air Serbia" jer je potpuno neracionalno da ta sredstava aerodrom uplati u budžet, a onda da ga budzet isplaćuje "Air Serbia" kao deo osnivačkog uloga države u novoj kompaniji.

Novac se pronašao i tako što su zaustavljene nepotrebne javne nabavke, vredne osam miliona evra, zatim, ukinuto je tri miliona nepotrebnih troškova, a ima indicija da će se određena sredstva uštedeti i regulisanjem broja radnika.

- Preko 1.200 radnika radi preko omladinske zadruge a samo 490 za stalno. Baš na toj poziciji vidimo veliku priliku za sledeću godinu. Ušteda po tom osnovu može biti preko milijardu dinara - kaže Vlaisavljević.

Aerodrom "Nikola Tesla" je od Vlade Srbije dobio i smernice kako postupati prilikom pojavljivanja novih niskobudžetnih kompanija na nasem tržištu.

Njih je moguće subvencinisati samo u prve dve godine rada dok će posle toga morati da plaćaju usluge kao i ostali, po cenovniku aerodroma. Time se izbegavaju sve spekulacije da je neko miljenik aerodroma a neko ne i da svako moze u tom periodu da planira svoje poslovanje.


Surcin to pour some EUR 6m into budget – Nikola Tesla airport invests EUR 2m in infrastructure by th
By the end of the year, the Nikola Tesla airport should pour EUR 6m into budget. Additional EUR 2m will be invested the airport infrastructure. They are planning additional savings.

One of the measures expected to provide significant result is reorganization as well as different profit distribution of public companies. The Nikola Tesla airport, although in plus for years, paid a significantly lower amount than expected.

With August, the airport served three million and 100 thousand passengers. If they continue this way, the end of the year should see over 4, 5 m passengers and the biggest service user is Air Serbia. Therefore, it was decided to pour additional EUR 2m into airport infrastructure.

GM at Nikola Tesla, Sasa Vlaisavljevic, thinks that with new management and budget rebalance, there is an option to pay at least EUR 6, into the budget by the end of the year.

The funds were provided through halting unnecessary procurements of EUR 8m, three million of unnecessary costs were cut and there is a possibility that certain funds will be saved through headcount optimization.

- Over 1.200 people works through youth associations and only 490 with open-end contracts. This is where we see big opportunity for the next year. Thus, we could generate savings of over a billion dinars - Vlaisavljevic says.

The Nikola Tesla airport received from the Government of Serbia guidelines how to act in case of new low-cost companies appear on our market.

They can be subsidized only in the first two years and after that they will have to pay for the services as others, at the airport’s pricelist. Thus, all speculations that someone has more benefits than others are avoided and everyone can plan his own business.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta