Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Tri scenarija za opstanak "Hipola" - Radnici se nadaju Unapred pripremljenom planu reorganizacije
Privatizacija hemijske industrije "Hipol" u restrukturiranju, po utvrđenom programu Vlade Srbije, nije dala rezultat i zbog te činjenice na sednici Skupštine deoničara, zakazanoj za 31. oktobar, trebalo bi da se donese odluka o stečaju tog uglednog odžačkog privrednog društva.

Proizvodnja teče bez problema, ali dugovi iz perioda prve privatizacije, koja je pre nekoliko godina raskinuta, opterećuju poslovanje i kao mera da se sačuva fabrika, slediće stečajni postupak.

Jedan od predloga na sednici Skupštine deoničara "Hipola", po utvrđenom dnevnom redu, treba da bude i Unapred pripremljeni plan reorganizacije, kao deo predstečajnog postupka u Trgovinskom sudu u Somboru. On treba da pomogne da se steknu uslovi da "Hipol" nastavi dosadašnje poslovanje, koje je, po svim pokazateljima, bilo uspešno.

U kuloarima se spominju priče o bankrotstvu s najgorim mogućim scenariom, međutim, Unapred pripremljeni plan reorganizacije svakako demantuje sve te priče i u "Hipolu" očekuju da će ga poverioci usvojiti na Trgovinskom sudu.

– Kada je doneta odluka o izradi Unapred pripremljenog plana reorganizacije, želeli smo pre svega da zaštitimo interese zaposlenih, pošto bi u slučaju njegovog prihvatanja firma nastavila nesmetano da posluje, što se tiče statusa radnika, njihovih prava iz radnog odnosa, ali i poslovnih rezultata – kazao je predsednik Sindikata hemije i nemetala Vojvodine i radnik "Hipola" Veljko Vajagić.
– Opredelili smo se za ono što je najbolje za firmu, sve ostale varijante su nepovoljne.

Po njegovim rečima, moguće su tri varijante. Najpovoljnija za "Hipol" je da Trgovinski sud usvoji Plan reorganizacije, druga da ga odbije, a treća da sve vrati na doradu. Zaposleni u "Hipolu", kao, naravno, i Vajagić, očekuju da će biti usvojena varijanta koja je najpovoljnja za zaposlene i poverioce, a to je prihvatanje Unapred predloženog plana reorganizacije.


Imlek potpisao ugovor o kupovini Niške mlekare
Kompanija Imlek saopštila je danas da je potpisala ugovor o kupovini sto odsto vlasništva Niške mlekare, jedne od najvećih u južnoj Srbiji.

Kompanija Imlek, regionalni lider u mlečnoj industriji koji raspolaže najsavremenijom opremom za obradu i skadištenje mleka i mlečnih proizvoda, planira da poveća proizvodne procese Niške mlekare i unapredi njen najpoznatiji brend - "Vedro“.

"Kupovinom Niške mlekare Imlek će ojačati svoju poziciju na tržištu juzne Srbije, ali i osavremeniti proizvodnju i unaprediti poslovanje te kompanije. Nakon preuzimanja planirane su i brojne investicije, kako bi se prilagodili proizvodni procesi poslovanja mlekare iz Niša Imlekovim standardima. Ova akvizicija predstavlja realizaciju naših planova za unapređenje i širenje poslovanja kompanije Imlek", izjavio je generalni direktor kompanije Imlek Ilija Šetka.

Kompanija Imlek posluje i na regionalnim tržištima u Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Makedoniji i jedna je od kompanija sa najdužom tradicijom u zemlji, prepoznatljiva po proizvodima najvišeg kvaliteta, i stalnim ulaganjima u modernizaciju proizvodnje i poslovanja, navodi se u saopštenju.


"Atlantic Grupa" u 2014. povećala prihod za 4,5%
"Atlantic Grupa" je u prvih devet meseci 2015. godine ostvarila prihode od prodaje od 522,9 mil EUR, što u odnosu na isto razdoblje 2014. godine predstavlja rast od 4,8%. Dobit pre kamata i poreza (EBIT) iznosi 44,8 mil EUR i manja je za 9,9%, najviše usled rasta cena sirovina i nepovoljnog kretanja kursa stranih valuta, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 30 mil EUR, što predstavlja rast od 9%. Do kraja godine menadžment nastavlja sa fokusom na internacionalizaciju i rast na postojećim tržištima i na upravljanju rizicima, održavanje likvidnosti i upravljanje finansijskim obavezama, saopštila je grupacija.

- Od važnih poslovnih događaja u prvih devet meseci ističe se nova organizacija distributivnog poslovanja kroz dve glavne zone, Zonu Istok i Zonu Zapad, nadovezano na proces intenzivne internacionalizacije i jačanje distributivnih funkcija van regiona, što se odražava i kroz osnivanje sopstvenih distributivnih kompanija u Austriji i Nemačkoj. U ovom periodu je ugovorom sa novim principalom "Phillips Hrvatska" dodatno proširen i distributivni portfolio na hrvatskom tržištu - navela je grupacija u saopštenju.

Takođe je, nakon nepune godine od početka radova, počela da radi fabrika energetskih pločica iz asortimana sportske prehrane u Novoj Gradiški, u koju je uloženo preko 13 mil EUR. Poslednja akvizicija "Atlantic Grupe" – kompanija "Foodland", u potpunosti je uspešno integrisana u poslovni sistem "Atlantic Grupe" i danas s brendom "Bakina tajna" čini novo poslovno područje Gourmet.

Gledajući strukturu prihoda od prodaje, ukupnom rastu "Atlantic Grupe" u prvih devet meseci 2015. najviše su doprineli strateško poslovno područje delikatesni namazi s rastom od 12,9%, strateško poslovno područje slatko i slano s rastom od 5%, strateško poslovno područje kafa s rastom od 4,7%, strateško distributivno područje Hrvatska s rastom od 10,6% i strateško distributivno područje Srbija s rastom od 8,3%.

Kafa se s 19,5% udela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 102,2 mil EUR prihoda od prodaje u prvih devet meseci.

Posmatrano po tržištima, najveći i jednak rast od 9,6% ostvaren je na tržištima BiH i Srbije, koja je drugo po veličini tržište "Atlantic Grupe" s udelom u ukupnom prihodu od 22,6%. Na tržištu Hrvatske, koja s 26,8% ima najveći udeo u prihodu od prodaje, ostvaren je rast od 9,4%.

Sopstvene robne marke "Atlantic Grupe" učestvuju u prodaji sa 65,3%, distribucija proizvoda robnih marki principala s 19,2%, apotekarski lanac "Farmacia" sa 6,3% dok proizvodi koje "Atlantic Grupa" proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sistema u zemlji i inostranstvu u ukupnom prihodu od prodaje učestvuju s 9,3%.


Sud ponovo preinačio privremenu meru za Nišku pivaru
Privredni apelacioni sud u Beogradu doneo je ponovo odluku kojom je preinačio rešenje Privrednog suda u Nišu, kojim je uvedena privremena mera i zabranjeno raspolaganje kupljenom imovinom "Niške pivare" od strane kupca, bugarske firme "Grupa kapitalni projekti", saopšteno je iz "Niške pivare".

Privredni apelacioni sud je po drugi put ocenio da je rešenje Privrednog suda u Nišu "nepravilno i nezakonito", naveli su sinoć iz "Niške pivare", dodajući da je rešenje Privrednog apelacionog suda konačno.

"Lus investment" iz Beograda, firma koja je bila zainteresovana za kupovinu "Niške pivare", podnela je predlog za uvođenje privremene mere do okončanja spora, Privredni sud u Nišu je taj zahtev prihvatio, a Privredni apelacioni sud poništio je ranije to rešenje, da bi Privredni sud ponovio raniju odluku o privremenoj meri.

"Lus investment" iz Beograda osporava kupovinu zbog, kako su ranije saopštili, propusta u postupku prodaje.

Primopredaja pokretne i nepokretne imovine između "Niške pivare" i stečajnog upravnika će biti obavljena odmah, a "Niška pivara" će u najkraćem mogućem roku vratiti otpuštene radnike i nastaviti započeti remont u cilju započinjanja proizvodnje, poručili su iz tog preduzeća.

"Pivaru Niš" kupila je "Grupa kapitalni projekti" i kasnije je kupljena firma registrovana pod nazivom "Niška pivara" d.o.o. Niš.

"Pivara Niš" prodata je neposrednom pogodbom početkom avgusta ove godine za 130 miliona i 10.000 dinara, posle osam neuspešnih licitacija.

Taj ugovor overen je od strane javnog beležnika, saopšteno je ranije iz "Niške pivare".


Neto dobit Pošte Srbije za devet meseci 2015. premašila 21 milion evra
Pošta Srbije je danas saopštila da je za devet meseci 2015. godine imala neto dobitak veći od 21 milion evra, odnosno 2,54 milijarde dinara, što je gotovo za trećinu više nego u istom periodu prošle godine.

To javno preduzeća, kako je istaknuto, korisnicima nudi 467 različitih proizvoda i usluga, na 4.500 automatizovanih šaltera u preko 1.500 pošta u Srbiji.

Mesečno se u poštama obavi oko 39 miliona usluga, odnosno za devet meseci pruženo je skoro 350 miliona usluga.

Od 1. oktobra, od kada je u primeni nova organizacija preduzeća, smanjen je broj direktora sa 98 na 32, a broj službi manji je za 150.

Direktor Pošte Srbije Milan Krkobabić je istakao da je Pošta "valjan model i za druga velika javna preduzeća kako da rastu, razvijaju se, budu profitabilna i društveno odgovorna".

"Deo te društvene odgovornosti podrazumeva da velika javna preduzeća pune budžet Srbije, a ne da ga prazne", rekao je Krkobabić.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta