Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Izabrani članovi Nadzornog odbora aerodroma Nikola Tesla
Na vanrednoj, desetoj sednici Skupštine AD Aerodrom Nikola Tesla Beograd izabrani su novi članovi Nadzornog odbora kompanije - Vesna Stanković Jevđević i Srđan Mitić.

Kako se navodi u saopštenju te kompanije prethodno su razrešeni predsednik Nadzornog odbora Snežana Paunović i član Nadzornog odbora Darko Glišić.

Novi predsednik Nadzornog odbora biće izabran na sledećoj sednici Nadzornog odbora.

Otvarajući sednicu, dodaje se u saopštenju, predsednik Skupštine Društva Vladimir Dimitrijević čestitao je zaposlenima i menadžmentu potpisivanje novog Kolektivnog ugovora koji "dokazuje opredeljenost poslovodstva za društveno odgovorno ponašanje, koje je u funkciji ostvarivanja prava i zaštite svih zaposlenih, kao i unapređenja ukupnog poslovanja preduzeća".


Pregovori sa Esmarkom u poslednjoj fazi
Pregovori Vlade Srbije sa američkom kompanijom Esmark o privatizaciji Železare Smederevo ušli su, prema najavama iz vlade, u poslednju fazu.

Prošle noći pregovori između Beograda i Pitsburga, gde se nalazi ministar finansija Dušan Vujović, vođeni su konferencijskom vezom, danas će biti nastavljeni, a konačna odluka očekuje se sutra, najavio je premijer Aleksandar Vučić.

Pregovori o preuzimanju srpske čeličane trebalo je da budu okončani do 1. februara, ali su produženi.

Zasad nije poznato gde tačno "zapinje", a srpski zvaničnici su ih u više navrata ocenjivali veoma teškim.

Vlada Srbije je razgovore s rukovodstvom Esmarka započela 27. januara, nakon što je ta kompanija jedina dala ponudu za kupovinu 80,01 odsto kapitala Železare, na tenderu, koji je otvoren 9. januara.

Prvi put od kada traju pregovori sa Esmarkom, premijer Srbije u četvrtak je rekao da će Železara nastaviti da radi i ako dogovor o preuzimanju ne bude postignut.

"Za građane Srbije Smederevo je važno i mi ćemo dati sve od sebe da postignemo sporazum sa Esmarkom", rekao je Vučić.

Ukoliko do toga, pak, ne dođe, premijer je najavio da bi mogao biti formiran menadžment za srpsku čeličanu, u koji bi biti uključeni ljudi najbolji za kupovinu sirovina, kao i oni najbolji za prodaju našeg čelika, a proizvodnja u srpskoj čeličani bila bi, dodao je, nastavljena pod punom kontrolom države.

Upitan šta je problem u pregovorima sa Esmarkom, premijer je objasnio da Srbija od te američke kompanije traži garancije da neće napustiti Srbiju nakon što potroši naše sirovine.

Vučić je rekao da MMF neće da dozvoli dodatno trošenje para iz budžeta, te da je sa evropskim komesarom Johanesom Hanom imao razgovor na tu temu i da je evropski zvanični izrazio potpuno otvoreno da Srbiji pomogne na svaki način.

U međuvremenu, različiti izvori plasiraju različite informacije o mogućem ishodu pregovora sa Esmarkom.

KAKO TANJUG SAZNAJE U VLADI SRBIJE pregovori praktično već okončani povoljnim ishodom.

S druge strane, ima i informacija da je u pregovorima zapelo upravo po pitanju sirovina i garancija za stabilnu proizvodnju Železare u narednim godinama, s obzirom na to da sirovine učestvuju u ukupnim troškovima oko 60 odsto.

Sagovornik Tanjuga, blizak vladinim izvorima, kaže da još nije došlo do približavanja stavova između Vlade Srbije i Esmarka i da, po svemu sudeći, Esmark nema logistiku, odnosno ljude preko kojih bi mogao da nabavi sirovine po povoljnijoj ceni, od čega će u velikoj meri zavisiti poslovanje i sudbina Železare.

Da bi se sirovine za Železaru nabavile po povoljnijoj ceni potrebno je naručiti veću količinu i izdvojiti u startu više novca.

Esmark izgleda nema ni dovoljno novca, s obzirom na to da traži od Vlade Srbije da bude garant kredita od najmanje 200 miliona evra, koji bi ta kompanija uzela radi ulaganja u čeličanu.

Esmark, navodno, još nije pristao da položi minimalnu garanciju, koja bi bila između 15 i 20 miliona evra.

Istovremeno, Vlada Srbije od Esmarka traži čvrste garancije da će obezbediti proizvodnju u narednih pet godina, ne želeći da se dogodi da Esmark napusti Smederevo kada potroši postojeće sirovine u Železari vredne oko 90 miliona dolara.

Od Esmarka se zapravo očekuje da ima realan biznis plan za nabavku sirovina, kvalitet robe, distribuciju, plasman, kao i da obezbedi nova tržišta, da bi mogao da se ostvari predviđeni profit nakon pokretanja druge visoke peći.

Očekuje se takođe da Železara pod menadžmentom Esmarka mesečno proizvodi između 170.000 i 180.000 tona, dok sada čeličana proizvodi oko 350.000 tona godišnje.

Procenjuje se, naime, da će ukupni troškovi Železare u 2015. iznositi oko 900 miliona dolara, na primer za sirovine, plate, energente, transport i sve drugo, ali i da će u narednom periodu ukupni troškovi premašiti milijardu dolara godišnje.

Zahtev Vlade Srbije je i da Esmark ne otpušta radnike nešto više od 5.000 radnika, već da taj broj bude smanjen prirodnim odlivom, odlaskom u penziju oko 250 radnika tokom ove godine.

Inače, sindikati Železare su sa Esmarkom već dogovorili da u narednom periodu bude sprovedena reorganizacija i dodatna obuka radnika za preraspodelu radne snage, ali nije bilo reči o otpuštanju niti socijalnom programu za radnike.

Esmark je porodična kompanija, osnovana 2003. godine i jedna je od vodećih u SAD u proizvodnji i prodaji ravno-valjanog čelika i čeličnih ploča. Njen osnivač, izvršni direktor i predsednik je Džejms Bušar.


Železnice Srbije potpisale ugovor vredan 30 miliona dinara
Generalni direktor Železnica Srbije Miroslav Stojčić i predstavnici nemačke agencije "Optima - Turs" potpisali su danas komercijalni ugovor vredan oko 30 miliona dinara o transportu agencijskih vozova ove kompanije srpskim prugama.

Ti vozovi će prolaziti kroz Srbiju i saobraćaće između austrijskog grada Filaha i turskog grada Jedrena i, prema potpisanom ugovoru, planiran je saobraćaj oko 120 vozova u sezoni, saopštile su srpske železnice.

Prvi voz od austrijskog grada Filaha do Jedrena u Turskoj, kreće u maju i saobraćaće na ovoj relaciji do novembra 2015. godine.

Potpisivanju ugovora prethodio je niz operativnih sastanaka članova poslovodstva Železnica Srbije na čelu sa generalnim direktorom Stojčićem i predstavnika nemačke kompanije, na kojima su dogovarani detalji o transportu agencijskih vozova, a razmatrane su i mogućnosti daljeg razvoja saradnje kroz realizaciju zajedničkih projekata.

U razgovorima predstavnika dveju kompanija naglašena je važnost nastavka višegodišnje uspešne saradnje, a u narednom periodu će biti stavljen akcenat na razmenu iskustava iz oblasti železničkog prevoza robe i putnika, s obzirom da je ova kompanija godinama prisutna na transportnom tržištu EU.


Vojin Popovic company finally sold for million euros
Holding company, Vojin Popovic, former Novi Pazar-based giant, finally got a new owner – consortium of M.N. Petrol company and Kenan Gunaj. The Board of trustees accepted the offer of this consortium of RSD 128,1 m. New owners were the only one to deliver the offer for the purchase of the company whose sale was carried out in late January at the Agency for privatization.

The owners of M.N. Petrol company are Murat and Nedzad Dragolovcanin. Nedzad is the president of the Managing Board at FC "Novi Pazar" and its biggest financier. It is still not known who is Gunaj, the second member of consortium is.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta