Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Železnicama vrlo dobra ocena MMF-a
Od 1. jula železničari će raditi u četiri firme – za infrastrukturu, prevoz putnika, transport robe i holding.

„Železnice Srbije” su od najvećeg gubitaša za kratko vreme dogurale do najvećeg reformatora. Od svih javnih preduzeća u restrukturiranju jedino su one ispunile dosadašnje obaveze iz memoranduma sa MMF i za učinjeno dobile najbolju ocenu.

Ovo javno preduzeće je uradilo ono što je od njega traženo – donelo je plan statusne promene i osnivačke akte četiri odvojena preduzeća, tako da će od 1. jula poslovati kao firma za železničku infrastrukturu, prevoz putnika, prevoz robe i holding.

„Reforma železnice je jedan od najuspešnijih procesa reformi javnih preduzeća u Srbiji”, rekao je Dejan Trifunović, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture na rastanku sa misijom MMF. On je preneo da je u potpunosti realizovan plan ušteda za „Železnice Srbije”, čija je reforma, kako navodi, dobar primer za druga državna preduzeća.

Osim što će biti efikasnije, produktivnije i manje zavisne od državnih subvencija, koje trenutno iznose oko 13 milijardi dinara, srpske železnice bi trebalo da budu i daleko modernije. Neoprostivo je da na našim prugama vozovi saobraćaju 30 kilometara na sat.

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović namerava da taj posao poveri Rusima, odnosno da sa njima nastavi saradnju. Posle nedavnog susreta sa direktorom „Ruskih železnica” Vladimirom Jakunjinom i obilaska radova u Pančevu, koji se finansiraju iz ruskog kredita, dala je naloge srpskim i ruskim železnicama da pripremaju nove železničke projekte koji će biti realizovani posle završetka aktuelnog ruskog kredita od 800 miliona dolara, posle 2017. godine. Imajući u vidu da su skoro četiri godine pripremani projekti za sadašnje investicije koje rade „Ruske železnice” jasno je da je pravi trenutak da se odrede projekti. Jer kao što je poznato Rusi traže gotove projekte da bi dali pare.

Projekti obuhvaćeni ruskim kreditom, trenutno se realizuju i brže od plana. Tako je najavljeno da će elektrifikacija pruge od Beograda do Pančeva biti završena pre roka 1. novembra 2016. godine i da će njome vozovi moći da idu brzinom od 120 kilometara na sat. Iz ovog kredita trenutno se finansiraju radovi i na tri severne deonice železničkog Koridora 10. Potpisan je i aneks ugovora u vrednosti 100 miliona dolara, kojim će „Železnicama Srbije” biti isporučeno 27 dizel motornih vozova, a isporuka počinje u ovoj godini. Dok se za deonice Stara Pazova – Novi Sad i Resnik–Valjevo rade projekti. Iz ovog kredita treba da bude modernizovana i barska pruga.

„Ovo je prvi put u poslednjih 20 godina da Srbija ulaže u modernizaciju železničke infrastrukture, što je neophodno kako bismo se vozili odgovarajućim brzinama, a ne kao sada 20, 30 kilometara na sat”rekla je ministarka Mihajlović posle obilaska radova u Pančevu.

Kada je reč o modernizaciji železnice treba spomenuti da se radi studija izvodljivosti za brzu prugu Beograd–Budimpešta za koju se još uvek ne zna kako će biti finansirana i da se novcem kuvajtskog kredita završava železnička stanica Prokop, koja bi od 2016. godine trebalo da bude glavna železnička stanica u Beogradu.


Zeleznice received good grade from IMF
In a short time, "Zeleznice Srbije" made its way through the biggest loser to the biggest reformer. Out of all companies in restructuring, it is the only company which fulfilled current commitments from memorandum with IMF and received the highest grade for it.

This public company did what was asked, prepared the plan of status change and establishment documents of four separate companies so that as of July 1 it will operate as a company for railway infrastructure, passengers ‘transport, goods transport and holding.

- The reform of railways is one of the most successful processes of reforms at public companies in Serbia – Dejan Trifunovic, state secretary at the Ministry of construction, traffic and infrastructure when departing from the IMF mission. He communicated that savings plan was completely achieved for Zeleznice Srbije whose reform, as he says, is mentioned as good example for other state-owned companies.

Apart from the fact that it will be more efficient, productive and less dependent on governmental incentives which at the moment total RSD 13 billion, Serbian railways should be more modern as well. It is unforgivable that trains at our railways operate at speed of 30 kilometers per hour.


Zrenjaninski BEK otišao na doboš
Na zahtev osam izvršnih i založnih poverilaca, Privredni sud u Zrenjaninu doneo je zaključak i za 27. maj oglasio prvu javnu prodaju nepokretnosti mesne industrije BEK iz Zrenjanina.

Na prodaji će se naći kompletna imovina ove nekada ugledne klanice iz sastava kombinata "Servo Mihalj", koja je smeštena u zrenjaninskoj industrijskoj zoni, tačnije na Beogradskom putu. Najvredniji deo svakako su centralni proizvodni pogoni sa upravnom zgradom i pratećim objektima. Zauzimaju skoro 20.000 m2 prostora, a njihova ukupna procenjena tržišna vrednost je nešto više od 257 miliona dinara.

Na javnom nadmetanju naći će se i brojni drugi klanički objekti podignuti, inače, na državnom zemljištu, a u vrednosti od oko 750 miliona dinara. Ostaje da se vidi da li će se na prvoj licitaciji naći kupci za BEK, ili će zainteresovani taktizirati i čekati drugu šansu, kada će prodajna cena biti umanjena na 60% tržišne vrednosti.

Među poveriocima koji treba da se naplate prodajom imovine su firme iz svih krajeva Srbije, a vodeći je stočar iz susedne Ečke Marinel Mendra. Njemu su klaničari ostali dužni za isporučene svinje i junad. Baš kao i Goranu Davidoviću, vlasniku "Davidović kompanije" iz Bogatića, koji je takođe poverilac.

Zanimljivo je da je ovaj stočarski trgovac iz Mačve za dug od 650.000 EUR, pre dve godine, uspeo od BEK da preuzme fabrički plac, površine 7,5 hektara. Od tada je BEK praktično postao fabrika bez dvorišta. Davidović, međutim, bezuspešno oglašava prodaju tog svog placa u Zrenjaninu, a 27. maja imaće priliku da eventualno pazari i neki klanični pogon.

O javnoj prodaji BEK sud je izvestio Poresku upravu, koja ima velika potraživanja, ali i jednu firmu iz Crne Gore, takođe poverioca.

Osporili tužbu

Javnobeležnička komora smatra da Viši sud u Beogradu nije nadležan za ocenu njenog statuta, već je za to nadležan isključivo Ustavni sud, saopštila je ova komora posle okončanja prvog ročišta po tužbi Advokatske komore Beograda, koja im je osporila legalitet. Notari takođe smatraju da AKB ne može da bude tužilac iz procesnih razloga, kao i da je tužba neblagovremena. Advokati su osporili osnivanje JKB, jer nije bilo zakonskog osnova za njeno osnivanje - 100 notara.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta