Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Finska kompanija SISU još nije postala strateški partner pribojskom FAP-u
Ministar privrede Željko Sertić negirao je tvrdnje jednog od sindikata FAP-a da je finski SISU odustao od kupovine te pribojske fabrike, kao i da je do raskola došlo jer je strani partner tražio subvencije od 30.000 EUR po zaposlenom.

- Nije istina da je finski SISU odustao, pregovori su u toku. Njihov uslov nikada nije bio da se radno mesto subvencioniše sa 30.000 EUR - rekao je Sertić za "Danas".

On je na pitanje da li, ipak, ima problema u postizanju tog dogovora, jer se očekivalo da on već bude okončan, odgovorio da "pregovori u poslu nikada nisu laki".

Ministar je na opasku da radnici veruju kako će im staž biti povezan i plate isplaćene do kraja godine zbog lokalnih izbora, ali da brinu šta će biti posle toga, potvrdio da će staž biti povezan, jer je to u skladu sa zaključkom Vlade.

- Plate dobijaju u skladu sa mogućnostima firme i raspoloživosti sredstava kreditne podrške iz budžeta Republike Srbije - precizirao je Sertić.

Podsetimo, Agencija za privatizaciju konstatovala je početkom maja da je finski SISU auto, jedini prijavljen na raspisani tender, ispunio početne uslove za sticanje većinskog vlasništva u "Fabrici automobila Priboj" (FAP). Tu je odluku preko privatizacionog savetnika dostavila Vladi, nakon čega su zvanično započeli pregovori sa kandidatom za strateškog partnera. Očekivalo se da će u roku od 45 dana ugovor o strateškom partnerstvu biti potpisan, i da će u junu privatizacija FAP-a biti okončana, ali je u izgledu za sada samo da će taj rok biti produžen. Inače, tender za privatizaciju FAP-a bio je raspisan samo za delove firme za koje je zainteresovan finski partner, dok se veruje, kako je ministar Sertić ranije izjavljivao, da će "drugi delovi pribojske fabrike, koji nisu bili predmet privatizacije, imati mogućnost i veću šansu da pronađu svoje partnere".

I u Agenciji za privatizaciju kažu za "Danas" da komisija još uvek pregovara sa potencijalnim investitorom, kao i da će o rezultatima tih pregovora javnost biti blagovremeno obaveštena.

U međuvremenu, čelnici sindikata FAP "Sloga", koji su ovih dana pregovarali sa predstavnicima Vlade o statusu trenutno zaposlenih radnika, tvrde da je postignut načelni dogovor da se do kraja godine isplati šest plata, kao i da im se poveže radni staž za period od četiri godine. Razgovaralo se i o obezbeđivanju posla na izradi 10 autobusa i 20 kamiona u FAP-u, ali nije isključena ni mogućnost da u narednom periodu ta fabrika postane remontni zavod Vojske Srbije.

Obećanje

Vlada Srbije i finska kompanija SISU auto su 30. maja 2014. potpisali memorandum kojim je predviđeno da ta firma preuzme deo imovine FAP-a, gde bi pokrenula proizvodnju novih kamiona i delova za kamione. Tada je premijer Vučić obećao da će biti zaposleno najmanje 600 radnika u tri etape, a da će prvih 200 početi sa radom u septembru 2014.

Prostor na čekanju

Proletos je, po odluci Vlade, pogon "Preseraj" FAP, za koji je rečeno da je zainteresovan strateški partner, prenet u vlasništvo opštine Priboj. Osnovano je društvo sa ograničenom odgovornošću, "Industrijski parkovi", čiji je prostor trebalo da bude uređen po evropskim standardima i izdat finskoj kompaniji na korišćenje.


Raspisan poziv za neobavezujuće ponude za prodaju Telekoma Srbija
Agencija za privatizaciju objavila je danas javni poziv za prikupljanje neobavezujućih ponuda za učešće u prodaji kapitala državnog telekomunikacionog preduzeća Telekom Srbija.Zahtev za dostavljanje dokumentacije zainteresovani mogu podneti najkasnije do 23. jula Agenciji za privatizaciju, a rok za podnošenje neobavezujućih ponuda za kupovinu Telekoma Srbija je 2. avgust.

Pravo na učešće u postupku imaju domaće i strane kompanije koje su po slednje tri godine pružale uslugu mobilne telefonije.

Kao kvalifikacioni uslov za učešće u postupku traži se i da zainteresovana kompanija u poslednje tri godine ima prihode u telekomunikacionim uslugama koji su veći od 500 miliona evra ili da je u poslednjih 10 godina prikupila sredstva u iznosu većem od 500 miliona evra ili da je vrednost imovine kojom upravljaju na kraju 2014. iznosila najmanje dve milijarde evra.

U privatizaciji Telekoma Srbija mogu da učestvuju investitori koji su najmanje 10 godina imali minimalno vlasničko učešće od 10 odsto u najmanje jednom telekomunikacionom operateru sa godišnjim prihodima koji se odnose na telekomunikacione usluge od najmanje 500 miliona evra u najmanje jednoj godini perioda ulaganja.

U oglasu nije navedena procena vrednosti kompanije, već računovodstvena vrednost kapitala i to upisan novčani kapital od 17,4 milijarde dinara i upisani nenovčani kapital od 82,5 milijardi dinara.

Vlada Srbije pokrenula je 25. juna inicijativu za privatizaciju Telekom Srbije i obavezala Ministarstvo privrede i Agenciju za privatizaciju da sprovedu taj postupak.

Najveći akcionar Telekoma je država Srbija sa 58,11 odsto akcije, 20 odsto akcija je u vlasništvu kompanije, dok 14,95 odsto poseduju građani, a 6,94 zaposleni i bivši zaposleni Telekoma.

Vlada Srbije je ranije odabrala Lazard Freres SAS za privatizacionog savetnika za Teklekom Srbije, sa obavezom da u prvoj fazi, do početka juna, uradi procenu vrednosti, ekonomsku i pravnu analizu, analizu tržišta, predloži modele privatizacije i pripremi vremenski i metodološki plan privatizacije.

Pre četiri godine procena je bila da Telekom vredi 2,2 milijarde evra, a tadašnja vlada je za paket od 51 odsto te kompanije tražila minimum 1,4 milijarde evra, a jedini ponuđač, Telekom Austrije ponudio je 1,1 milijardu evra.


Objavljen poziv za prodaju kompanije "Adria Airways"
Slovenački državni holding (SDH) objavio je javni poziv za prikupljanje ponuda o zainteresovanosti za kupovinu 91,58% državnog udela u avio-kompaniji "Adria Airways".

U neposrednom vlasništvu slovenačke države je 69,87% kapitala "Adria Airways"-a, a ostalo je u posedu državnih fondova.

Kompanija koja poslednjih godina posluje s teškoćama, između ostalog i zbog zaduženosti prema bankama, lani je imala 900.000 EUR dobiti. Kao najozbiljniji kupac, kako prenosi portal "Seebiz", pominje se "Qatar Airways".

Slovenački avio-prevoznik je u prvom kvartalu ove godine prevezao 203.633 putnika, ili 8% više nego u istom lanjskom razdoblju.


Call for sale of "Adria Airways" announced
Slovenian state-owned holding (SDH) released a public call for collection of offers on interest for purchase 91,58% state-owned share at "Adria Airways".

In direct ownership of Slovenian state, there is 69,87% of capital at "Adria Airways" and the rest is owned by state-owned funds.

The company which has recently been having difficulties, among ither things due to debts for banks, last year had EUR 900.000 of profit. As the most serious buyer, as "Seebiz" portal reports, is "Qatar Airways".

Slovenian airline transported 203.633 passengers in the first quarter or 8% more than in the same period last year.


Vlada donela odluku o podeli "Železnice" na četiri preduzeća
Vlada Srbije formalno je donela odluku o podeli "Železnice Srbije" na četiri preduzeća: "Holding", "Infrastruktura", "Srbija voz", "Kargo" - rečeno je Tanjugu u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Primena ove vladine odluke počeće za desetak dana, posle objavljivanja u "Službenom glasniku".

Vlada je na sednici u četvrtak donela odluke o osnivačkim aktima i statutima tri nova preduzeća: "Infrastruktura železnice", "Srbija voz" i "Srbija kargo" i imenovala direktore, tako da će u narednih šest meseci biti raspisani konkursi, a za sada su imenovani ljudi koji će primenjivati osnivačka akta.

Prema vladinim planovima i pismu o namerama poslatom MMF-u, rok za podelu "Železnica Srbije" bio je 1. jul. Međutim, u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture kažu da reforma "Železnica Srbije" ide po planu.

Od kako je u januaru formirana Radna grupa za upravljanje procesom reformi "Železnica Srbije", kojom rukovodi potpredsednica vlade Zorana Mihajlović, sve aktivnosti na restrukturiranju sprovode se u dogovorenim rokovima.

Ministarstvo privrede je nadležno da sprovede postupak davanja saglasnosti na statusne promene od strane Vlade, kao i donošenje osnivačkih akata i statuta novih kompanija, koje je već usvojila Vladina Radna grupa za upravljanje procesom reformi "Železnica Srbije".

Vlada Srbije uputila je generalnom direktoru MMF-a Kristin Lagard Pismo o namerama, u kojem su predstavljeni rezultati i naredni koraci u realizovanju aranžmana sa tom finansijskom institucijom.

Kada je reč o reformi srpskih železnica, u pismu, koje je objavljeno na sajtu Vlade Srbije, navedeno je da su u maju 2015. Skupština Železnica i Vlada Srbije odobrile odluku o podeli "Železnica Srbije" na posebna privredna društva za prevoz putnika, prevoz robe, infrastrukturu i poslove holdinga, a ta odluka treba da stupi na snagu 1. jula.

- Uz konsultacije sa Svetskom bankom "Železnice Srbije" doneće i sprovesti mere štednje kako bi se nadomestilo umanjenje subvencija za (15 mil EUR) i isplate na ime plaćanja računa za struju. Plan korporativnog restrukturiranja biće zasnovan na otuđenju imovine, ponovnom uspostavljanju optimalne mreže i samanjenju broja zaposlenih - navodi se u tom dokumentu.

Takođe, sektor za prevoz tereta neće više primati subvencije i poslovaće isključivo na komercijalnoj osnovi od januara 2018.

Kako bi se podstakla konkurencija na tržištu, do kraja decembra 2015. biće uvedena naknada na korišćenje infrastrukture.

U saradnji sa Svetskom bankom, Evropskom bankom za obnovu i razvoj i EU od početka maja se prave optimalni planovi korporativnog i finansijskog restrukturiranja, koje vlada treba da usvoji do kraja septembra.


Government made decision on division of Zeleznice in four companies
The Government of Serbia has made formal decision on divison of Zeleznice Srbije in four companies: "Holding", "Infrastruktura", "Srbija voz", "Kargo" – it was communicated to Tanjug at the Ministry of construction, traffic and infrastructure.


The Decision will become effective in ten days after publication at the Official Gazette.


At the meeting on Thursday, the Government made decision on statutory acts and acts of three new companies: "Infrastruktura zeleznice", "Srbija voz" and "Srbija kargo" and appointed heads so in the next six months, competitions will be released and as for now, people who will implement statutory acts have been appointed.


According to governmental plan and the letter of intentions sent to IMF, deadline for division of "Zeleznice Srbije" was July 1. However, the Ministry of construction, traffic and infrastructure says the reform is running in line with the plan.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta