Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Nova prodaja fabrike za proizvodnju i promet odlivaka Livmin iz Niša
Stečajni upravnik preduzeća za proizvodnju i promet odlivaka Livmin iz Niša, oglasio je treću prodaju nepokretne i pokretne imovine stečajnog dužnika.

Među oglašenim objektima su četiri hale livnice, skladište modela, dve kolske vage, kompresorska stanica, trafo stanica, aneks uz halu i restoran, stanice za tečni CO2, stanica za butan gas, kao i oprema za livenje i inventar koji se nalaze u ovim objektima.

Javno nadmetanje biće održano 23. januara 2017. u Agenciji za licenciranje stečajnih upravnika u Beogradu.

Početna cena ovog puta je niža nego tokom ranijih pokušaja prodaje i iznosi 62.479.979 dinara.


Air Serbia prevezla više od 40.000 putnika između Beograda i Njujorka
Za šest meseci, otkako je ponovo, nakon četvrt veka, uvedena direktna avio linija Beograd - Njujork, nacionalna aviokompanija Air Serbia prevezla je više od 40.000 putnika.

Za predsednika Nadzornog odbora kompanije Air Serbia Sinišu Malog to je dokaz da je odluka o ponovnom uspostavljanju leta bila više nego opravdana, uz očekivanje daljeg rasta broja putnika unarednom periodu.

- Ostvarili smo više nego što smo se nadali. Mnogo veći broj putnika leti direktnom linijom Beograd - Njujork nego što smo očekivali i mislim da je to pravi pokazatelj da smo napravili dobru odluku kada smo otvarali tu liniju - rekao je Mali.

- Osim toga, uspeli smo da pozicioniramo Beograd i Srbiju kao dominantan centar regiona - kaže Mali i ističe da je Srbija jedina od 11 zemalja u regionu koja ima direktan let za Njujork, sa svojom nacionalnom avio-kompanijom.

- To mnogo znači. Ljudi koji dolaze iz Severne Amerike u ovaj region, prvo dolaze u Beograd, pa iz našeg glavnog grada u Sarajevo, Skoplje, Zagreb, Sofiju... Tako smo pozicionirali našu zemlju i grad kao centar regiona što je i bio cilj - podvukao je Mali.

Dodaje da će i direktni letovi za Kinu, iako će ih obavljati kineske kompanije, a ne Air Serbia, dodatno doprineti da Beograd i Srbija budu pozicionirani kao most između Istoka i Zapada. - A to je ono što je najvažnije za naš privredni, ekonomski i politički razvoj - podvukao je Mali.

- Rezultatima u proteklih šest meseci pokazali smo da smo na pravom putu, a naredne godine očekujem trend porasta broja putnika i još bolje rezultate - kaže Mali.

Direktna linija Beograd - Njujork zvanično je otvorena 23. juna, kada je sa aerodroma Nikola Tesla poleteo avion Airbus A330, pod oznakom YU500. Na toj liniji Air Serbia saobraća pet puta nedeljno, a letelica ima 254 mesta - 236 sedišta u ekonomskoj i 18 u biznis klasi.


Roba leti iz Niša - Aerodrom Konstantin Veliki ostvario rast kargo transporta od 300%
Na Aerodromu Konstantin Veliki u Nišu tokom 2016. godine je pretovareno oko 1.600 tona robe, što je rast od 300% u poređenju sa prethodnom godinom. Direktor niške vazdušne luke Vladica Đurđanović kaže za eKapiju da je zbog velikog skoka pred njima najveći organizacioni izazov u odnosu na sve aerodrome u širem regionu.

- Višegodišnji rast od skoro 300% u putničkom i kargo saobraćaju bi bio problem i za Aerodrom Nikola Tesla. Ako imamo u vidu da je pre manje od godinu i po dana Aerodrom Konstantin Veliki imao 1.300 putnika i 300 tona robe na godišnjem nivou, cifre koje danas pominjemo izgledaju nestvarne.

Prema njegovim rečima, potencijal za razvoj kargo saobraćaja postoji, rast će biti postepen i uslovljen povećanjem broja zaposlenih i njihovom obukom i licenciranjem.

- Svejedno, i takav rast će biti u najmanju ruku zadovoljavajući.

Redovna kargo linija kompanije Turskih Cargo je obeležila poslovanje niškog aerodroma u godini iza nas. Roba se, za sada, utovara i istovara bez problema, kaže Đurđanović i dodaje da za planirani nivo kargo saobraćaja Aerodrom Konstantin Veliki ima opremu za prihvat i skladištenje robe.

- Oprema za prihvat je potpuno nova i najbolja je u regionu. U toku je procedura javne nabavke za izgradnju dodatnog prostora za pakovanje robe.

Da bi Aerodrom Konstantin Veliki bio u potpunosti samoodrživ potrebno je da ima najmanje 450.000 putnika i 4.000 tona robe.
foto: robert paul van beets/shutterstock.com
- Prema našim planovima to će se desiti 2018. godine. U 2017. godini planirano je 2.500 tona robe i više od 300.000 putnika.

Na pitanje eKapije, kada se može očekivati otvaranje intermodalnog kargo centra, Đurđanović odgovara:

- Aerodrom Konstantin Veliki će razvijati svoj kargo centar, za izgradnju intermodalnog terminala je nadležan Grad Niš i to nije u direktnoj vezi sa aerodromom, ali je kompatibilno sa planovima daljeg razvoja kargo avionskog prevoza robe.

Niš centar kompanije Turkish Cargo za region

Šeref Kazanci, Senior Vice President Turkish Cargo, nedavno je u intervjuu za eKapiju izjavio da im je namera da aerodrom u Nišu bude čvorište u regionu za okolne gradove kao što su Sofija, Skoplje, Podgorica i Tirana.

- Takođe, u mogućnosti smo da pružimo efikasnu i direktnu uslugu izvoznicima sa jugoistoka Srbije.

Ovlašćeni zastupnik kompanije Turkish Cargo u Srbiji je Cargo Agent Navigator.


Air Serbia flies more than 40,000 passengers between Belgrade and New York
In the sixth months since the re-establishment of the direct Belgrade-New York airline, after 25 years, the national airline Air Serbia has transported more than 40,000 passengers.

To Sinisa Mali, president of the Supervisory Board of Air Serbia, this proves that the decision to re-establish the flights has been more than justified and that a further increase in the number of passengers can be expected in the coming period.

– We have achieved more than we have hoped. Much more passengers are flying the direct Belgrade-New York route than we have expected and I believe that this is a true indicator that the decision to re-open the line was a sound one – Mali said.

– Furthermore, we have managed to position Belgrade and Serbia as a dominant regional center – Mali says and points out that Serbia is the only one of the 11 countries in the region providing direct flights to New York with its national airline.

– This means a lot. People coming from North America to this region make the first stop in Belgrade, and then go to Sarajevo, Zagreb, Sofia... With this, we have positioned our country and its capital as the regional center, which has been the goal all along – Mali emphasizes.

He adds that direct flights to China, although carried out by Chinese companies, will contribute to Belgrade and Serbia"s role as a bridge between the East and the West. – This is what"s the most important for our economic and political development – Mali points out.

– The results achieved in the past six months have shown that we are on the right track, and I expect the trend of the growth of the number of passengers and even better results in 2017 – Mali says.

The direct Belgrade-New York line officially opened on June 23, when an Airbus A330, bearing the YU500 mark, took off from the Nikola Tesla Airport. Air Serbia flies the route five times a week, and the aircraft has 254 seats – 236 in the economy class and 18 in the business class.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta