Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Usvojen Zakon o javnim preduzećima
Skupština Srbije usvojila je u sredu (24. februar 2016. godine) Zakon o javnim preduzećima koji predviđa da se direktori javnih preduzeća u Srbiji biraju na javnom konkursu i da neće moći da budu partijski funkcioneri. Predviđeno je i da direktora javnog preduzeća imenuje Vlada, na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa, a moraće da ima završen najmanje četvorogodišnji fakultet, najmanje pet godina radnog iskustva i najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima kojim se javno preduzeće bavi.

Direktor javnog preduzeća neće moći da bude član organa političke stranke, odnosno moraće da mu miruje funkcija u organu političke stranke.

Komisiju za izbor direktora čini pet članova, od kojih dva imenuje vlada, jednog odbor Skupštine Srbije nadležan za poslove privrede, a jednog vlada za svako pojedinačno imenovanje direktora. On neće moći da ima zamenika, biraće izvršne direktore, kojih će moći da bude najviše sedam i moraće da budu zaposleni u tom javnom preduzeću.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine, a ista osoba ne može biti dva puta imenovana za vršioca dužnosti direktora. Ministar privrede Željko Sertić istakao je, obrazlažući zakon, da su gubici u tim preduzećima ogromni i da je u 2014. godini 2,2% BDP išlo na njihove dugove i garancije, kao i da cilj da taj broj padne na 0,5% BDP do 2018. godine.

Dodao je da su dugovi javnih preduzeća iznosili 55 milijardi dinara u 2013. godini, a u 2014. godini 40 milijardi dinara, kao i da je plan bio da se u 2015. gubici javnih preduzeća smanje na 35 milijardi dinara. Sertić je rekao da ima 37 javnih preduzeća na republičkom nivou i 690 na lokalu.


Law on Public Companies adopted
The Parliament of Serbia adopted on Wednesday (24 February 2016) the Law on Public Companies which stipulates that the executives of public companies in Serbia must be selected in a public competition and that candidates for these jobs cannot hold a position with a political party. A public company director is to be appointed by the Government to a four-year term, based on a public competition, and all candidates must have a diploma of minimum four-year faculty, at least five years of general work experience and minimum three years of experience in the area of business of the public company in question.

Political party members who hold a position with their party will not be able to assume an executive position in a public company.

A committee for the appointment of executives is made up of five members, two of whom are named by the Government, one is chosen by the Parliament of Serbia-s Committee in charge of economic affairs, and one is selected by the Government for each individual appointment of executives.

Acting directors in public companies cannot be appointed either to a term longer than one year or twice to the same position. Explaining the law, Serbian Economy Minister Zeljko Sertic pointed out that losses made by those companies were huge and that their debts and guarantees had accounted for 2.2% of GDP in 2014, adding that the aim was to reduce that percentage to 0.5% of GDP by 2018.

He added that the debts of public companies had been at RSD 55 billion in 2013 and RSD 40 billion in 2014, underlining that the plan was to cut losses in public companies to RSD 35 billion in 2015. Sertic said that there were 37 public companies on a republic level and 690 on a local level.


Srpske firme na sajmu u Moskvi dogovorile izvozne aranžmane u vrednosti od 27,6 mil EUR
Srpske kompanije prehrambenog sektora, koje su u organizaciji PKS i Razvojne agencije Srbije učestvovale na međunarodnom sajmu prehrane "Prodexpo 2016" u Moskvi, prema preliminarnim rezultatima, dogovorile su nove izvozne aranžmane u visini od 27,6 mil EUR.

Izvoz prehrambenih proizvoda u Rusku Federaciju i zemlje Zajednice nezavisnih država dogovorile su kompanije u oblasti proizvodnje i prerade mesa i mleka, voća i povrća, peciva, konditorskih i bezglutenskih proizvoda, alkoholnih pića. Postignuti rezultati i dogovoreni aranžmani za rusko tržište dobijaju još veći značaj ako se imaju u vidu uslovi poslovanja, otežano planiranje i plaćanje usled oscilacija kursa ruske nacionalne valute u poslednjih godinu i po dana.

Po oceni Marka Čadeža, predsednika Privredne komore Srbije, uspešan nastup na ovom sajmu, kao deo pojačanih aktivnosti PKS-a na predstavljanju privrede Srbije u inostranstvu, doprineće unapređenju pozicije naših izvoznika na velikom ruskom tržištu.

Osim što su srpske kompanije sklopile konkretne izvozne poslove, rezultat ovogodišnjeg sajma "Prodexpo 2016" su i dogovoreni bilateralni susreti predstavnika ruskih trgovinskih lanaca sa potencijalnim dobavljačima iz Srbije.

Susreti, koje organizuju Privredna komora Srbije i grad Moskva, uz podršku Trgovinskog predstavništva Ruske Federacije, održaće se 11. marta u Privrednoj komori Srbije, najavio je Čadež.

- Zahvaljujući dobroj saradnji sa gradskom administracijom Moskve, koju ćemo u narednom periodu unapređivati i u drugim segmentima, očekuje se učešće predstavnika 15-tak ruskih regionalnih i federalnih trgovinskih lanaca- istakao je predsednik PKS.

Pozitivnim rezultatima promocije srpskih kompanija u Rusiji doprinela je i sinergija između novoosnovane Razvojne agencije Srbije i PKS-a, ukazao je Miloš Petrović, vršilac dužnosti direktora RAS.

- U vrlo kratkom periodu operacionalizovali smo naš rad i dali dodatni kvalitet uslugama koje pružamo srpskim kompanijama. RAS i PKS počeli su i organizaciju predstojećih međunarodnih sajmova prehrambene industrije - "World Food Moscow" u septembru, kao i SIAL Pariz u oktobru- kazao je Petrović.

Izuzetan uspeh na "Prodexpu" postigla je kompanija "Carnex", jedini strani proizvođač (van Zajednice nezavisnih država), nagrađen sa čak dva prestižna priznanja.

Preliminarni rezultati nastupa kompanije "ITN Group" Beograd, proizvođača zamrznutog voća i povrća na sajmu, takođe su veoma pozitivni. Nastup na sajmu doneo je vrlo korisne kontakte sa uvoznicima, distributerima i trgovinskim lancima iz Rusije, Belorusije, Izraela, SAD i drugih zemalja.

- U okviru direktnih b2b sastanaka, koje su organizovali Privredna komora Srbije i Vlada grada Moskve, imali smo priliku da razgovaramo sa predstavnicima najvećih ruskih trgovinskih lanaca, koji sve više teže direktnoj saradnji sa proizvođačima prehrambenih proizvoda - kažu u toj kompaniji.

Takođe napominji da su, pored saradnje na polju privatnih robnih marki, ruski lanci izrazili veliko interesovanje prema zamrznutom voću pod njihovim brendom "all fresco", koji je postigao uspeh na domaćem tržištu.

- Smatramo da je vrlo važno nastaviti promociju srpske privrede na sajmovima prehrambene industrije u Rusiji i iskoristiti potencijal privredne saradnje dveju zemalja- naglašavaju predstavnici ITN Group d.o.o.

Na trgovinsku razmenu Srbije i Ruske Federacije u 2015. godini uticale su oscilacije kursa rublje. Srpski izvoz poljoprivredno-prehrambenih proizvoda na tržište Rusiju opao je za 13,3% , ali je rast zabeležen u izvozu jabuka, za 35% , nektarina 122% , breskvi 93%, trešanja i višanja 27%, kao i malina - 90%. Ukupna vrednost izvezenih poljoprivredno - prehrambenih proizvoda iz Srbije u Rusku Federaciju u 2015. godini iznosila je 270 mil USD.

"Prodexpo", jednu od najznačajnijih specijalizovanih izložbi prehrambene industrije u Rusiji i Istočnoj Evropi, na kojoj se susreću distributeri i predstavnici vodećih maloprodajnih lanaca, posetilo je oko 49.000 ljudi iz 91 zemlje širom sveta, koji su imali priliku da se upoznaju sa proizvodnim programom 1.986 izlagača iz 65 država Evrope, Azije, Afrike, Amerike i Australije.

Proizvodni program na nacionalnom štandu Srbije na ovogodišnjem sajmu koji je trajao od 8. do 12. februara predstavili su: "Aleksandrija" Fruška gora, "Bambi" Požarevac, "Belina" Beograd, "Carneks" Vrbas, "Imlek" Beograd, "ITN Grupa" Zemun, "Mara" Sombor, "Master frigo" Beograd, "Meggle" Kragujevac, "Mini pani" Subotica, "Pionir" Subotica, "Rolend" Beograd, "Rubin" Kruševac, "Voćar" Svilajnac i "Zlatiborac" Beograd.


EUR 27.6 million export deals agreed by Serbian firms at food exhibition in Moscow
According to preliminary results, Serbian food companies, whose participation in the international food exhibition Prodexpo 2016 in Mocow was organized by the Serbian Chamber of Commerce (SCC) and the Development Agency of Serbia, agreed some new export deals totaling EUR 27.6 million.

The deals to export food products to the Russian Federation and CIS (Commonwealth of Independent States) countries have been signed by companies producing and processing meat and milk, fruits and vegetables, baked goods, confectionery and gluten-free products, and alcohol drinks.

Prodexpo, one of the most important specialized exhibitions of food products in Russia and eastern Europe and a meeting place of distributors and the representatives of leading retail chains, attracted about 49,000 visitors from 91 countries this year who all had an opportunity to get acquainted with the product portfolio of 1,986 exhibitors from 65 countries of Europe, Asia, Africa, America and Australia.

In the national pavilion of Serbia at this year-s expo in Moscow, which took place between February 8 and 12, their product portfolios were presented by: Aleksandrija Fruska Gora, Bambi Pozarevac, Belina Belgrade, Carnex Vrbas, Imlek Belgrade, ITN Grupa Zemun, Mara Sombor, Master frigo Belgrade, Meggle Kragujevac, Mini pani Subotica, Pionir Subotica, Rolend Belgrade, Rubin Krusevac, Vocar Svilajnac, and Zlatiborac Belgrade.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta