Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
SAZNAJEMO Nemci, Arapi, Francuzi, Kinezi žele koncesiju za Aerodrom "Nikola Tesla"
Na javni poziv za koncesiju beogradskog aerodroma na 25 godina javilo se do petka 15 kompanija, a očekuje se da do ponedeljka stigne bar još pet ponuda, saznaje "Blic".
Među ponudama su one od više poznatih svetskih kompanija iz Evrope, Kine, Rusije, Ujedinjenih Arapskih Emirata... koje su samostalno podnele zahtev, ali i od onih koje su se udružile iz različitih zemalja, uključujući i Sjedinjene Američke Države kako bi na 25 godina upravljale srpskom vazdušnom lukom. Konačan spisak biće poznat u ponedeljak, ali ono što je izvesno to je da veliko interesovanje može da bude garancija da srpska vlast neće dati koncesionaru "Nikolu Teslu" ispod 350 miliona evra.

Prema našim saznanjima iz Vlade, spisak dospelih ponuda je strogo čuvana tajna i direktno se dostavlja kabinetu premijera Aleksandra Vučića.

- Interesovanje je veliko i do petka je pristiglo 15 ponuda. Najviše je firmi iz Evrope, ali tu su i dve firme iz Kine, ima i Rusa, Amerikanaca. Postoji zajednička ponuda Kineza i Rusa, ali i Amerikanci su se preko nekih evropskih kompanija uključili u trku za beogradski aerodrom. Koncesiona ponuda je stigla od francuskog "Vinčija" i "Aeroports de Paris", kao i holandskog "Šipola". Tu su i dve ponude iz Emirata, čije su kompanije ozbiljno razgovarale sa predstavnicima Vlade i pokazale veliko interesovanje - kaže naš sagovornik.

Iako je rok juče istekao, očekuje se da pristignu i neke ponude poslate pismenim putem

Izvor "Blica" ne želi da otkriva ko je još do petka dostavio ponudu.

- Sve će biti poznato u ponedeljak, utorak, kada se pristigle ponude budu otvorile. Tada će se znati svi detalji, šta je ko ponudio i ko je odgovorio uslovima za koncesiju. Do tada se ne zna šta ko nudi, uključujući i cenu, i ko je ponudio najbolje investicione uslove, koji su bitna stavka za koncesiju. To je i glavni razlog zašto se država odlučila da svoju dobru kompaniju da u koncesiju. Ono što je sada izvesno to je da zbog velikog interesovanja Vlada može da ostvari planirani cilj, odnosno da od koncesionara uzme bar 350 miliona evra - objašnjava naš sagovornik.
Iz Vlade Srbije, kao i iz Aerodroma "Nikola Tesla" niko nije želeo zvanično da komentariše saznanja "Blica". I jedni i drugi kažu da treba sačekati narednu nedelju i da tek tada mogu zvanično da govore.

Stručnjaci pak kažu da ovako veliko interesovanje svetskih kompanija ukazuje na to da Aerodrom "Nikola Tesla" možda i nije trebalo da se daje u koncesiju.

Profesor ekonomije Mlađan Kovačević za "Blic" kaže da je država možda trebalo bolje da razmisli.

- Novac od avio-prevoza je na zemlji, a ne u vazduhu, i to znaju svetske kompanije, pa zbog strateški važnog položaja beogradskog aerodroma i žele da dođu do njega. Mislim da je to zlatna koka koje država Srbija nije trebalo da se odrekne. Ali ako je tako odlučeno, onda ovakvo interesovanje može da bude osnova da se postigne dobra cena - kaže profesor Kovačević.
Inače, rok za podnošenje prijava za koncesiju za Aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu produžen je do 10. marta. Prvobitno je bio do 25. februara, međutim Vlada je donela ovakvu odluku kako bi se što većem broju potencijalnih ponuđača omogućilo da pribave sva neophodna dokumenta i podnesu kompletne prijave.

Koncesija se daje na 25 godina za finansiranje, razvoj kroz izgradnju i rekonstrukciju, održavanje i upravljanje infrastrukturom.

Ko ne može da učestvuje

Kompanije koje upravljaju aerodromima u radijusu od 450 kilometara od Beograda ne mogu da konkurišu, kao i one koje imaju manje od 500 miliona evra kapitala. Koncesija će se odvijati u dve faze. Pobednik koncesije biće dužan da registruje pravno lice na teritoriji Srbije na koje će po dobijanju koncesije preći pravo korišćenja sve nepokretne imovine Aerodroma "Nikola Tesla". Imovina će po isteku koncesije biti vraćena Republici Srbiji.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta