Turkiey Halkbankasi dala ponudu za preuzimanje preostalih akcija beogradske Halkbanke Turkiey Halkbankasi danas je oglasila nameru o preuzimanju ostatka akcija Halkbanke Beograd, odnosno još 13,24%.
Ponuda za preuzimanje objavljena je u današnjem broju lista Danas.
Prvo predstavništvo Halkbanke u Srbiji otvoreno je 2013. godine na Terazijama, a ekspozitura 2015. godine kada je Halkbank kupila većinski deo kapitala Čačanke.
Halkbanka je univerzalna banka čija je delatnost orijentisana na podršku i razvoj malih i srednjih preduzeća, poslove sa pravnim i fizičkim licima, depozite, davanje kredita, poslove platnog prometa u zemlji i inostranstvu i davanje garancija i akreditiva.
Srbija Ledu blokirala udeo u Frikomu - Sberbank od Agrokora potražuje više od 100 mil EUR Hrvatska kompanija Ledo, deo Agrokora, potvrdila je da je 22. avgusta primila odluku iz Srbije o privremenoj meri zabrane raspolaganja nad udelima u kompaniji Frikom.
Privremena zabrana Trgovačkog suda je doneta na zahtev Sberbank Rusija i sada je blokirano raspolaganje 100% imovine Leda u Frikomu.
Trgovački sud u Beogradu je 7. juna doneo odluku na zahtev Sberbanke jer ona potražuje 100 mil EUR glavnice i 1,3 mil EUR kamate (na dan 25. maja), a koja proizlazi iz jemstva po ugovoru kredita potpisanog 21. februara 2017. godine.
Ledo je pripremio žalbu na odluku koja će se podneti u roku.
Hrvatska kompanija takođe obaveštava javnost kako je Sberbanka pokrenula postupak arbitraže protiva Agrokora i 11 firmi garantora (uključujući Ledo) koji se odvija pred Londonskim sudom međunarodne arbitraže (LCIA), a u vezi sa 450 mil EUR datih Agrokoru.
Istovremeno je Ante Ramljak, šef državne prinudne uprave Agrokora, engleskom sudu podneo zahtev za priznavanjem učinaka te uprave u Engleskoj i Velsu. Stranke u arbitražnom postupku su prihvatile mirovanje arbitražnog postupka dok se pravosnažno ne odluči o zahtevu Ramljaka, a što se očekuje najranije u novembru 2017. godine.
"Nikola Tesla" povećao poslovnu dobit za 16 odsto Beogradski aerodorm "Nikola Tesla" je, prema preliminarnim rezultatima, za sedma meseci povećao poslovnu dobit za 16 odsto u odnosu na isti prošlogodišnji period, izjavio je danas Tanjugu v.d. generalnog direktora aerodroma Saša Vlaisavljević. "Prema mojoj proceni, AD Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd očekuje još jednu rekordnu godinu i nastavlja sa odličnim rezultatima u svim segmentima poslovanja", rekao je Vlaisavljević predstavljajući najnovije podatke o poslovanju aerodroma.
Kinezi i Poljaci u trci za "Ikarbus" Najveća domaća fabrika autobusa "pregurala" najbolniji proces restrukturiranja i zaposleni se sada nadaju partneru; Očekuju ponudu za preuzimanje do kraja godine. Stranci planiraju i električna vozila
NAŠA najveća fabrika autobusa, zemunski "Ikarbus", osvajanjem novih tehnologija i proizvodnjom najsavremenijih autobusa na šasijama "Mercedesa" i MAN-a, uspeo je da "pregura" dugotrajni i bolan proces restrukturiranja, pa sada sa mnogo više optimizma oko 300 zaposlenih čeka sutrašnjicu. Njihove pogone obilaze predstavnici stranih preduzeća, a najozbiljniji "igrači" su kompanije iz Kine i Poljske. Zato svi u "Ikarbusu" očekuju da do kraja godine "padne" i ponuda za preuzimanje većinskog paketa akcija.
- Dve velike kompanije iz Kine i jedna iz Poljske su zasada najozbiljniji kandidati koji bi hteli da preuzmu naše preduzeće i da, uz zadržavanje trenutnog proizvodnog programa, pokrenu i proizvodnju električnih autobusa - kaže generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić.
On, za "Novosti", kaže da je "Ikarbus" izašao iz procesa restrukturiranja firme i da se trenutno čeka odobrenje za Unapred pripremljeni program restrukturiranja (UPPR) tako što su najveći poverioci svoja potraživanja konvertovali u deo vlasništva. To je samo jedan od dokaza da "Ikarbus" ponovo svima uliva poverenje.
- Najvažnije je da radimo punom parom - kaže direktor Vićentić. - Posla ima, plate nisu velike, ali su redovne.
Trenutno se završava 30 zglobnih autobusa za potrebe GSP "Beograd", kojem je do sada, samo u ovoj godini, isporučeno 10 savremnenih gradskih niskopodnih autobusa. Dobro se prodaje i čuveni "Ikarbusov" gradski autobus sa "Mercedesovim" motorom i šasijom. Posebno su ponosni na najnoviji međugradski autobus koji je napravljen na šasiji "Mercedesa" sa "evro 6" motorom, koji je već našao prvog kupca. Pred "Ikarbusom" su dva velika posla.
- Reč je o izradi delova za autobuse za kupca iz Mađarske, ali i o izvozu gotovih autobusa u Iran - kaže direktor. - Zahvaljujući ulasku u UPPR i finansijski smo relaksirani, pa možemo da iznesemo i te izvozne poslove.
Vićentić objašnjava da 250 stalno zaposlenih radnika i još 50 dodatno angažovanih na osnovu ugovora o delu zbog povećanog obima posla rade, pored izrade autobusa i delova, i na renoviranju i održavanju vozila GSP i drugih firmi u Srbiji.
OKREĆEMO SE IZVOZU
- JASNO nam je da moramo da se okrenemo izvozu jer je naše tržište ipak nedovoljno za naše kapacitete - kaže Vićentić. - Nažalost, i dalje smo suočeni sa nelojalnom konkurencijom, kao i sa nekontrolisanim uvozom polovnih autobusa.
Naime, dok "Ikarbus" mora da proizvodi autobuse sa "evro 5" i "evro 6" motorima, na naše tržište stižu stari autobusi sa daleko nižim eko-stadardima. Jasno, po znatno nižoj ceni.
|