Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Najava dostavljanja kvartalnog izveštaja za II kvartal 2017 godine - Komercijalna banka a.d. , Beogr
Komercijalna banka a.d. Beograd najavila je dostavljanje kvartalnog izveštaja za II kvartal 2017 godine.
 


Švajcarci dali primamljivu ponudu za FAS
Švajcarska kompanija Batagon International dala je novu, bolju ponudu za kupovinu Fabrike akumulatora Sombor (FAS), prenosi portal Soinfo.

Kako piše ovaj portal, Predrag Ljubović, stečajni upravnik FAS-a, rekao je da druga, obavezujuća ponuda kompanije Batagon International AG iznosi 4,5 miliona evra, što je za milion evra više u odnosu na ono što su ponudili prethodni put.

On je rekao za somborski portal da će se obratiti Odboru poverilaca i predložiti im prodaju imovine Fabrike akumulatora Sombor, kompaniji Batagon.

"Mislim da nema šta da se taktizira, jer je ova ponuda ozbiljan napredak u odnosu na prethodnu. Očekujem da će Odbor poverilaca dati saglasnost za prodaju", rekao je Ljubović za Soinfo.

Procenjena vrednost FAS-a, kako podseća somborski portal, je 24,57 miliona evra.

Inače, Odbor poverilaca somborske Fabrike akumulatora Sombor u stečaju nije prihvatio raniju ponudu ponudjača iz Švajcarske od 3,5 miliona evra za kupovinu ove fabrike, s objašnjenjem da je ta cena manja od polovine procenjene vrednosti.


Nova ponuda za somborsku Fabriku akumulatora (FAS)
Švajcarska kompanija Batagon International dala je novu, bolju ponudu za kupovinu Fabrike akumulatora Sombor (FAS), prenosi portal Soinfo.

Kako piše ovaj portal, Predrag Ljubović, stečajni upravnik FAS-a, rekao je da druga, obavezujuća ponuda kompanije Batagon International AG iznosi 4,5 miliona evra, što je za milion evra više u odnosu na ono što su ponudili prethodni put.


Beograd: Robna kuća Ikea otvorila vrata za medije
Robna kuća Ikea “Beograd Istok” kod Bubanj potoka danas je "otvorila vrata" za predstavnike medija, uoči zvaničnog početka rada 10. avgusta.

Više od 200 akreditovanih novinara će moći da zaviri u prvu robnu kuću Ikee u Srbiji, kao i da obavi prvu kupovinu.

Vanorverbeke: Želimo dugo da ostanemo u Srbiji

Generalni direktor kompanije Ikea za jugoistočnu Evropu Stefan Vanoverbeke je izjavio danas da će robna kuća u Beogradu, koja će biti otvorena 10. avgusta, biti 400. robna kuća Ikee u svetu i da Ikea planira dugo da ostanu u našoj zemlji.

Robna kuća Ikea "Beograd Istok" kod Bubanj potoka danas je "otvorila vrata" za predstavnike medija, uoči zvaničnog početka rada 10. avgusta.

Prvi katalog na 300 strana i u milion primeraka

Robna kuća Ikea "Beograd Istok" otvorila je danas vrata za predstavnike medija, uoči zvaničnog početka rada 10. avgusta, a tom prilikom je, između ostalog, predstavljen i prvi katalog kompanije na srpskom jeziku.

Katalog je štampan u milion primeraka od čega će se više od 900.000 besplatano deliti u radijusu od 60 km od robne kuće.


Investicioni fond Dubaija ICD preuzima tivatski aerodrom?
Najverovatniji kandidat da preuzme najprometniju vazdušnu luku u Crnoj Gori - aerodrom Tivat, je novi vlasnik elitnog nautičko-turističkog centra Porto Montenegro, državni investicioni fond Dubaija ICD - nezvanično saznaju Vijesti.

Vlada Crne Gore i Ministarstvo saobraćaja i pomorstva od 24. jula nisu Vijestima odgovorili da li je ICD zainteresovan za zakup pomenutog aerodroma i pod kojim uslovima.

Premijer Duško Marković krajem maja u Tivtu je najavio da država neće dozvoliti svom preduzeću Aerodromi Crne Gore (ACG) da uzme povoljan kredit od 50 mil EUR za preko potrebnu rekonstrukciju, modernizaciju i proširenje kapaciteta tivatske vazdušne luke, već će Vlada aerodrom ponuditi u dugoročni zakup zainteresovanom stranom investitoru.

- Naše opredeljenje je da ćemo Aerodrome Crne Gore (ACG) u celini, a posebno aerodrom Tivat, pokušati da valorizujemo kroz model dugoročnog zakupa. Postoje ozbiljna interesovanja kredibilnih svetskih kompanija i za ovaj prostor. Sa Svetskom bankom u ovom momentu radimo na projektovanju modela - mislim da će to biti veoma brzo i tada ćemo izaći sa konkretnim predlogom - kazao je tada Marković odgovarajući na pitanje Vijesti zašto Vlada koči već dogovoren i potpuno pripremljen projekat ACG i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) kojim bi se kapaciteti aerodroma Tivat podigli na nivo od tri miliona putnika godišnje.

Prema nezvaničnim saznanjima Vijesti, međutim, pregovori na najvišem nivou između crnogorske vlasti i predstavnika ICD-a o preuzimanju aerodroma Tivat su poodmakli, pa su novi vlasnici Porto Montenegra "na pol poziciji" da sutra budu nove gazde najprometnijeg crnogorskog aerodroma. Oni su još u maju prošle godine kada su završili transakciju vrednu 210 mil EUR i kupili Porto Montenegro od njegovog dotadašnjeg vlasnika Pitera Manka i njegovih partnera, najavili da je to samo početak njihovih planova u Crnoj Gori.

ICD, naime, namerava da Porto Montenegro razvija kao elitnu destinaciju za takozvani "ultra-high-net-worth-individuals", odnosno bogataše čija lična imovina prelazi vrednost od najmanje 30 mil USD. Tivatski nautičko-turistički centar samo je okosnica njihovih mnogo većih planova u Crnoj Gori koji se tiču vazdušnog i drumskog saobraćaja, nekretninskih i projekata razvoja visokog turizma. Stoga su jako zainteresovani da preuzmu ovdašnji aerodrom koji međutim, kako Vijesti saznaju u krugovima bliski tom investitoru, ne bi razvijali onako kako je to predvideo Master plan ACG, već bi umesto vazdušne luke usmerene prvenstveno na komercijalnu avijaciju koja bi mogla da prihvati tri miliona putnika godišnje, aerodrom Tivat bio "sveden" na opsluživanje prvenstveno generalne avijacije - manjih privatnih i poslovnih aviona bogataša, dok bi saobraćaj komercijalne avijacije bio minimiziran. To indirektno znači i otpuštanje velikog broja radnika i odustajanje od razvojnih projekta aerodroma koji bi značili zapošljavanje dodatne radne snage. Negativne efekte od skoro potpunog ukidanja komercijalnog saobraćaja sa Tivtom imao bi i veliki deo turističke privrede na primorju čiji klijenti gravitiraju ovom aeroodromu.

Upravo u širokom avijacijskom biznisu ICD-a, Vlada vidi mogućnost da se u eventualnoj transakciji sa Arapima oko aerodroma Tivat, reši i glavobolje zvane Montenegro Airlines koji ima ogromne finansijske probleme. Naime, strategija Vlade je da davanje u zakup (čitaj privatizaciju) aerodroma Tivat iskombinuje sa istovremenim preuzimanjem MA od strane neke od kompanija iz ICD-ovog portfolia, a što za avioprevoznika jakog poput Emiratesa, ne bi bio ni najmanji problem. Na taj način bi aerodrom Tivat praktično bio cena koju Crna Gora plaća da Arapima "uvali" svoju posrnulu nacionalnu aviokompaniju.

Ministar saobraćaja i pomorstva Osman Nurković je gostujući u programu TV Vijesti rekao da "ne zna ništa o tim špekulacijama", ali je poručio da Vlada razmatra mogućnost davanja u zakup tivatskog aerodroma na najmanje 30 godina i da se vrše analize tog rešenja.


Investment Corporation of Dubai to take over Tivat Airport?
The most likely candidate for the acquisition of the busiest airport in Montenegro, the Tivat Airport, is the new owner of the elite nautical-tourism center Porto Montenegro, the Investment Corporation of Dubai, as Vijesti learns unofficially.

The Government of Montenegro and the Ministry of Transport and Maritime Affairs have not provided an answer to Vijesti since July 24 as to whether the ICD is interested in renting the said airport and under what terms.

Prime Minister Dusko Markovic announced in late May in Tivat that the state would not let its company Airports of Montenegro (Aerodromi Crne Gore – ACG) take out a favorable loan of EUR 50 million for the much needed reconstruction, modernization and expansion of capacities of the Tivat Airport, by that the Government would offer the airport for a long-term lease to an interested foreign investor.

– Our orientation is towards valorizing ACG, especially the Tivat Airport, though a long-term lease model. Credible global companies are seriously interested in it. At the moment, we are preparing a model in cooperation with the World Bank. I believe that this will be done quickly and that we will be able to present a concrete proposal soon – Markovic said at the time when asked by Vijesti why the Government was putting the brakes on the already agreed and fully prepared project of ACG and the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), by which the capacities of the Tivat Airport would be brought up to three million passengers a year.

According to unofficial findings of Vijesti, however, the negotiations between the Montenegrin authorities and representatives of the ICD about the takeover of the Tivat Airport have already progressed far and the new owners of Porto Montenegro are the first in line for the future ownership of the busiest airport in Montenegro. Back in May 2016, when they completed a transaction worth EUR 210 million and bough Porto Montenegro from its former owner Peter Munk and his partners, they announced that it was only the beginning of their plans related to Montenegro.

Namely, the ICD intends to develop Porto Montenegro as an elite destination for the so-called ultra-high-net-worth-individuals, i.e. rich people whose personal property exceeds USD 30 million. The Tivat nautical-tourism center is merely a backbone for their much bigger plans in Montenegro related to air and road transport, real estate projects and projects of development of high tourism. They are therefore very interested in taking over the local airport, which, however, as Vijesti learns from the circles close to the investor, would not be developed in line with the ACG Master Plan, but reduced from an airport oriented primarily towards commercial aviation capable of serving three million passengers a year to serving primarily general aviation – smaller private and business planes belonging to wealthy people, whereas commercial air transport would be minimized. This indirectly means that a large number of workers would be let go and that the development projects of the airport, which would lead to further employments, would be abandoned. Negative effects from the near complete cancellation of commercial air transport to and from Tivat would also be felt by the seaside tourism business, whose clients tend to gravitate towards this airport.

It is in the expansive aviation business of the ICD that the government sees the possibility of solving the issues related to Montenegro Airlines, which has huge financial problems. Namely, the government"s strategy is to combine the lease (privatization) of the Tivat Airport with a simultaneous takeover of MA by one of the companies from the ICD"s portfolio, which would pose no problem for an airline as strong as Emirates. This way, the Tivat Airport would practically be the price paid by Montenegro for dumping their problematic national airline on the Arabs.

Minister of Transport and Maritime Affairs Osman Nurkovic said for TV Vijesti that he "doesn"t know anything about these speculations", but he also said that the government was considering the option of leasing the Tivat Airport for at least 30 years and that analyses thereof were being carried out.


Moguće uspostavljanje direktne avionske linije između Beograda i Astane
Uspostavljanje direktne avionske linije između Beograda i Astane bila je jedna od tema razgovora predsednika Srbije Aleksandra Vučića i ambasadora Kazahstana u Beogradu Nurbaha Rustemova.

Dvojica sagovornika razmotrila su napredak u ostvarivanju Mape puta za saradnju Srbije i Kazahstana, koja je potpisana tokom posete predsednika Vučića Astani u novembru prošle godine.

Oni su ocenili da će predstojeće drugo zasedanje Međuvladine komisije za trgovinsko-ekonomsku saradnju, biti prilika za podsticaj saradnji u namenskoj industriji, zatim hemijskoj i farmaceutskoj industriji, kao i u oblasti turizma.


Potential establishment of direct air route between Belgrade and Astana
The establishment of a direct air route between Belgrade and Astana was one of the topics of the conversation between President of Serbia Aleksandar Vucic and Ambassador of Kazakhstan to Belgrade Nurbakh Rustemov.

They discussed the progress made in realizing the Kazakh-Serbian Cooperation Roadmap, signed during Vucic"s visit to Astana in November 2016.

They agreed that the upcoming second session of the Intergovernmental Commission for Trade and Economic Cooperation would be an opportunity for a stimulation of cooperation in the arms industry, the chemical and pharmaceutical industry, as well as in the field of tourism.


"Er Srbija" u 2016. godini zaradila 900.000 evra; Kondić: Ove godine kontrolišemo troškove
Srpska nacionalna avio-kompanija "Er Srbija" zabeležila je neto profit od 900.000 evra u 2016. godini, što je treća godina zaredom da domaća vazduholovna kompanija beleži pozitivan finansijski rezultat.


Ukupni operativni prihodi porasli su za pet odsto na 320 miliona evra, a prihodi od kod-šer sporazuma su povećani za 24 odsto na 26,7 miliona evra, saopšteno je danas iz "Er Srbije".

Ove rezultate prati i porast broja putnika na 2,62 miliona, što je rast od odsto, kao i povećanje ukupnog kargo prevoza, koji je skočio na 4.913 tona, odnosno za 31 odsto.

Godinu je obeležilo uvođenje direktnih letova "Er Srbije" između Beograda i Njujorka 23. juna, koji su ponovo povezali Srbiju i SAD nakon pauze duže od dve decenije. Pre tog datuma, poslednji let srpske avio-kompanije ka Severnoj Americi obavljen je 1992. godine.

Generalni direktor "Er Srbije" Dane Kondić izrazio je zadovoljstvo što je kompanija zabeležila neto profit od blizu milion evra u 2016. godini i pored značajnih investicija u poslovanje.

- Ove godine usmereni smo na jačanje naših komercijalnih rezultata, unapređenje efikasnosti poslovanja, kao i na kontrolu troškova i stabilnost bilansa stanja - rekao je on.

Siniša Mali, predsednik Nadzornog odbora Er Srbije i gradonačelnik Beograda, smatra da činjenica da je u 2016. godini ostvaren neto profit predstavlja veliki uspeh za Er Srbiju, imajući u vidu značajne investicije u flotu i mrežu kompanije.

Pokretanje dugolinijskih letova širokotrupnim avionom, kao što je Er Srbija učinila povezujući Beograd sa Njujorkom prošle godine, kako je istakao, uvek predstavlja skup poduhvat.

Mali je rekao da ta usluga "već ima pozitivne efekte po Srbiju u smislu povećanja broja turista koji dolaze iz SAD i jačanja naših poslovnih veza".
 


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta