Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Kinezi zainteresovani za izgradnju industrijskog parka za voće i povrće u Srbiji
Kina pregovara sa Srbijom o industrijskom parku za voće i povrće koji će se na inicijativu kineske vlade graditi u našoj zemlji, a delegacija sa Dalekog istoka, boravila je u Srbiji.

Samo što je, naime, proteklog vikenda u Sofiji završen samit Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope, u Beogradu se već obrela kineska delegacija koja sa domaćinima razgovarala o realizaciji potpisanog Memorandum o izgradnji industrijskog parka za voće i povrće.

U Ministarstvu poljoprivrede Sputnjiku je rečeno da bi zahvaljujući tom parku proizvođači iz Srbije dobili mesto za plasman voća i povrća. Tačnije, kineske kompanije bi u tom parku koji bi imao i prerađivačke kapacitete, koristile našu sirovinsku bazu i potom proizvode većeg stepena obrade plasirale na evropsko tržište, objasnili su u Ministarstvu za Sputnjik.

Kako je to svojevremeno rekao ministar poljoprivrede Branislav Nedimović, najveći "kajmak" na srpskom voću i povrću ubiraju upravo u Evropskoj uniji, gde se ono uglavnom izvozi, pa onda tamo prerađuje. Ideja da taj dodati prihod, odnosno najveća zarada ostane u Srbiji, mogla bi da bude ostvarena upravo zahvaljujući kinesko-srpskom industrijskom parku za voće i povrće.

Pošto su razgovori tek otpočeli, još nije poznato na kojoj lokaciji i kolikog kapaciteta bi bio park koji će, sasvim je sigurno, uneti više reda među uzgajivače voća i povrća koji bi bili lišeni brige o plasmanu.

Dugogodišnji dopisnik srpskih medija iz Kine Zoran Đorđević napominje da Kinezi ne samo u Srbiji nego i u okolnim zemljama nastoje da naprave baze za voće i povrće, kao što to rade i sa industrijskim parkovima.

- Na samitu u Sofiji kineski premijer je naglasio da će Kina nastaviti da otvara tržište i da će to podstaći vrlo konkretnim merama. Skresaće neke carine, dovešće u red carinske postupke da se olakša carinjenje i karantinsko postupanje sa prehrambenim proizvodima, čime će biti olakšan izvoz tih proizvoda iz zemalja centračne i istočne Evrope u Kinu - kaže Đorđević za Sputnjik.


Poljski LOT pregovara o preuzimanju Kroacija Erlajnsa
VARŠAVA - Poljski državni avio-prevoznik LOT navodno je u procesu preuzimanja značajnog udela u Kroacija Erlajnsu, prenose regionalni mediji.

Prema dnevnom listu „Žečpospolita”, hrvatska vlada pozvala je predstavnike LOT-a da razgovaraju o tom pitanju. Nepotvrđeni izveštaji kažu da će prvi sastanak dve kompanije biti održan ovog leta. LOT je već kupio udeo u estonskoj državnoj aviokompaniji „Nordika” 2017. godine, prenosi portal Indikator.

Za potencijalno preuzimanje hrvatske avio-kompanije biće potrebna baza u Zagrebu. Pošto LOT već ima bazu u susednoj Mađarskoj, dva ogranka bi mogla da konkurišu sami sebi, navela je „Žečpospolita” u tekstu objavljenom u sredu.

Kroacija Erlajns je već nekoliko kvartala u „crvenom”, pa LOT, koji ima adekvatna finansijska sredstva, može biti rešenje problema. Međutim, poljski prevoznik želi da novac potroši na vlastiti razvoj.

„Trenutno smo fokusirani na zgradu u Budimpešti i bazu u Budimpešti. Štaviše, želimo da proširimo saradnju sa Nordikom”, rekao je portparol LOT-a.

„Gde LOT preuzima još jednog avio-prevoznika, to mora da garantuje rapidno povećanje naše ekspanzije. U svakom slučaju prerano je za komentare o razgovorima koji su tek počeli”, dodao je on.

Kroacija Erlajns je mali avio-prevoznik, koji ima 900 zaposlenih. Poseduje 12 aviona i ima letove za 39 aerodroma, uglavnom u zapadnoj Evropi. Prošle godine, hrvatska avio-kompanija je prevezla 2,1 milion putnika. LOT-ovi avioni su u 2017. prevezli 6,8 miliona putnika, a do 2020. godine kompanija se nada da će svake godine prevoziti više od 10 miliona putnika.


Export of pears from Serbia to Russia re-enabled – Ban on import of certain foods from EU extended
Serbia can now once again export pears to Russia, Minister of Agriculture Branislav Nedimovic stated yesterday for Tanjug and pointed out that the export of pears to Russia had been halted in the preceding period, not banned.

– Thanks to the cooperation between the competent inspection authorities of Serbia and Russia, all the uncertainties have been resolved in the meantime and the export of pears can now continue – Nedimovic said.

Russia has extend the ban on the import of certain types of food from the EU until December 31, 2019, says the decree signed by Russian President Valdimir Putin, Reuters writes, as reported by Tanjug.

The agency reminds that the Russian government banned wholesale imports of fresh food products from the European Union in 2014 in retaliation for Western states imposing sanctions on Russia over its annexation of Crimea and support for separatists in eastern Ukraine.

Russia has also removed the ban on the import of apples from B&H to Russia. As the Minister of Foreign Trade and Economic Relations of B&H, Mirko Sarovic, announced, Russians will visit B&H in the upcoming period to make sure of the amounts the country has and intends to export to Russia, Klix reports.


Prodaja novih vozila u Srbiji veća za 12,3% u prvih šest meseci 2018.
U prvih šest meseci ove godine na tržištu Srbije je prodato 16.291 novo vozilo, što predstavlja rast od 12,3% u odnosu na isti period 2017. godine, kada je isporučeno 14.461 novo vozilo.

Prodaja čak 1.830 novih vozila više ohrabrila je sve u ovom sektoru koji, čini se, ponovo čvrsto staje na "zelenu granu".

Najprodavaniji brend (putnička i laka komercijalna vozila) sada je Fiat koji je sa 2.344 vozila pretekao Škodu koja je prodala 2.301 vozilo. Italijanski brend je preuzeo prvu poziciju zahvaljujući prodaji u junu (503 vozila) u kojoj je nadmašio rivala za 48 vozila.

Na trećoj poziciji je Volkswagen sa 1.459 prodatih vozila. Računajući samo putničke automobile, Škoda je prva sa 2.153, Fiat drugi sa 1.590, a treći ponovo Volkswagen sa 1.119 automobila.

- Naši sugrađani najveći broj automobila kupuju na kredit - kaže za Novosti Dragan S. iz jednog poznatog beogradskog auto-salona. i dodaje da su tome doprineli krediti bez kamate, sa dužim rokom otplate, kao i dinarski krediti bez učešća sa fiksnom ratom.

On kaže i da je ove godine zapaženo i sve više takozvanih "flotnih prodaja", pre svega rent-a-car agencijama.

- Ono što smo mi zapazili je činjenica da ljudi kupuju sve više pakete opreme. Tako, na primer, za jedan naš model čija je početna cena oko 13.000 EUR u tom paketu skoro da i nema interesovanja. Svi uzimaju mnogo bogatije pakete, skuplje i za desetak hiljada EUR od osnovnog - dodaje Dragan S.

On kaže i da je primetno da naši vozači i dalje najviše kupuju dizelaše, pa je prema njegovoj slobodnoj proceni taj broj i dalje 60:40 u korist dizelaša protiv benzinaca.

Činjenica je i da prodaja najluksuznijih vozila raste, i to znatno više od očekivanja.

- Pored stranih firmi i ambasada koje kupuju takva vozila iz tzv. premijum segmenta većinom na lizing, eventualno kredit, mnogo je i privatnih kupaca koji jednostavno dođu i "iskeširaju" celu sumu. Nije im problem i da čekaju nekoliko meseci samo da dođu do željenog modela - kaže Dragan S.

Računajući prodaju svih vozila, uključujući i kamione, motocikle, mopede, automobile, teške četvorocikle, u Srbiji je prodato 18.434 novih vozila u prvoj polovini ove godine.

Rezultati polugodišnje prodaje skoro da su dostigli nivo iz 2014, kada je ukupno prodato 19.688 četvorotočkaša. Ova godina bi mogla da se završi sa blizu 40.000 prodatih novih vozila. Činjenica je da dolazi do oporavka tržišta, ali još smo daleko od rekordne 2008. godine kada se novim limuzinama ponovilo oko 57.000 građana naše države.

Prodaja vozila iz premijum segmenta

Prema podacima Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova u Srbiji je za prvih šest meseci prodato 1.619 vozila brendova iz takozvanog premijum segmenta. U ovu brojku ne ulaze najskuplja vozila drugih brendova koja su u vrhunskim paketima opreme često skuplja i od 40.000 EUR.

Najprodavaniji je Mercedes sa 540 jedinica, sledi Audi sa 444 i BMW sa 376 vozila.

Prodat je i jedan Rolls Royce, dva Ferarija, 59 Porchea, 29 Jaguara...


Javni dug Srbije 59,9% BDP-a na kraju maja 2018.
Javni dug Srbije na kraju maja ove godine iznosio je 24,1 mlrd EUR, što je 59,9% bruto domaćeg proizvoda (BDP), objavilo je danas Ministarstvo finansija.

Na kraju aprila javni dug je bio 23,6 mlrd EUR, odnosno 58,6% BDP-a.

Javni dug Srbije je na kraju 2017. godine bio 23,2 mlrd EUR, što je iznosilo 61,5% BDP-a. U decembru 2016. godine javni dug bio je oko 24,8 mlrd EUR, odnosno 71,9% BDP-a.

Na kraju 2015. godine javni dug je takođe iznosio oko 24,8 mlrd EUR, odnosno 74,7% BDP-a u toj godini. Javni dug Srbije je na kraju 2014. godine iznosio 22,76 mlrd EUR, odnosno 70,4% BDP-a, dok je na kraju 2013. godine bio 20,14 mlrd EUR, sa učešćem od 59,6% u BDP-u. Krajem 2000. godine javni dug Srbije je bio 14,17 mlrd EUR ili 201,2% BDP-a, a najniži iznos javnog duga bio je 2008. godine kada je iznosio 8,78 mlrd EUR ili 28,3% BDP-a.

Zakonom o budžetskom sistemu učešće javnog duga u BDP-u ograničeno je na 45%.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta