Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Prihod Metalca u 2018. godini 110 mil EUR - Rezultati iznad plana
Metalac Grupa, sa svojih 15 preduzeća, završila je 2018. godinu sa 110 mil EUR ukupnog prihoda, što je 4% više u odnosu na plan i 3% više u odnosu na prethodnu godinu, saopštila je kompanija.

Proizvodna društva u ukupnom prihodu učestvovala su sa oko 40%, domaće trgovine sa oko 43% i ino trgovine sa 10%. Izvozom u četrdesetak zemalja ostvarena je skoro četvrtina ukupnog prihoda, odnosno 25 mil EUR, što je 10% više nego u 2017. I ove godine izvezeno je skoro 70% proizvodnje posuđa.

Bruto dobit Metalac Grupe za 2018. godinu je ispod plana, ali je veća za 4% u odnosu na prošlu godinu. Planski cilj nije ostvaren uglavnom zbog lošijih rezultata ino trgovine u Moskvi, koja je u svom poslovanju drugu godinu zaredom izložena uticaju pada ruske valute. Realizacija na ovom tržištu je bila slabija za oko 12%.

Glavno proizvodno preduzeće, Metalac Posuđe, zabeležilo je neznatno veću realizaciju u odnosu na 2017. godinu - oko 26 mil EUR, pre svega usled rasta izvoza od 9%, dok je domaće tržište podbacilo usled izostanka velikih promotivnih akcija.


Income of Metalac in 2018 at EUR 110 million – Results exceed plans
Metalac Group, with its 15 companies, ended the year 2018 with EUR 110 million in revenues, 4% more than planned and 3% more than a year before, the company announced.

The production companies made up around 40% of the total income, domestic traders made up around 43% and foreign traders made up 10%. The export to around forty countries accounted for nearly a fourth of the total income, that is, EUR 25 million, which is 10% more than in 2017. Nearly 70% of the cookware produced in 2018 was exported.

The gross profit of Metalac Group in 2018 is lower than planned, but still 4% higher than in 2017. The target figure was not realized primarily due to a drop in exports to Moscow, which have been enduring the impact of the drop of the value of the Russian ruble for two years now. The realization in this market was lower by around 12%.

The main production company, Metalac Posudje, had slightly higher results than in 2017, around EUR 26 million, primarily thanks to the growth of exports of 9%, whereas the local market underperformed due to the lack of large promotional campaigns.


Robertus Koenen, menadžer prodaje Canon CEE - Investicije u digitalna rešenja pozitivno utiču na ras
Canon je kompanija sa dugom tradicijom i prisustvom širom sveta, a srpsko tržište nam je veoma bitno, jer predstavlja osnov našeg poslovanja u regionu. Naišli smo na veoma pozitivne reakcije, a trend rasta udela Canona na tržištu globalno uticao je i na srpsko tržište za koje se može reći da je u ekspanziji. Naime, primetno je da u poslednje vreme veliki broj značajnih kompanija investira u digitalna rešenja, što izuzetno pozitivno utiče na rast u Srbiji i pruža osnov za dalji napredak.

Ovako Robertus Koenen, menadžer prodaje kompanije Canon CEE, u razgovoru za eKapiju ocenjuje srpsko tržište i njegov potencijal. On ističe da optimizmu u pogledu budućeg razvoja svakako "doprinosi zainteresovanost domaćih korisnika za nove trendove, kao i činjenica da je Srbija na putu da postane članica EU".

eKapija: Kakva je dosadašnja saradnja sa partnerima i koja je glavna ciljna grupa Canon-a u Srbiji?

- Océ i Canon portfolio su veoma široki, tako da nije neprecizno reći da su u našem fokusu svi oni koji u svom poslovanju teže visokim standardima i proizvodima izuzetnog kvaliteta, bez obzira na to da li je reč o štamparijama, kopirnicama, marketinškim agencijama, izdavačima knjiga. Izuzetno smo zadovoljni saradnjom, zahvaljujući kojoj smo u mogućnosti da korisnicima ponudimo baš onaj kvalitet koji svakodnevno zahtevaju.

eKapija: Canon Europe, jedan od lidera u oblasti grafičkih rešenja, najavio je obnavljanje partnerskog programa u EMEA regiji, kako bi pomogao akreditovanim partnerima da razvijaju, upravljaju i optimizuju mogućnosti za rast, ali i da se prošire na nova tržišta. Kako izgleda ovo partnerstvo?

- Partnerski program kompanije Canon u EMEA regiji kreiran je da podrži kompanije u okviru naše prodajne mreže i kroz individualni pristup i stručnu podršku doprinese rastu i razvoju svake od njih. Stoga su Canon akreditovanim partnerima na raspolaganju brojni alati za unapređenje poslovanja i resursi neophodni za ispunjenje očekivanja korisnika u ovom sve izazovnijem okruženju. Bitno je napomenuti i da je ovaj program razvijen na osnovu informacija dobijenih direktno od akreditovanih partnera, tako da ćemo nastaviti sa ovim tipom ulaganja u obrazovanje i analizu zahteva tržišta, te na taj način dodatno doprineti rezultatima koje zajednički ostvarujemo.

eKapija: Kompanija Canon je redovan učesnik i na beogradskom sajmu Grafima. Koje novitete ste predstavili na poslednjoj izložbi?

- Tokom sajma smo na štandovima naših akreditovanih partnera predstavili deo našeg širokog portfolija štampača za crno belu i kolor produkciju. Kada su u pitanju štampači velikih formata, na štandu Canon Gold partnera, kompanije AIGO Business System, posetioci su mogli da se uvere u pouzdanost i rezultate Canon imagePROGRAF TX-3000 inkjet štampača od 36 inča, uređaja koji omogućava smanjenje troškova rada uz brzu i kvalitetnu produkciju. Na istom štandu prikazan je i Canon varioPRINT 140, vrhunski monohromatski štampač koji omogućava izuzetan kvalitet slike. Osim toga, u saradnji sa Canon Silver partnerom kompanijom Jet Direct predstavljen je revolucionarni Canon imagePROGRAF PRO-4000s, štampač za izradu fotografija i umetničkih dela, kao i model Océ Arizona 318 GL koji i manjim štamparijama omogućava da uđu u svet nagrađivanog položenog UV štampanja visokog kvaliteta.

Canon imagePROGRAF TX-3000 nije novitet za poznavaoce štampe i štamparskih uređaja, a upravo je ovaj uređaj privukao najviše pažnje. Model je namenjen CAD/GIS primeni i proizvodnji postera, omogućava produktivno štampanje i nudi praktične funkcije za svaki poslovni prostor. Tokom trajanja sajma demonstrirano je štampanje na raznim podlogama, a tom prilikom prvi put prikazanim modelom Océ Arizona 318 GL napravljen je i savršen otisak na neravnim površinama. Na ovaj način je pokazano da inovativna rešenja u ovoj oblasti otvaraju sasvim nov svet uzbudljivih mogućnosti.

eKapija: Da li ste zadovoljni nastupom na sajmu?

- Veoma smo zadovoljni, kako zbog uspešne saradnje sa našim akreditovanim partnerima tako i zainteresovanošću posetilaca za Canon uređaje. Posebno nas ohrabruje činjenica da je Canon i ove godine prepoznat kao brend čija se rešenja ističu svojim kvalitetom, pouzdanošću i isplativošću. Naša ideja nije samo da proizvedemo i prodamo opremu, već da kontinuiranom podrškom kompanijama i razumevanjem izazova sa kojima se suočavaju, svim korisnicima pokažemo kako kvalitetan proces štampe može doprineti razvoju njihovog poslovanja. Povratne informacije koje smo dobili tokom sajma pokazuju da uspevamo u ovom naumu.

eKapija: Šta Canon planira na srpskom tržištu? U kom pravcu će se razvijati poslovanje?

- U poslednjih pet godina u Srbiji smo naišli na vrlo pozitivne reakcije na naše proizvode što se odrazilo i na naše rezultate, te i u 2019. godini očekujemo značajan napredak. Iskustva i informacije koje dobijamo od svojih kupaca motiv su da u saradnji sa Canon akreditovanim partnerima nastavimo sa predstavljanjem našeg širokog portfolija uređaja potencijalnim klijentima.

eKapija: A kakvi su planovi Canona za Centralnu i Istočnu Evropu u narednom periodu? Šta mogu očekivati krajnji korisnici, a šta vaši biznis partneri?

- Prepoznaju nas kao kompaniju vrednu poverenja i lidera, i to ne samo u oblasti štampača velikih formata i profesionalne štampe, već i u drugim segmentima. Stoga je jedna od prednosti kompanije upravo ponuda proizvoda i rešenja u okviru jednog Canon ekosistema. U svakodnevnim aktivnostima vodimo se jedinstvenom Canon poslovnom filozofijom Kyosei, što znači "živeti i raditi zajedno za opšte dobro" i upravo zbog toga saradnja sa Canonom pruža širi pogled i jedinstvenu podršku.


U modernizaciju Valjevske pivare biće uloženo 5 mil EUR - Brauerei grupa planira širenje tržišta
Valjevska pivara prodata je za više od 3,5 mil EUR beogradskoj Brauerei grupi, a Miloje Blizanjac, jedan od osnivača preduzeća koje je novi vlasnik, najavio je da će u naredne dve godine biti uloženo 5 mil EUR u modernizaciju ovog preduzeća.

- Nastavićemo da proizvodimo pivo. U modernizaciju ćemo uložiti 5 mil EUR u sledeće dve godine. Pivara sada drži tržište oko Uba, Valjeva, Bajine Bašte, Loznice i Šapca, a planovi su da prostor za naše pivo proširimo na veći deo Srbije - izjavio je za Tanjug Miloje Blizanjac.

Valjevska pivara je najstarije preduzeče u tom gradu i trenutno ima oko 200 zaposlenih.

Kompaniju Brauerei grup osnovali su 2018. godine Živojin Jovanović i Miloje Blizanjac, iz Trlića kod Uba i Zoran Kostić iz Brzeća kod Brusa. Jovanović je i na čelu Zemljoradničke zadruge Trlić, a Kostić je prvi čovek firme Brzmin iz Brzeća.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta