Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Nove smernice NBS u načinu oglašavanja banaka - Koje odredbe moraju da se poštuju?
Reklamiranje banaka nikad nije bilo jednostavno. Brojni su problemi, a jedan od njih je nezadovoljstvo korisnika, kao i zakonska ograničenja.

Na snazi je šuma novih smernica kojima je Narodna banka Srbije (NBS) ove godine dodatno regulisala oblast promocije finansijskih usluga, piše Represent.

Sa ciljem da se korisnici zaštite od grešaka koje mogu da prouzrokuju reklame za bankarske institucije, pored već uobičajenih smernica kojima se banke vode u oglašavanju, poput onog da mora biti navedeno puno ime kompanije, sa logom ili bez njega, stoje i neke odredbe koje su donekle promenile način na koji su banke reklamirale svoje proizvode i usluge.

Jasna komunikacija je imperativ

Tu je, na primer, načelo istinitosti informacija. Ono navodi da je zabranjeno koristiti dvosmislice, preterivati ili izostavljati informacije pri prezentovanju. Postavlja se pitanje koliko je informacija dovoljno da bi prosečan građanin bio informisan, ako znamo koliko informacija po Zakonu o finansijskim uslugama jedna prosečna bankarska ponuda mora da sadrži.

Nema ponuda na kratak rok

U okviru iste odredbe, navodi se da su protivzakonite "tvrdnje da će finansijska usluga koja se promoviše biti raspoloživa u kratkom roku" sa obrazloženjem da se na taj način "uskraćuje prilika ili vreme potrebno za odgovarajući nivo obaveštenosti", odnosno da potencijalni korisnici nemaju dovoljno vremena da dobro razmisle o tome da li je ponuda za njih povoljna ili ne.

Ipak, ne postavlja se minimalan rok koji ne bi bio u koliziji za Odlukom, što za marketing službe banaka, ali i za kreativne agencije čiji će posao biti da na adekvatan način plasiraju ponude, znači da izbegavaju i komunikaciju takvih proizvoda. Dakle, pod znakom pitanja je i kratkoročna ponuda štednje pod povoljnim uslovima tokom Nedelje štednje i slično.

Reklame samo uz odobrenje

Predviđeno je da banke za svaki svoj novi proizvod, uz obaveštenje o tom proizvodu koje Narodnoj banci dostavljaju, moraju da joj na odobrenje dostave i tačan način na koji planiraju da ga reklamiraju.

Sve te novine svakako će izmeniti način na koji su se banke do sada predstavljale javnosti, a na agencijama koje se ovim bave jeste da pronađu odgovarajući način i pravu meru oglašavanja, koja će omogućiti da građani budu dobro informisani, da pravila budu poštovana, a klijent zadovoljan.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta