Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Najveći proizvođač piva bori se za opstanak: Nadaju se da će prikupiti 9,8 milijardi dolara
Najveći svetski proizvođač piva najavio je izlazak na berzu i nada se da će prikupiti čak 9,8 milijardi dolara.
Time bi zabaležio i najveću ovogodišnju inicijalnu ponudu deonica (IPO) na svetu.

Preciznije, čak 1,6 milijardi deonica prodaće Budweiser Brewing Company APAC koji je deo pivskog diva Anheuser-Busch InBev, a u svom portfelju ima preko 50 pivskih brendova među kojima su i Stella Artois, Beck’s i Corona.Budweiser će svoje deonice izlistati na hongkonškoj berzi 19. jula, a njihova početna cena iznosiće između 5,13 i 6,02 dolara po deonici, čime bi kompanija trebala da postigne između 8,3 i 9,8 milijardi dolara.

AB InBev postao je najveći proizvođač piva na svetu pozajmicom velike količine novca kako bi mogao sebi da priušti brojne akvizicije, a onom poslednjom u 2016., kada je kupio svog rivala SABMillera, dug kompanije je skočio na 102,5 milijardi dolara.

Stoga mnogi veruju da je zapravo reč o pokušaju spašavanja prezadužene kompanije.

Ipak, iz kompanije su kao glavni razlog nadolazećeg IPO-a naveli potencijalne nove akvizicije i stvaranje vođe azijsko-pacifičke regije u kojoj prodaja i dalje raste, a bogati potrošači trguju visokim maržama kvalitetnih piva, prenosi Jutarnji list.

Ako cene Budweiserovih deonica dostignu čak i najnižu postavljenu cenu, taj će IPO svejedno biti najveći u ovoj godini i tako prestići 8,1 milijardu dolara koliko je u maju na Wall Streetu prikupio Uber.

Sponzori ovog IPO-a su JPMorgan i Morgan Stanley, dok su globalni koordinatori Bank od America Merrill Lynch i Deutsche Bank.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta