Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
MIŠKOVIĆ NE ODUSTAJE OD SAVA CENTRA Ceo tim eksperata sada pravi analize
Grad Beograd zakazao je za 9. novembar još jednu, treću prodaju javnim nadmetanjem "Sava Centra", a iz kompanije Delta Holding, iz koje se prethodno moglo čuti da "posao nije isplativ", sada poručuju da ništa još nije gotovo.
"Razmatramo ponudu sa ekspertima, pa ćemo u utvrđenom roku i saopštiti našu finalnu odluku", navode iz Delte za Blic, a nakon što je država spustila cenu Sava centra.

Ključno pitanje je "isplati li se", a imajući u vidu stanje Sava centra i dugovanja koja ima, ali i uslove koje prodavac traži od kupca i iz iz ugla ulaganja i cene. Iz Delte su u prethodnom periodu više puta govorili da posao nije isplativ, a s druge strane, država svesno ide na nižu cenu i povoljnije uslove za budućeg kupca. Cenu je praktično u tri navrata smanjila sa 27 miliona evra na oko 17 miliona.

Početna cena Sava Centra sada je 17,54 miliona evra, što je 10 miliona evra manje nego u prvom pokušaju prodaje tog simbola Beograda.

Početkom avgusta Grad Beograd je Sava centar ponudio po ceni od 27,4 miliona evra. Jedan od zainteresovanih kupaca bila je i kompanija Delta Holding, ali je prodaja tada otkazana, a iz Delte su poručili da im "nije isplativo".
Centar "Sava" je krajem septembra ponuđen i drugi put, po nižoj ceni od 21,9 miliona evra, ali ni tada nije pristigla nijedna ponuda.

U oglasu je ostala obaveza budućeg kupca, ako ga bude, da u roku od pet godina u renoviranje objekta uloži minimum 50 miliona evra. Dakle, kupac se obavezuje da u roku od pet godina izvede građevinske i zanatske radove na adaptaciji i rekonstrukciji predmetnog objekta poslovnih usluga, čija ukupna vrednost svih radova ne može biti niža od 50 miliona evra i da po završetku rekonstrukcije dostavi izveštaj, što će se definisati ugovorom, navodi se u oglasu.
Inače, Sava Centar ima samo 80 zaposlenih, ali spisak dugova je prilično dugačak.

"Najviši su prema Poreskoj upravi, negde oko 600 i nešto osnovice i 300 miliona na ime kamate. Takođe, dug prema toplanama oko 102 miliona. Imamo gradsku čistoću oko 12 miliona, imamo stari dug za struju kamata na kamatu oko 13 miliona ali grad nam plaća", rekao je nedavno medijima Đorđe Mazinjanin, v. d. direktora Centra "Sava".
Da li će novo sniženje navesti zainteresovane investitore na kupovinu znaće se 9. novembra za kada je zakazano javno nadmetanje.

Pročitajte i šta će MIšković graditi na Autokomandi na zemljištu koje je platio skoro 5 miliona evra !


Otvorene prve dve PEPCO prodavnice u Beogradu
PEPCO, najveći maloprodajni lanac neprehrambenih proizvoda sa najvećom stopom rasta u Evropi, sada postoji i u Srbiji. Od petka 23. oktobra, građani Beograda mogu da kupuju u dve PEPCO prodavnice. U narednih par meseci, još prodavnica otvoriće svoja vrata za kupce u drugim gradovima. Ovaj lanac planira da otvori 30 prodavnica za vreme prve godine poslovanja u Srbiji.

PEPCO ima preko 2,000 prodavnica u Evropi i svojim klijentima nudi različite grupe proizvoda, uključujući garderobu za muškarce, žene i decu, donji veš, modne dodatke, igračke, dekorativne predmete, tekstil, proizvode za kuću itd. Odeća (uključujući cipele i donji veš) pokriva oko 60% ponude trgovinskog lanca dok proizvodi za kuću čine 40%.

PEPCO je pripremio ponudu s ciljem da bude privlačna potrošačima i po pristupačnim cenama. Na primer, kupci u PEPCO prodavnicama mogu naći bodiće za bebe od 100% organskog pamuka za 300 dinara, Diznijevu odeću za devojčice i dečake napravljenu od 100% pamuka i dodatke za kuću i kuhinju čak i po ceni ispod 120 dinara. Osim proizvoda koji su deo standardne ponude, lanac takođe ima i sezonske ponude, koje uključuju povratak u školu, Božić ili letnji odmor.

Prve PEPCO prodavnice otvorene su u Beogradu na dve lokacije: u Stadion šopingu centru i u BIG RAKOVICA parku. Među predstavnicima kompanije koji su učestvovali u ceremoniji otvaranja novih prodavnica bio je Tomislav Bekavac, menadžer operacija za Jadransku regiju kompanije PEPCO.

- Mi smo veoma srećni što se Srbija pridružila listi zemalja u kojima kompanija PEPCO posluje. Naši potrošači u Srbiji će sada imati mogućnost da posete naše prodavnice i uživaju u širokom asortimanu proizvoda po veoma niskim cenama. Ubeđeni smo da će naši novi potrošači biti zadovoljni proizvodima iz naše ponude - rekao je direktor operacija za Evropu kompanije PEPCO Marcin Stańko.

Srbija je trinaesta zemlja u kojoj kompanija PEPCO nudi svoje proizvode. Prodavnice ovog trgovinskog lanca već postoje u Bugarskoj, Češkoj Republici, Hrvatskoj, Estoniji, Letoniji, Litvaniji, Mađarskoj, Poljskoj, Slovačkoj, Sloveniji, Rumuniji i Italiji gde su prve prodavnice otvorene u septembru.

Pripreme za otvaranje prvih prodavnica u Srbiji intenzivno su napredovale od trenutka kada je kompanija PEPCO objavila svoje planove da počne da posluje na srpskom tržištu. U narednih par meseci, pripreme će biti nastavljene istim intenzitetom. Ovaj lanac planira da otvori još 30 prodavnica i do 200 radnih mesta za vreme prve godine poslovanja na tržištu Srbije.

- Mi ćemo našim kupcima ponuditi ne samo široku lepezu proizvoda već i udobne lokacije za kupovinu. Naše prodavnice biće smeštene u popularnim tržnim centrima ili u centralnom delu grada gde će, zajedno sa prehrambenim lancima, naše prodavnice činiti sveobuhvatnu ponudu koja će u potpunosti zadovoljiti svakodnevne potrebe naših potrošača. Ovaj model prodaje dobro funkcioniše u svakoj zemlji u kojoj posluju lanci kompanije PEPCO - kaže Tomislav Bekavac, menadžer operacija za Adria regiju kompanije PEPCO.


First Two PEPCO Stores in Belgrade Opened
PEPCO, the largest retail chain offering non-food products with the largest growth rate in Europe, is now available in Serbia. Since Friday, October 23, citizens of Belgrade can shop at two PEPCO stores. In the next couple of months, more stores will open for shoppers in other cities. The chain plans to open 30 stores within its first year of operations in Serbia.

PEPCO has over 2,000 stores in Europe, offering various groups of products, including clothing for men, women and children, underwear, fashion accessories, toys, decorative items, textile, home products etc. The clothing (including shoes and underwear) comprises around 60% of the store chains offer, whereas home products make up 40%. PEPCO has prepared an offer aiming to make it attractive to consumers at affordable prices. For example, buyers at PEPCO stores can find 100%-organic cotton baby overalls for RSD 300. Disneys clothes for boys and girls made of 100% cotton and home and kitchen accessories can be found at under RSD 120. In addition to the standard offer, the chain also has seasonal offers, which include going back to school, the Christmas season or summer vacations.

The first PEPCO stores opened in Belgrade in two locations: in the Stadion Shopping Center and the BIG RAKOVICA Park. Among the companys representatives that took part in the opening ceremony was Tomislav Bekavac, PEPCOs Operations Manager for the Adriatic Region.

– We are very happy that Serbia has joined the list of companies in which PEPCO operates. Our consumers in Serbia will now have an opportunity to visit our stores and enjoy the wide range of products at very low prices. We are convinced that our new consumers will be satisfied with the products we offer – said Marcin Stanco, Operations Director for CEE at PEPCO.

Serbia is the thirteenth country where PEPCO has offered its products. The chains stores already exist in Bulgaria, the Czech Republic, Croatia, Estonia, Latvia, Lithuania, Hungary, Poland, Slovakia, Slovenia, Romania and Italy, where the first stores opened in September.

The preparations for the opening of the first stores in Serbia progressed intensively from the moment PEPCO announced its plans to start operating in the Serbian market. In the next few months, the preparations will continue at the same intensity. This chain plans to open another 30 stores and to create up to 200 jobs in the first year of the operations in the market of Serbia.

– To our customers, we will offer not just a wide range of products, but also comfortable shopping locations. Our stores will be located in popular shopping centers or the central part of the city, where, together with food store chains, our stores will make for an all-encompassing offer, which will fully meet the everyday needs of our consumers. This sales model functions well in every country in which PEPCO operates – Bekavac says.


BMW i Alibaba sklopili strateško partnerstvo
Nemački proizvođač automobila BMW sklopio je strateško partnerstvo sa kineskim tehnološkim gigantom Alibabom, koje predviđa saradnju na brendiranju, marketingu, uslugama i informacionoj tehnologiji.
PEKING - Nemački proizvođač automobila BMW sklopio je strateško partnerstvo sa kineskim tehnološkim gigantom Alibabom, koje predviđa saradnju na brendiranju, marketingu, uslugama i informacionoj tehnologiji.

Poral Busineš Wire prenosi da je cilj partnerstva sprovođenje strategije digitalizacije u celom poslovnom procesu BMW-a, koja bi trebalo da obuhvati i distributere.


Hotel Jagodina iz stečaja ponuđen za 226 miliona dinara
Hotel Jagodina čija je ukupna površina 11,5 hiljada kvadratnih metara ponuđen je na prodaju po početnoj ceni od 226,5 miliona dinara, objavila je danas Agencija za licenciranje stečajnih upravnika.
JAGODINA - Hotel Jagodina čija je ukupna površina 11,5 hiljada kvadratnih metara ponuđen je na prodaju po početnoj ceni od 226,5 miliona dinara, objavila je danas Agencija za licenciranje stečajnih upravnika.

U okviru istog paketa je i šest parcela poljoprivrednog zemljišta, i po jedna građevinska i šumska parcela.


Odlični rezultati Atlantik Grupe u prvih devet meseci
Uprkos privrednim poremećajima izazvanim pandemijom kovida-19, poslovanje Atlantik Grupe je tokom prvih devet meseci ove godine pokazala visok nivo stabilnosti, saopšteno je iz Atlantik Grupe (Atlantic Grupa).
BEOGRAD - Uprkos privrednim poremećajima izazvanim pandemijom kovida-19, poslovanje Atlantik Grupe je tokom prvih devet meseci ove godine pokazala visok nivo stabilnosti, saopšteno je iz Atlantik Grupe (Atlantic Grupa).

Navodi se da je kompanija ostvarila 518,3 miliona evra prihoda od prodaje, što predstavlja pad od 3,1 odsto u odnosu na 2019. ali kada se u obzir uzmu, u međuvremenu dezinvestirani delovi poslovanja, prihod je ostao na nivou prošlogodišnjih prvih devet meseci.


Vino Župa proknjižila u 2019. gubitak od 452 mil RSD
AD Vino Župa iz Aleksandrovca prošlu godinu završila je sa gubitkom od 452 miliona dinara, navodi se u Odluci o raspodeli dobiti i pokriću gubitka koja je objavljena na Beogradskoj berzi.
ALEKSANDROVAC - AD Vino Župa iz Aleksandrovca prošlu godinu završila je sa gubitkom od 452 miliona dinara, navodi se u Odluci o raspodeli dobiti i pokriću gubitka koja je objavljena na Beogradskoj berzi.

Skupština akcionara u istom dokumentu konstatuje i da kompanija ima gubitke prenesene iz ranijih godina, kao i da neraspoređena dobit iz prethodnih godina iznosi ukupno 1,35 milijardi dinara.


NBS:Nove projekcije o rastu BDP bolje od ranijih
Rast bruto društvenog proizvoda Srbije za ovu godinu biće -1 odsto, što je povoljnije od ranije projekcije koja je govorila da će on biti -1,5 odsto, potvrdili su predstavnici Narodne banke Srbije na sastanku sa predstavnicima Evropske unije.
BEOGRAD - Rast bruto društvenog proizvoda Srbije za ovu godinu biće -1 odsto, što je povoljnije od ranije projekcije koja je govorila da će on biti -1,5 odsto, potvrdili su predstavnici Narodne banke Srbije na sastanku sa predstavnicima Evropske unije.

Kako je saopšteno iz NBS, oni su naveli i da će rezultati za treći kvartal ove godine biti bolji nego što se očekivalo.


Nova infrastruktura Aerodroma Nikola Tesla Beograd prošla najstrože testove
Na Aerodromu Nikola Tesla sprovedena je i uspešno izvršena provera operativne pripremljenosti novih infrastrukturnih kapaciteta.

Po završetku izgradnje i opremanja nove čekaonice za pristup udaljenim pozicijama na aerodromu, organizovan je niz funkcionalno-operativnih proba kojim se potvrđuje usklađenost novoizgrađenih delova pristanišne zgrade sa standardnim operativnim procedurama (SOP), saopštila je kompanija Belgrade Airport.

- U okviru ove vežbe, testirani su na funkcionalnom i operativnom nivou novi infrastrukturni kapaciteti i simulirani su procesi koji odgovaraju realnim uslovima koji prate prihvat i otpremu putnika na let. Izvršena je simulacija u realnom vremenu procesa od prijave na let, do ukrcavanja u avion, što podrazumeva prijavu putnika na šalteru, ulazak u tranzitnu zonu i prolazak kroz KD kontrolu - navodi se u saopštenju.

Potom su, dodaje se, testirana 3 scenarija: otprema putnika na let putem autobusa, otprema putnika na let putem novoformiranih pešačkih koridora (direktno do vazduhoplova na poziciji), preko platforme, a u okviru trećeg scenarija, simulirano je ponašanje celokupnog sistema u uslovima požara u putničkoj čekaonici, odnosno izvršena je potvrda evakuacionih tokova u vanrednim okolnostima.Podsetimo, u okviru uvodnih radova na modernizaciji infrastrukture i proširenju putničkog kapaciteta, kompanija Belgrade Aiport je izgradila novu čekaonicu za pristup udaljenim pozicijama, sa ukupno 130 mesta u prizemlju Terminala A i dva direktna izlaza na platformu.

- Čekaonica je u potpunosti prilagođena svima kategorijama putnika, a materijali, paleta boja i teksture primenjene su po prepoznatljivom Vinci standardu, tako da je ovo primer budućeg izgleda enterijera aerodroma. Nekoliko dana nakon ove vežbe, nove čekaonice A7a i A7b biće spremne za operativnu upotrebu, a njihovo korišćenje zavisiće od potreba kapaciteta u skladu sa globalnom pandemijom kovid-19 - navode iz ove kompanije.

Pored predstavnika menadžmenta kompanije Belgrade Airport, vežbi su prisustvovali i predstavnici davaoca koncesije, kompanije AD Aerodrom Nikola Tesla, kao i predstavnici Air Serbia, Direktorata civilnog vazduhoplovstva i granične policije MUP RS. Sve aktivnosti izvedene su u skladu sa preporukama i merama prevencije od Kovid 19 koje su propisale nadležne institucije.


New Infrastructure at Belgrade Nikola Tesla Airport Passes Strictest Tests
The checking of the operating readiness of the new infrastructural capacities at the Nikola Tesla Airport has been carried out successfully.

Let us remind that, as part of the preliminary works on the modernization of the infrastructure and the expansion of passenger capacities, the company Belgrade Airport has built a new waiting room for access to remote positions, with a total of 130 seats on the ground floor of Terminal A and two direct exits to the platform.

– The waiting room is fully adapted to all passenger categories, and the materials, the range of colors and the textures match the recognizable Vinci standard, so this is an example of the future appearance of the airports interior. A few days after this test, the new waiting rooms, A7a and A7b, will be ready for operating use, and their use will depend on the capacities in line with the global Covid-19 pandemic – the company says.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta