Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Agencija Mudis podigla kreditni rejting Beograda
Kreditna agencija Mudis (Moody’s Public Sector Europe) podigla je danas dugoročni rejting grada Beograda sa Ba3 na Ba2, izjavio je danas u Moskvi zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
MOSKVA - Kreditna agencija Mudis (Moody’s Public Sector Europe) podigla je danas dugoročni rejting grada Beograda sa Ba3 na Ba2, izjavio je danas u Moskvi zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

"Podizanje kreditnog rejtinga veliko je priznanje za Beograd i naše javne finansije. Malo je gradova u svetu čiji je kreditni rejting poboljšan u vreme pandemije. To su uspeli samo oni gradovi koji su se odgovorno odnosili prema javnim finansijama, štedeli su, nisu se rasipali i nisu se zaduživali", rekao je Vesić.


Second Attempt at Sale of Azotara Pancevo Falls Through
The second attempt at a sale of Azotara Pancevo has been declared unsuccessful, because no deposit was paid and no banking guarantee for taking part in the public bidding was submitted, the Bankruptcy Supervision Agency announced.

Azotara was put up for sale as a legal entity, at the initial price of around RSD 2.33 billion, nearly half the price from the first auction, which was also unsuccessful.

The most significant property is the complex of the artificial fertilizer and nitrogen compound factory in Pancevo, consisting of production, storage, administrative, infrastructural and auxiliary buildings, facilities and equipment.

The lot also includes movable property, that is, equipment, mechanization, claims and materials stock.

Azotara has been in bankruptcy since September 2018.


Neuspela i druga prodaja pančevačke Azotare
Druga prodaja pančevačke Azotare proglašena je neuspelom, jer nije uplaćen nijedan depozit i nije dostavljena nijedna bankarska garancija za učešće na javnom nadmetanju, objavila je Agencija za licenciranje stečajnih upravnika.

Azotara se prodavala kao pravno lice, po početnoj ceni od oko 2,33 milijarde dinara, gotovo dvostruko nižoj nego na prvoj licitaciji, koja takođe nije uspela.

Najznačajniju imovinu čine kompleks fabrike veštačkih đubriva i azotnih jedinjenja u Pančevu sastavljen od proizvodnih, skladišnih, administrativnih, infrastrukturnih i pratećih objekata, postrojenja i opreme.

U prodajnu celinu ulazi i pokretna imovina, odnosno oprema, mehanizacija, potraživanja i zalihe materijala.

Azotara je u stečaju od septembra 2018. godine.


IEA:Cene nafte neće imati dramatičan i kontinuriani rast
Cene nafte verovatno neće zabeležiti dramatičan i kontinuiran rast, uprkos očekivanjima da će kampanje vakcinisanja podstaći tražnju kasnije ove godine, objavila je danas Međunarodna agencija za energetiku (IEA).
PARIZ - Cene nafte verovatno neće zabeležiti dramatičan i kontinuiran rast, uprkos očekivanjima da će kampanje vakcinisanja podstaći tražnju kasnije ove godine, objavila je danas Međunarodna agencija za energetiku (IEA).

„Oštar skok nafte na blizu 70 dolara po barelu podstaknut je pričama o novom superciklusu i nedostatku ponude. Naši podaci i analize ukazuju na suprotno“, navodi IEA u svom mesečnom izveštaju, prenosi Rojters.


Slovenija odustaje od nacionalnog avio-prevoznika, ulazi u razgovore sa Er Srbijom
Slovenačka vlada odustala je od planova za uspostavljanje novog nacionalnog prevoznika koristeći sredstva Evropske unije. Naime, Ministarstvo za ekonomski razvoj i tehnologiju Slovenije potvrdilo je nacrt Plana oporavka i otpornosti koji više ne sadrži predlog za sufinansiranje nove avio-kompanije.

Plan mora da odobri Evropska komisija kako bi zemlji dodelila 1,6 mlrd EUR bespovratnih sredstava i 3,6 milijardi povratnih sredstava za ublažavanje ekonomskih posledica usled pandemije koronavirusa,

Evropski zvaničnici ranije su izrazili zabrinutost zbog namera za izdvajanje 76 mil EUR za stvaranje nove nacionalne aviokompanije, dok je ministarstvo napomenulo da planovi za finansiranje nove aviokompanije nisu u skladu sa zelenom politikom Evropske unije.

- Kako vazduhoplovstvo još nije prešlo na obnovljive izvore energije i pretežno koristi fosilna goriva, ovaj princip nije mogao biti ispunjen. Kao rezultat toga, povukli smo predlog i trenutno pokušavamo da pronađemo rešenje za dobijanje alternativnog izvora finansiranja - rečeno je iz Ministarstva za dnevnik Delo.

Inače, Slovenija je zabeležila najveći pad komercijalnih letova u Evropi prošle godine posle Gruzije, na šta je uticala i pandemija koronavirusa, ali i krah bivše nacionalne aviokompanije Adria Airways krajem 2019. godine.

U međuvremenu, ministar za ekonomski razvoj i tehnologiju Zdravko Počivalšek razgovarao je sa generalnim direktorom za komercijalnu i strategiju kompanije kompanije Air Serbia, Jiržijem Marekom.

- Razgovarali su o mogućnostima saradnje u poboljšanju povezanosti Slovenije sa svetom. Zbog otkrivanja poverljivih poslovnih podataka, ne možemo da komentarišemo ovo pitanje - rečeno je u Ministarstvu za ljubljanski list Delo.

Kako navodi ovaj dnevnik, Air Serbia je izrazila interesovanje za uspostavljanje baze u Ljubljani.

Air Serbia je bila treća najprometnija avio-kompanija u glavnom gradu Slovenije 2020. godine, poboljšavajući svoju poziciju u odnosu na 2019. godinu, kada je bila osma po prometu.

Srpski prevoznik uspeo je da poveća svoj tržišni udeo u transferu u Ljubljani sa 4% u 2019. na 10% u 2020.

U 2020. godini oko 51% svih putnika na liniji Ljubljana-Beograd kompanije Air Serbia bili su transferi. U 2019. godini činili su oko 22,4% svih putnika.

Prošle godine dolazni i odlazni putnici iz Ljubljane koji su leteli avio-kompanijom Air Serbia najviše su presedali za Skoplje, dok je Atina 2019. bila najpopularnija.


Slovenia Abandons Plans to Establish National Airline, Enters Negotiations with Air Serbia
The Slovenian government has abandoned plans to establish a new national airline carrier using EU funds. The Ministry of Economic Development and Technology of Slovenia has confirmed the Draft Plan of Recovery and Resilience, which no longer contains the proposition for the co-financing of a new airline company.

The plan needs to be approved by the European Commission in order to allocate EUR 1.6 million in non-repayable funds and EUR 3.6 million in repayable funds to the country in order to mitigate the economic consequences of the coronavirus pandemic.

European officials earlier expressed concern over the intention to set aside EUR 76 million for the establishment of a new national airline carrier, whereas the ministry noted that the plans for the financing of a new airline company were not in line with the green policy of the European Union.

– As the aviation sector has not yet switched to renewable energy sources and still predominantly uses fossil fuels, this principle could not be met. As a result, we have withdrawn the proposition and are currently trying to find a solution for getting an alternative source of finance – the ministry told the Delo daily.

Slovenia recorded the biggest decrease in commercial flights in Europe last year, after Georgia, which is a consequence of the coronavirus pandemic, but also of the downfall of the former national airline Adria Airways in late 2019.

In the meantime, Slovenian Economic Development and Technology Minister Zdravko Pocivalsek talked to the Air Serbia Commercial and Strategy General Manager, Jiri Marek.

– We discussed the possibilities of cooperation in increasing Slovenia’s connectivity with the world. Due to the confidentiality of the business information, we cannot comment on this issue – the ministry told the Ljubljana-based daily Delo.

The daily writes that Air Serbia has expressed an interest in establishing a base in Ljubljana.

Air Serbia was the third busiest airline in the capital of Slovenia in 2020, which marked an improvement over 2019, when it was eighth.

The Serbian transporter managed to increase its market share in transfers in Ljubljana from 4% in 2019 to 10% in 2020.

In 2020, around 51% of all passengers on the Ljubljana-Belgrade line of Air Serbia were transfers. In 2019, they comprised around 22.4% of the total number of passengers.

Last year, the incoming and outgoing passengers to and from Ljubljana on Air Serbia’s flights mostly transferred to Skopje, whereas, in 2019, the most popular transfer destination was Athens.


Američka kompanija Bechtel zainteresovana za projekte u energetskom sektoru u Srbiji
Saradnja u oblasti energetike i ulaganja u obnovljive izvore energije bili su tema razgovora ministarke rudarstva i energetike Zorane Mihajlović i predstavnika američke kompanije Bechtel (Behtel).

Sagovornici su ocenili da odličnu saradnju koja je započeta u sektoru infrastrukture i saobraćaja treba nastaviti i na polju energetike.

- Ovo je važna godina za energetski sektor, pripremamo nacionalni plan za energetiku i klimu, radićemo na dekarbonizaciji, a hoćemo da povećamo proizvodnju iz obnovljivih izvora energije i unapredimo energetsku efikasnost, pri čemu su nam vaše znanje, iskustvo i primena novih tehnologija dobrodošli - poručila je ona.

Predsednik Behtela za Zapadni Balkan Stu Džons naveo je da je ta kompanija zainteresovana da radi u Srbiji i na projektima u vezi sa obnovljivim izvorima energije.

On je ocenio da Srbija može i treba da bude prva zemlja u regionu koja će ulagati u nove tehnologije u obnovljivim izvorima energije, posebno u oblasti vetroparkova, solarne energije, ali i u zeleni vodonik.

Ambasador SAD u Srbiji Entoni Godfri izrazio je zadovoljstvo zbog dosadašnje uspešne saradnje, naglasivši da je Behtel svetski priznata kompanija.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta