Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Italijani obaraju vrednost akcija "Ateksa"

Mali akcionari "Ateksa" upozorili su juče da je novi vlasnik italijanska firma "Fibest", nizom emisija akcija, smanjila njihov udeo u ukupnom kapitalu sa 30 na 12 odsto i da, u nameri da postane stopostotni vlasnik nekadašnjeg srpskog trgovinskog giganta, primorava male akcionare na prodaju po ceni od 400 dinara po akciji. Član Udruženje akcionara "Akcionar" Dragica Pucarević rekla je da je u trenutku privatizacije "Ateksa" akcija vredela 32 evra i da bi bilo realno očekivati da sada cena akcija bude bar 50 evra. Paket od 70 odsto kapitala "Ateksa" prodat je na aukciji 2003. godine za osam miliona evra firmi "Fibest", osnovanoj početkom iste godine kao konzorcijum više italijanskih firmi. - Zaposleni ne znaju da je novi vlasnik sproveo obavezno investiranje u "Ateks", a jedino što možemo da potvrdimo jeste da je bilo "šminkanja" poslovnih prostorija i da je tokom prošle godine prodato sedam "Ateksovih" objekata i tako "ubrano" šest miliona evra - kazala je ona. Pucarevićeva je dodala da se u "Ateksu" više ne prodaje luksuzna italijanska roba, već kineska roba s felerom i "prišivenim italijanskim etiketama", prenosi Tanjug. Izvor: "Glas javnosti".

Kondiva proizvodi u novoj fabrici

Generalni direktor "Kondive" Slađan Stojanović izjavio je da će ta fabrika konditorskih proizvoda na proleće početi proizvodnju i u novoj fabrici čokoladnih proizvoda, koji se sada uvoze na naše tržište iz Italije, Nemačke, Austrije i Švajcarske. Vrednost investicije u novi proizvodni pogon je 2,5 miliona evra, a fabrika čokoladnih proizvoda biće izgrađena na prostoru gde se nalazi i fabrika bombona i karamela. Oprema je, prema rečima Stojanovića, već naručena od renomiranih italijanskih proizvođača, a montaža mašina počeće već u januaru 2006. godine. Planirano je da se u toj fabrici proizvode godišnje, u dve smene, oko 3.000 tona čokoladnih proizvoda u vrednosti od oko 12 miliona evra, prenosi Tanjug. U kompaniji "Simpo", koja je vlasnik "Kondive", ukazuju da se njihova strategija da značajno investiraju u proizvodnju konditorskih proizvoda brzo pokazala kao pun pogodak. "Kondiva", kako ističu, stalno povećava obim proizvodnje, a samo tokom ovog meseca u toj fabrici je proizvedeno je više slatkiša nego od januara do maja ove godine, a celokupna proizvodnja plasirana je na domaće, ali i na inostrano tržište. Izvor: "Glas javnosti".

Polovnjaci na auto-pijacama nisu pojeftinili a ponuda sasvim dobra:
Liberalizovan uvoz ne obara cene
Iako više nema zakonskih prepreka za uvoz polovnih automobila sa „evro 3“ motorom, cene ovih ali i ostalih polovnjaka na svim velikim auto-pijacama u Srbiji ostale su iste. Cene automobila koje su posrednici uvezli pre donošenja uredbe nisu se menjale niti će se menjati, kažu u firmi „V6“. - Neće biti nikakvog pojeftinjenja. Samo će građanima biti dostupna starija vozila. Tako će sada, na primer, umesto automobila iz 2002. godine koji sada košta 7.000 evra, kupac moći da kupi dve godine stariji za pet i po ili šest hiljada evra - kaže direktor Jovan Radić. Manji automobili stari od pet do sedam godina, kao što su „opel korsa“, „fijat punto“, „ford fijesta“ ili „pežo 106“, od Nove godine moći će da se kupe za cenu koja će biti oko 30 odsto niža nego cena istih modela mlađih dve godine. Tako će mnogo više kupaca za sebe moći da pronađe ljubimca u okviru uobičajene „kritične“ cene od 5.000 evra. Na auto-pijaci u Bubanj potoku nema naznaka da će uskoro doći do pojeftinjenja i ne planiraju da spuštaju cene, jer prodaja ide dobro. „Golf 2“ iz 1992. godine košta od 2.200 do 4.500 evra, a „golf 3“ iz 1998. godine između 4.650 i 8.000 evra. Uredba Republičke vlade za sada nije uticala na cenu automobila ni na novosadskom „Najlonu“, gde se svake nedelje proda nekoliko stotina polovnjaka. Prodavci kažu da su kupci zbunjeni i da su mnogi mislili da će cena pasti. Međutim, praktično se ništa nije promenilo. Tako se najviše tražen „golf 2“, u zavisnosti od godišta, prodavao za 2.500 do 3.000 evra, „golf 3“ od 4.000 pa naviše, a domaći automobili stari preko petnaest godina mogu se kupiti za 900 evra. „Reno“, „opel“ i „ford“ prodavali su se za 2.500 evra i više. Međutim, uvoznici polovnih automobila kažu da će japanski automobili, „mazda“, „micubiši“ ili „tojota“, posle Nove godine moći da se kupe za manje novca, jer će na tržištu biti modela od pre sedam godina koji zadovoljavaju uslove uredbe. Izvor: "Blic".

"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta