Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Javno preduzeće "Putevi Srbije" najavljuju nove cene po dva osnova:
Naknada za puteve skuplja do četiri puta
Naknada za puteve, koja se izdvaja pri registraciji vozila, mogla bi uskoro da bude uvećana za najmanje tri ili četiri puta. Javno preduzeće "Putevi Srbije" uputiće uskoro takav predlog Vladi Srbije jer, kako je rekao Branko Jocić, direktor JP "Putevi Srbije", to preduzeće planira povećanje prihoda u 2006. godini i na osnovu poskupljenja registracije vozila. "Do sada su građani za registraciju, recimo 'juga', plaćali oko 150 dinara za održavanje puteva", naveo je primer Jocić. To znači da bi vlasnici "jugića" samo za te namene morali da izdvoje 600 dinara. "To građane neće mnogo opteretiti, a 'Putevima Srbije' obezbediće značajna sredstva", tvrdi Jocić. Međutim, udar na lične budžete neće se osetiti samo po osnovu poskupljenja registracije vozila jer JP "Putevi Srbije" najavljuju još jedno poskupljenje putarina. Iako je putarina povećana u julu prošle godine pod izgovorom da se mora uskladiti sa cenama koje važe u Evropskoj uniji, što niko od nadležnih nikada nije dokazao, "Putevi Srbije" najavljuju novo, neprijatno iznenađenje sredinom godine. U tom preduzeću još ne znaju za koliko će ponovo poskupeti putarina, ali se zato pozivaju i na "preporuku" EU da se razlika između domaćih i stranih vozila mora smanjiti. Prema tvrdnjama iz tog preduzeća, putarina koju plaćaju domaći vozači i dalje je niska u odnosu na onu koju plaćaju stranci. Postoji i mogućnost da se putarina za domaća vozila podigne, a za strance smanji, kako bi se izjednačila razlika. A da se u Srbiji ne vodi računa o visini putarina za strana vozila najočitiji je svakodnevni primer sa autoputeva i regionalnih puteva. Da bi izbegli plaćanje visokih putarina, naročito teretna vozila biraju regionalne, čak i lokalne puteve koji nisu građeni za takvu vrstu saobraćaja. Putevi se uništavaju, pa država po dva osnova trpi štetu zbog nenaplaćene putarine i oštećenja puteva. Strancima je skupo da izdvoje 5,8 evrocenti po kilometru korišćenja srpskih autoputeva. Putarine za korišćenje kvalitetnijih autoputeva od domaćih u zemljama regiona su jeftinije i preko 30 odsto. Dokaz je ekstremni primer mesečne karte za korišćenje delova autoputeva koja se u Mađarskoj plaća oko 16 evra, a u Srbiji čak 75 evra. Izvor: "Glas javnosti".

"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta