Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Prelazni sporazum aktivan najranije 15. septembra
Potpredsednik Vlade Srbije za evropske integracije Božidar Đelić izjavio je da Prelazni sporazum sa Evropskom unijom neće stupiti na snagu pre 15. septembra, kada se održava naredni sastanak Saveta ministara EU.
Gostujući u emisiji "Prelistavanje" na B92, Đelić je izrazio uverenje da će najpre glavni tužilac Haškog tribunala Serž Bramerc pripremiti pozitivan izveštaj za Savet ministara EU, posle čega će briselska dvadesetsedmorica odlučiti da odblokira Prelazni sporazum.

Govoreći o Skupštini Srbije, Đelić je istakao da je neophodno da opozicija odblokira njen rad, kako bi bio ratifikovan Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju.

"Bilo bi veoma nelagodno za Srbiju da dođemo u Brisel i Luksemburg 15. septembra, a da nije ratifikovan sporazum. To bi značajno oslabilo našu poziciju", ocenio je Đelić.

Đelić je kazao i da niko ne treba da bude iznenađen ako izveštaj Evropske komisije o napretku Srbije u procesu evropskih integracija ne bude povoljan, s obzirom da je parlament u blokadi, pa nije moguće usvajati evropske zakone.


Kina: Izvoz automobila povećan 59%
Kina je objavila da je izvoz automobila iz te zemlje usporen u prvoj polovini godine. Izvoz je povećan 59% na 388.000 vozila.

Nakon što je izvoz gotovo udvostručen u prethodnoj godini, ovaj rezultat je izazvao zabrinutost zbog prekomernih kapaciteta auto-industrije u zemlji sa najvećim tržištem kola u svetu.

Vrednost ukupnog izvoza porasla je 85 odsto u odnosu na šest meseci minule godine, na pet milijardi dolara, a procečna cena vozila porasla je 16 odsto, na 12.900 dolara. Taj broj uključuje i vozila koje proizvode inostrane kompanije u Kini.

Kineski proizvođači automobila povećali su izvoz zahvaljujući ulaganjima najmanje 20 milijardi dolara većeg broja svetskih kompanija, među kojima su GM i Tojota. To je istovremeno dovelo do rasta zaliha neprodatih vozila i do pada cena kola na domaćem tržištu.

Izvoz u prvom polugodištu, takođe, je usporen i zbog prirodnih katastrofa koje su ovog proleća i zime pogodile Kinu, ali i zbog toga što vlada u Pekingu pokušava da "ohladi" pregrejanu ekonomiju. Kineski izvoz kamiona povećan je 46 odsto za šest meseci ove godine na 151.500 jedinica.

U isto vreme izvoz putničkih automobila je gotovo udvostručen, na 133.000 komada. Podaci uključuju i prodaju rezervnih delova i šasija automobila sa motorima. Kineski proizvođači prodaju vozila u 193 zemlje i regiona, a najveće tržište je Rusija.


Dinkić accepts Zastava pension plan
Economy Minister Mlađan Dinkić has accepted all the points of the Zastava union’s pension plan, say union officials.

Union President Zoran Mihajlović said that Dinkić had agreed with the proposed plan, which guarantees Zastava employees that they will not be made redundant after privatization.

It was confirmed to the union leadership that new owners Fiat would create a further 1,000 new jobs upon signing the contract.

A further 1,500 jobs will be created at the start of next year, while an additional 600 staff will be hired at Zastava’s three subsidiaries.

“We received assurances from the minister that Zastava employees would receive regular wages, and that they would work in the manufacture of spare parts until the Italians install new equipment, which is not expected until December,“ said Mihajlović.

He added that the union’s proposal for the state to finance the national insurance payments of workers with less than five years until retirement had been accepted in principle.

According to Mihajlović, Dinkić proposed for this to become a legal act for all other workers in Serbia whose companies were going through privatization.


OMV odustao od preuzimanja MOL-a
Austrijski gigant OMV je odustao od 23 milijarde dolara vredne ponude za preuzimanje svog mađarskog rivala, kompanije MOL.

Neprihvatljivi ustupci, koje je tražila Evropska komisija, rezultirali su da OMV odustane od preuzimanja, navodi se u saopštenju te naftne kompanje. Time je okončano jednogodišnje "natezanje" između dve kompanije, koje je počelo da iritira neke investitore i da loše utiče na vrednost akcija OMV, pošto su u MOL-u smatrali da je preuzimanje neprijateljsko, preneo je Rojters.

Podsetimo, OMV je više puta pokušavao da preuzme MOL i da tako stvori najjaču energetsku firmu u regionu. Te ponude su odbačene, a OMV je čak morao i da plati kaznu koju mu je izrekao Nadzorni finansijski organ, jer je navodno neregularno uticao na berzu.

Mađarski parlament je usvojio i zakon "lex Mol" da bi sprečio OMV, koji već poseduje 20,2 odsto akcija MOL-a, da "neprijateljski preuzme" tu mađarsku naftno-gasnu kompaniju.

EK je izrazila zabrinutost da bi integracija OMV-a i MOL-a stvorila probleme u konkurentnosti i da bi mogla da dovede do poskupljenja energenata i ukazala da će OMV možda morati da proda jednu rafineriju da bi integracija dobila odobrenje.

"Evropska komisija je nagovestila da neće prihvatiti obaveze koje je OMV predložio da ispuni. Pošto bi neke druge obaveze bile neprihvatljive za OMV, naša kompanija je odlučila da povuče ponudu za preuzimanje", dodaje se u saopštenju austrijske firme.

OMV je u septembru je objavio uslovnu ponudu za preuzimanje u vrednosti od 32 hiljade forinti (211,2 dolara) po akciji, čime je vrednost kompanije procenjena na 23 milijarde dolara.

MOL je ponudu OMV-a odbio i započeo odlučnu odbranu od preuzimanja putem otkupa akcija i njihovog ustupanja prijateljskim institucijama.

Kompanija OMV je, takođe, objavila rezultate poslovanja u drugom tromesečju, koji su pokazali rast profita od 66 odsto, zahvaljujući osetnom poskupljenju nafte i prirodnog gasa.

Austrijska kompanija je, u tri meseca zaključno sa junom, ostvarila neto profit od 684 miliona evra, ili 2,29 evra po akciji prema 411 miliona evra ili 1,38 evra po akciji iz istog perioda lani. Time je premašena prognoza analitičara, koji su očekivali profit od 568 miliona evra.


STUP "Vršac" ne prihvata ponudu izraelske kompanije "Kavim Public Transportation"
Upravni odbor Saobraćajno turističko uslužnog preduzeća "Vršac" nije podržao ponudu za preuzimanje kompanije koju je objavila izraelska kompanija "Kavim Public Transportation", izjavila je juče (5. avgust 2008. godine) direktorka tog vršačkog preduzeća Ljiljana Stojanović.

Ona je istakla da članovi uprave i mali akcionari koji su udružili 60% akcija nisu prihvatili ponuđenu cenu jer smatraju da je ispod knjigovodstvene vrednosti i, u momentu objavljivanja, manja od cene postignute u trgovanju.


- Naše akcije na Beogradskoj berzi u konstantnom su porastu. Mali akcionari su rešeni da ostvare što bolju cenu a Upravni odbor kompanije je doneo odluku da zatraži i druge ponude- rekla je Stojanović.


Izraelska kompanija "Kavim Public Transportation" objavila je pre nekoliko dana da namerava da preuzme najmanje 25% STUP "Vršac" AD, odnosno 9.072 akcija, a najviše 100% preduzeća što je 36.288 akcija.


Stojanović je rekla da kompanija koju predvodi u svom voznom parku ima 65 autobusa koje konstantno održava u sopstvenim radionicama, kao i da godinama dobro posluje.


- Kompanija se nalazi uz međunarodni put Beograd - Temišvar na izlazu iz Vršca. Imamo 258 zaposlenih, a prosečan lični dohodak je oko 27.000 dinara. Prošle godine smo dobro poslovali, a u prvih pet meseci ove godine imamo duplo bolje pokazatelje nego u istom periodu 2007- rekla je Stojanović.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta