Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Plima holding otvara dve nove fabrike
Plima holding će do kraja godine otvoriti nove fabrike keksa i biodizela, u koje će investirati osam miliona evra.
Izvršni direktor za proizvodnju, investicije i razvoj Plima holdinga Dušan Nikolić kaže da je otvaranje fabrika bilo planirano za prvu polovinu godine, ali da je detaljni urbanistički plan usvojen tek nedavno.

"Kašnjenju je doprinelo i to što je trebalo oživeti pekarsku industriju u Vrnjačkoj Banji, koju je Plima kupila prošle godine, a kolebali smo se i da li prvo da gradimo fabriku biodizela ili fabriku sušenog voća i povrća", kaže Nikolić.

Fabrika keksa bi, prema njegovim rečima, trebalo da proradi do kraja oktobra, a biće smeštena u renoviranom objektu u okviru pekarske industrije Plima pek. Vrednost investicije je oko četiri miliona evra, nova proizvodna linija će imati godišnji kapacitet od oko 2.500 tona keksa, a trebalo da bude upošljeno oko 50 novih radnika, naveo je Nikolić. Plima pek trenutno upošljava oko 300 radnika.

Planovi Plima holdinga predviđaju i pokretanje Fabrike biodizela u Koševima i preseljenje Fabrike ulja na tu lokaciju. "Deo opreme je već stigao, montiranje je planirano za kraj novembra, a fabrika bi do kraja godine trebalo da proradi", kaže on. Investicija vredi oko četiri miliona evra, godišnji kapacitet će biti 30.000 tona biodizela i 3.000 tona glicerina. Nova fabrika omogućiće upošljavanje 15 do 20 radnika.


Pad prihoda fiksne telefonije 2007
U Srbiji je 2007. godine ostvareno 12,9 milijardi minuta telefonskih razgovora u fiksnoj Telefoniji.

To je za 18,4 odsto manje nego pre dve godine, saopštila je Republička agencija za telekomunikacije (Ratel). Kako se navodi, prihod od fiksne telefonije opao je u prošloj godini za sedam odsto na 33,1 milijardu dinara (414 miliona evra).

Najveći deo telefonskih razgovora odvija se u okviru fiksne telefonije u lokalnom saobraćaju - 69 odsto, 10 odsto je međumesni saobraćaj, 13 odsto čine razgovori između fiksne i mobilne telefonije, dva odsto pozivi iz Srbije ka inostranstvu i šest odsto iz inostranstva ka Srbiji.

Broj priključaka fiksne telefonija povećan je na 2,85 miliona sa 2,72 miliona iz 2006. godine, što, kako se navodi u izveštaju Ratela, svedoči o tome da se interesovanje građna za ovaj tip telekomunikacija ne smanjuje.

Pretplatnici, kako se navodi u izveštaju, sve više koriste mobilnu telefoniju, elektronsku poštu i prenos glasa preko interneta.

U Srbiji je prošle godine bilo 8,45 miliona pretplatnika mobilne telefonije, 28 odsto više nego 2006. godine i ostvareno je 3,8 milijardi minuta odlaznih poziva, 45 odsto više nego 2006. godine, pri čemu nije uračunato vreme poziva kod operatera Vip koji je sredinom prošle godine počeo da radi.

U 2007. godini poslato je 4,4 miljarde kratkih tekstualnih poruka (SMS), što znači da je svaki korisnik poslao u proseku 521 poruku, dok je 2006. godine poslato 3,21 milijardu poruka.

Prihod od mobilne telefonije povećan je za 44 odsto na 838,84 miliona evra. Dominantan operater je Telekom sa 59,4 odsto, Telenor sa 34,6 odsto, a Vip koji je tada počeo da radi imao je šest odsto, pokazuju podaci Ratela.


Srbija ulaže 600 miliona evra u izgradnju Koridora 10
Predstavnik JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak izjavio je da će tokom 2009. godine u izgradnju tri najvažnija putna pravca biti uloženo 600 miliona evra.

Drobnjak je naveo da će po 200 miliona evra biti uloženo u tri deonice saobraćajnog Koridora 10 - od Horgoša do Novog Sada, od Niša do makedonske granice i od Niša do Dimitrovgrada. On je rekao da ce radovi na koridoru 10 biti završeni za najviše četiri godine, dodajući da je za to potrebno oko 1,75 milijardi evra. Taj novac se, prema njegovim rečima, može vratiti za 10 godina i to od naplate putarine.

Drobnjak je ocenio i da je potrebno je da se što pre uradi i autoput Beograd-Čačak, dodajući da bi već sledeće godine mogli da počnu pregovori sa bankama.
"Da bi autoput imao ekonomsku opravdanost, dnevni saobracaj treba da bude oko 12.000 vozila, a na nekim deonicama Ibarske magistrale, kao što je Lipovačka šuma i deo ka Lazerevcu ima 27.000 vozila, dok na delu Kraljevo-Čačak ima 21.000 vozila", rekao je Drobnjak.

Prema njegovim rečima, za dve-tri godine trebalo bi da se proceni opravdanost izgradnje autoputa od Čačka do granice sa Crnom Gorom.
Drobnjak je najavio i da će 1. aprila 2009. biti objavljen tender za održavanje autoputeva, magistralnih i regionalnih puteva, odnosno drzavnih puteva prvog i drugog reda, a preduzeća će imati vremena da do 15. oktobra nabave opremu koja će im biti potrebna za zimsko održavanje
 
 


Opel u Jagodini?
„Astra" će se ipak sklapati u Srbiji, i to najverovatnije u Jagodini, jer „Fijat" neće „Opelova" vozila u svojim pogonima.
Kako Kragujevac trenutno nema odgovarajuću lokaciju koju bi ponudio „Dženeral motorsu" za izgradnju pogona za sklapanje „opel astre", a s obzirom na to da u „Fijatu" ne žele da ustupe jedan od pogona za proizvodnju „Opelu", Nemci će morati da potraže drugi dom za „astru", i po svemu sudeći, to će biti Jagodina.

Iako u Ministarstvu ekonomije demantuju da postoji bilo kakav dogovor između ministra Mlađana Dinkića i Dragana Markovića-Palme da se „astra" sklapa u Jagodini, ministar ekonomije i regionalnog razvoja će otputovati sledeće nedelje u Nemačku, da bi ubedio Nemce da ipak izgrade pogon na nekoj drugoj lokaciji u Srbiji, saznaje Biznis iz izvora bliskih Vladi Srbije.

Sagovornik Biznisa kaže da će najverovatnije mesto koje će Dinkić ponuditi „Dženeral motorsu" biti Jagodina, jer se on već dogovorio sa gradonačelnikom Draganom Markovićem-Palmom da obezbedi zemljište sa odgovarajućom infrastrukturom, kao i najbolje moguće uslove, kako bi Nemce ipak privoleli da grade pogon za proizvodnju u Srbiji.

Palma nije želeo da potvrdi da su pregovori sa Nemcima za izgradnju pogona za „astru" u toku, ali tu informaciju nije ni demantovao.

- Pozovite me za mesec dana. Tada ću imati šta da kažem - rekao je Marković, odbivši da se izjasni da li se sa Dinkićem dogovorio da Jagodina bude domaćin „Opelu" i pod kojim uslovima.

Blizak prijatelj gradonačelnika Jagodine potvrdio je za Biznis da mu je Palma lično rekao da će, ukoliko Dinkić prilikom posete Nemačkoj postigne dogovor sa „Dženeral motorsom", njihova delegacija već u prvoj nedelji oktobra doputovati u Jagodinu da pogleda lokaciju gde bi se gradio pogon za sklapanje „Astre".

Zoran Mihajlović, predstavnik sindikata „Zastave", kaže da se prvi deo saradnje koji je planiran sa „Dženeral motorsom" odnosio na uvoz 8.000 automobila koji bi se ovde prodavali bez carine.

- Planirano je da se novcem koji bi državi preostao od razlike u ceni napravi novi pogon u kome će se praviti „astre" - objašnjava Mihajlović raniji plan države i „Zastave" za saradnju sa „Dženeral motorsom" i dodaje da se od ove ideje nije odustalo, ali da se sada traži nova lokacija na kojoj bi se napravio pogon za sklapanje „astre".

Mihajlović je potvrdio da „Fijat" ne želi da ustupi svoje pogone „Opelu" i da su sada oni u potrazi za novom lokacijom.

- Razgovaralo se o tome da se „astra" sklapa u Somboru u „Zastavinoj" fabrici „21.oktobar", ali to je malo verovatno, jer „Fijat" ima druge planove za Sombor - kaže Mihajlović i dodaje da nije isključeno da se novi pogon izgradi i u nekom drugom gradu u Srbiji, jer u Kragujevcu trenutno nemaju lokaciju koja bi Nemcima odgovarala.

Prema njegovim rečima, Jagodina je logično rešenje, jer ima zemljište sa dobrom infrastrukturom i ako opština ponudi „Opelu" dobre uslove, sigurno će tamo i otići.

- U ovom trenutku je važno da „Opel", kao što je bilo i dogovoreno, ostane u Srbiji, da se proizvodi i da se ljudi zapošljavaju, a to gde će graditi pogon sasvim je svejedno - zaključuje Mihajlović.


"EUR 600mn for Serbia's road network"
JP Putevi Srbije director Zoran Drobnjak says three major roads will be financed with some EUR 600mn in 2009.

Drobnjak, who heads Serbia's public enterprise in charge of constructing and maintaining the country's road infrastructure, specified today that EUR 600mn will be spent on three stretches of Corridor 10, and added that works in Serbia on this pan-European highway will complete in "four years at the latest".

This undertaking, he explained, will require some EUR 1.75bn of investment.

But, Drobnjak added, Serbia could see a return of this sum in road tolls collected over the next ten years.

He also announced that negotiations with banks over the construction of the Belgrade-Čačak highway might start next year, and said this road would be economically sustainable.

Another plan is to in the next two to three years appraise whether a highway from Čačak to Montenegro has economic justification.

Drobnjak also announced that on April 1, 2009, the state intends to announce a tender for road, main road and regional road maintenance, i.e., first and second category state roads.

Companies that show interest will have until Oct. 15 next year to acquire equipment necessary for the winter maintenance


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta