Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Čurkin kupuje FAP i „Prvu petoletku“ u paketu?

Iako je jedinu obavezujuću ponudu za kupovinu pribojskog FAP-a dostavio konzorcijum koji čine “Lavovski autobuski zavod” iz Ukrajine i “Siti transport konstrakšn investment” iz Velike Britanije (u vlasništvu Igora Čurkina), tenderska komisija po drugi put je produžila rok za kompletiranje dokumentacije

Direktor FAP-a mr Mirko Stojović potvrdio je za “Blic” da su Ukrajinci jedini kandidat za kupovinu pribojske fabrike i da im je do 15.maja dat rok da izvrše dopunu dokumentacije. Ukoliko se pre ovog roka dostavi tražena dokumentacija sednica Tenderske komisije biće zakazana i pre 15. maja, kaže Stojović.
Ovo je drugo produžavanje roka zainteresovanom kupcu iz Ukrajine za dopunu dokumentacije, koju je trebalo da izvrši do 17. marta. Kako saznajemo, do odlaganja je došlo jer Igor Čurkin namerava da u paketu kupi i pribojski FAP i “Prvu petoletku” iz Trstenika, moguće i “14.oktobar” iz Kruševca, pa pregovara direktno sa Vladom Srbije.
Nepotpuna dokumentacija u ovom trenutku ne znači ništa, jer je gotovo izvesno da će Čurkin kupiti FAP i trsteničku fabriku i o tome je ovih dana vodio intenzivne razgovore sa ministrom ekonomije Mlađanom Dinkićem.



Planovi o saradnji Zastave i Iveka

Predstavnici Zastava kamioni" navode da pokušavaju da naprave trajnu saradnju sa italijanskim partnerom i sklapaju neke od Ivekovih proizvoda u Srbiji


Direktor proizvodnje "Zastava kamiona" Jugoslav Ranić kaže da bi taj novi vid saradnje bio po ugledu na vladin program za "punto" i traktore.

"To je neka naša inicijativa, da zajedno sa Vladom Srbije pokušamo nešto slično i sa kamionima, sa obnavljanjem proizvodnje”, kazao je Ranić i dodao da je ideja da jedan deo te fabrike bude uslužan za Iveko.

On kaže i da se nada da će ta fabrika u restruktuiranju, koja trenutno ima 777 radnika, ući u vlasničku tranformaciju sa italijanskim proizvođačem kamiona Ivekom koji je član Fijat grupe.

Fabrika "Zastava kamioni" prošle godine je proizvela oko 450 vozila, kazao je Ranić i dodao da je ova godina izuzetno teška, kako što se tiče uvoza motora i komponenata, tako i domaćih kooperanata koji su takođe u veoma teškoj situaciji.

On je objasnio da je 29. mart ove godine krajnji rok za potpisivanje ugovora o strateškoj saradnji, ili produženje Memoranduma o razumevanju koji je Vlada Srbije parafirala 29. septembra prošle godine, kada je potpisan i ugovor sa Fijatom.

Prema ranijem dogovoru sa Fijatom, ugovor je trebalo da bude sklopljen do kraja prošle godine, na osnovu Memoranduma o razumevanju, koji je potpisan sa Ivekom i "Manjeti Marelijem" 29. septembra 2008. godine.

Početna investicija tih kompanija iznosila bi oko 240 miliona evra. Do kraja 2012. godine Iveko", koji poseduje 34 odsto kapitala "Zastava kamiona", u Srbiji bi proizvodio specijalna vozila i 2.200 autobusa godišnje, a "Manjeti Mareli" komponente i delove za domaće i za inostrano tržište.



„Energoprojektu” sve više posla
„Niskogradnja” u Peruu sklopila posao vredan 19,7 miliona evra. – Povratak na iračko tržište. – Veliki posao i na jugu Srbije

Dobro poslovanje u zemlji i svetu nije se povoljno odrazilo na cenu akcija (Foto D. Jevremović) Ova godina je veoma uspešno počela za „Energoprojekt holding”, čije kompanije sklapaju nove ugovore u Srbiji, ali i na svojim tradicionalnim tržištima u inostranstvu. Tako je juče na sajtu Beogradske berze, na kojoj se akcije „Energoprojekta” promeću na elitnom Listingu A, objavljeno da su „Energoprojekt Niskogradnja” a. d. (u konzorcijumu sa peruanskom firmom JOHES.A.) i Ministarstvo saobraćaja i komunikacija Perua zaključili novi ugovor vredan 19,7 miliona evra. Reč je o radovima na obnovi puta dugog 51 kilometaru planinskom području Anda, nanadmorskoj visini od 3.500 do 4.000 metara. Rok za realizaciju projekta je 12 meseci.

Podsećanja radi, nedavno je ova kompanija objavila da se posle dužeg perioda ponovo vraća u Irak, svoje tradicionalno tržište. Naime, „Energoprojekt Entel” zaključio je novi ugovor kojim se obavezao na izradu tenderske dokumentacije na principu „ključ u ruke” za završetak projekta izgradnje termoelektrane „Al Šemal” od zatečenog stanja do snage dva puta 350 MW i proširenja do ukupne snage četiri puta 350 MW. Investitor je iračka Uprava za projekte iz oblasti energetike pri nadležnom ministarstvu. Vrednost ugovorenog posla iznosi 580.000 američkih dolara, a rok za izradu projekta ječetiri meseca.

I „Energoprojekt Oprema” a. d. i „InstalacionesInabensa” S.A. zaključili su značajan ugovor o izgradnji novog, 100 kilometara dugog, dalekovoda za prenos električne energije pod naponom 400 kilovolti od trafo-stanice Leskovac 2 do granice sa BJR Makedonijom. Ovim ugovorom, vrednim 6,8 miliona evra,počinje realizacijadruge faze izgradnje međunarodnog dalekovoda od Niša do Skoplja, koji se nastavlja na trasu dalekovoda između Niša i Leskovca.

Na realizaciji tog posla koji bi trebalo da se okonča u prvoj polovini naredne godine, „Energoprojekt Oprema” a. d. angažovan je kao lider konzorcijuma sa „Minelom” i „Energomontažom”.

Paradoksalno je to što, uprkos ovim uspešnim poslovnim rezultatima i visokom poslovnom rejtingu koji je ova kompanija davno stekla, i očigledno održala u zemlji i svetu, njene akcije na plitkom srpskom tržištu kapitala imaju nerealno nisku vrednost.

Tako se aktuelna cena kreće od 435 dinara, dok je, poređenja radi, najviša iznosila 3.400 dinara, 17. aprila 2007. godine. Najviša cena u proteklih godinu dana bila je 2.499 dinara, a postignuta je 11. juna lane, a u međuvremenu, zbog krize na Beogradskoj berzi, došlo je do neopravdanog sunovrata vrednosti tih akcija.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta