Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
MLAĐAN DINKIĆ: Povećaćemo subvencije za poljoprivredu

Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Srbije Mlađan Dinkić najavio je juče na Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu mogućnost povećanja subvencija poljoprivredi


- Imajući u vidu da je poljoprivreda jedina grana u kojoj Srbija beleži suficit u spoljnoj trgovini, namera Vlade je da se više ulaže u tu oblast i ove godine smo prvi put uveli program subvencionisanja kupovine domaćih traktora, a kreditiramo kupovinu domaćih priključnih mašina i prikolica. Na taj način želimo da pomognemo poljoprivrednicima da lakše zamene dostrajalu mehanizaciju, ali i domaćim proizvođačima traktora da se bezbednije suoče sa posledicama globalne ekonomske krize - istakao je Dinkić i podsetio da je za program kupovine domaćih traktora, uz popust od 2.000 evra, do sada izdato oko 650 profaktura - 450 za traktrore Industrije mašina i traktora i oko 200 za traktore Industrije motora Rakovica.

On je izrazio očekivanje da će poljoprivrednici iskoristiti priliku da pod povoljnim uslovima zamene dotrajalu mehanizaciju, koja je u Srbiji u proseku stara više od 20 godina. Dinkić je naglasio da i uprkos ekonomskoj krizi Srbija beleži rast izvoza poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda i najavio da će podržati ideju da se u narednom periodu poveća budžet za poljoprivredu. „Ono što nam je priroda dala moramo bolje da iskoristimo i u narednom periodu možemo očekivati rast subvencija za poljoprivredu“, najavio je Dinkić i dodao da je zadovoljan ponudom na poljoprivrednom sajmu.

 


Moguće spajanje IMT-a i IMR-a

Moguće je spajanje Industrije mašina i traktora (IMT) i Industrije motora Rakovica (IMR) i preseljenje na jedinstvenu lokaciju u Rakovici. U toku su pregovori o poslovno-tehničkoj saradnji ta dva proizvođača sa kompanijom MTZ Finke iz Belorusije. Ideja je da se napravi zajednička kompanija IMT-a i IMR-a u saradnji sa beloruskim proizvođačem traktora koja bi bila smeštena na jedinstvenu lokaciju u Rakovici, od oko 5.000 metara kvadratnih, rekao je Dinkić.



Stižu pare MMF-a

Bord direktora MMF će u petak odobriti Program kreditnog aranžmana sa Srbijom od tri milijarde evra, a prvi priliv novca može se očekivati naredne nedelje, izjavio je danas ministar ekonomije Mlađan Dinkić


Dinkić je rekao na predavanju na Fakultetu za ekonomiju, finansije i administraciju da nam je taj aranžman više potreban zbog vraćanja poverenja kreditora u našu privredu nego zbog novca, da bismo zadržali nivo investicija u ovoj i narednoj godini na nivou iz 2008. Sama najava aranžmana je uticala pozitivno na tržište deviza, zaustavljene su fluktuacije, a da nije povučen ni jedan jedini dolar, ukazao je ministar.

On je podsetio da je u Beču postignut i dogovor sa 10 najvećih inostranih banaka o nastavku kreditiranja, što je naš najvažniji zadatak za uspešan izlazak iz krize.



Autoput od Beograda do Čačka dogodine

U martu 2010. godine može da počne gradnja prve deonice


U narednih šest meseci trebalo bi da bude sačinjen glavni projekat za autoput od Beograda do Čačka i okončana eksproprijacija zemljišta od Ostružnice do Ljiga. Izuzimanje zemljišta na tom delu trase uslov je da u martu sledeće godine počne gradnja prve deonice. Pošto se pokazalo da je izgradnja infrastrukture jedna od ključnih antirecesionih mera, jer upošljava veliki deo privrede i podstiče potrošnju, odlučeno je da ovaj projekat, koji je posle propasti koncesije bio pod znakom pitanja, ipak bude realizovan.

Još se ne zna kako će biti finansiran, ali, kako saznaje „Politika” , pominju se koncesija, zajmovi kod međunarodnih finansijskih institucija i budžetska sredstva.

Budući da je bivši koncesionar za autoput Horgoš – Požega upravo postavljao pitanje isplativosti izgradnje dela od Beograda do Čačka zbog slabe frekvencije automobila, podaci „Puteva Srbije” pokazuju da ekonomska računica postoji.

Protok oko 16.000 vozila dnevno na putevima u našoj zemlji je dovoljan da autoput bude rentabilan. Na putu od Lipovačke šume do Ćelija dnevno prođe od 10.000 do 20.000 vozila, u zavisnosti od deonice. To znači da je izgradnja deonice od Ostružnice do Ljiga potpuno opravdana. pošto se osim frekvencije automobila pri analizi u obzir uzima i bezbednost na putevima i ravnomerni razvoj zemlje, razloga za izgradnju autoputa prema Čačku i te kako ima.

Prema preliminarnoj proceni, 78 kilometara od Beograda do Ljiga bi koštalo oko 280 miliona evra, deonica od Ostružnice do Umke oko 23 miliona evra, a 7,6 kilometara puta Umka – Obrenovac staje 65 miliona evra. Obrenovac – Ub je sledeća deonica koja bi koštala oko 70 miliona evra, zatim Ub – Lajkovac 49 miliona evra, a 24 kilometra od Lajkovaca do Ljiga 72,5 miliona evra.

Za koju od ovih deonica će prvo biti objavljen tender zavisiće od novca kojim država raspolaže. Budući da se ovih dana čulo da bi autoput prema Čačku mogao da bude finansiran iz budžeta, najverovatnije bi to bila neka od jefitnijih deonica.



Župa utrostručila izvoz vina u Rusiju

Oko 1.000 radnika aleksandrovačke kompanije Vino Župa radi u tri smene, jer je izvoz vina u Rusiju utrostručen u odnosu na prošlu godinu, kada je na to tržište plasirana roba vredna tri miliona evra


- U megamarketima u Rusiji, od Moskve do Vladivostoka, vlada prava jagma za našim proizvodima. Mesečno se iz magacina u Moskvi do kupaca distribuira više od 500.000 boca vina, ali je to nedovoljno. Treba, takođe, reći da zbog velike tražnje prirodnih sokova na domaćem i tržištima bivših republika SFRJ, kao i ugovorenog izvoza kaša i voćnih koncentrata u Nemačku, Holandiju, Austriju, SAD, Dansku i Albaniju, proizvodne linije naših fabrika neprekidno rade u tri smene, i tako će biti do kraja ove godine - kaže Aleksandar Aleksić, tehnički direktor Vino Župe.

Aleksić ističe da je u prethodnoj godini Vino Župa izvezla robu vrednu oko 30 miliona evra, ali da će zbog povećanja tražnje za vinima, izvozni rezultati u 2009. godini biti znatno bolji, a očekuje se devizni priliv od 45 do 50 miliona evra.

Aleksandrovačka kompanija koja beleži stalni rast fizičkog obima proizvodnje i izvoza, ne oseća posledice ekonomske krize i ovo je jedan od retkih primera uspešne privatizacije u Rasinskom okrugu. Od firme koja se nalazila pred likvidacijom, Konzorcijum fizičkim lica, na čelu sa Radimirom Šljivićem, predsednikom Borda direktora, Vino Župa je postala jedna od najvećih prehrambenih kompanija na Balkanu.



Revizija budžeta za 2008. počinje 18. maja

Državna revizorska institucija počeće u ponedeljak, 18. maja, reviziju završnog računa budžeta Srbije za 2008. godinu, iako joj još nisu obezbeđeni uslovi za rad, najavio je juče predsednik Saveta DRI Radoslav Sretenović



„U Upravu za trezor će završne račune svih budžetskih korisnika kontrolisati 10 vrhovnih revizora, koliko ih je sada zaposleno u DRI“, rekao je Sretenović na sednici Odbora Skupštine Srbije za finansije. To će, kako je naglasio Sretenović, posle 2001. godine biti prvi završni račun budžeta čija će revizija biti dostavljena Skupštini Srbije. On je rekao da će izrada revizorskog izveštaja biti završena do kraja avgusta. „Početkom avgusta DRI bi trebalo konačno da dobije prostorije za rad“, naglasio je Sretenović i dodao da će ove godine, pored revizije budžeta, ta institucija početi da kontroliše i račune javnih preduzeća. Za druge poslove iz njene nadležnosti, kao što je kontrola finansijskih izveštaja političkih partija, smatra Sretenović, DRI ove godine neće biti osposobljena.



"New car sales bullish in face of recession"
New car sales in Serbia have risen for the fourth consecutive month, writes daily Večernje Novosti.

3,801 cars were sold in April, 25 percent up on March.

At a time when new car sales are slowing in virtually all the other countries in the region, dealers and importers explain the relatively positive situation on the Serbian market on the numerous campaigns and discounts that have been on offer since the winter.

The Belgrade motor show at the end of March and early April is also likely to have had a bearing on the upturn in sales, with many dealers having sold out their forecourts, offering huge discounts along the way.

The majority of importers say that the discounts are almost at an end and that the price of new cars is likely to settle in the coming period, and that savings will be made in other areas: salary cuts, staff cutbacks, scaling down marketing activities, and so on.

Nevertheless, the general prediction is that sales will continue to rise in May, with the expected increase in new Puntos—some 1,000—on the market. In April, only 170 new models reached their buyers, not because a lack of stock, but because buyers and dealers were still “getting used“ to the “old for new“ system.

The most popular car in Serbia in April was the Dacia, with 410 models sold.


South Stream deal to be signed Friday
Srbijagas CEO Dušan Bajatović will travel to Sochi on Friday to sign the founding agreement for the construction of the South Stream gas pipeline with Gazprom.

Bajatović said that it had been agreed with Gazprom that the section of the pipeline running through Serbia would be about 450 kilometers long, and that the capacity would be in excess of 20 billion cubic meters of gas per year.

He said that Srbijagas would be contractually guaranteed a say in all important decisions regarding the work of the new joint company, where Gazprom owns a 51 percent stake, and Srbijagas 49 percent.

According to Russian media, the agreement will be signed on Friday in Sochi, in the presence of both Russian and Italian Prime Ministers Vladimir Putin and Silvio Berlusconi.

No official information on the pipeline negotiations has been forthcoming from either Gazprom or the Russian government.

Russian daily Kommersant says that a transitional document regarding the project will be signed on Friday.

Under the project, a joint venture between Gazprom and Italian ENI, Russian gas would be transported under the Black Sea via the

900-kilometer-long pipeline to Bulgaria and then to other European countries.

The plan is that South Stream, which will cost in the region of EUR 10 billion, will be finished by 2015.


RTB bid deadline expires on Friday
The deadline for submitting bids for a strategic partnership with the government at the RTB Bor copper mine and foundry expires tomorrow, May 15.

So far, only Austrian A-TEC has shown an interest by buying the tender documentation.

At A-TEC’s own proposal, the Privatization Agency extended the deadline for submitting bids from April 21 to May 15. On this occasion, the state will be selling a minority holding in the company, and A-TEC, provided it submits a bid, will become the minority owner with progressive investments over a certain period of time.

The government called a new, amended tender for RTB in February this year, according to which the strategic partner would have to commit to a minimum investment of USD 116mn to gain a 40 percent stake in the new company.

The new company will be formed by merging RTB, the Bor and Majdanpek copper mines and the Topionica i Rafinacija company. Binding offers have to be submitted by May 15, together with a guarantee of USD 10mn.

A-TEC, Austria’s sole copper producer and a European leader in copper processing, is already present on the Serbian market after purchasing the Sever company from Subotica and Fabrika Opreme i Delova in Bor itself.

The Austrian company won the last tender for the copper mine, offering USD 466mn, outbidding Russian SMR by USD 96mn. However, the contract was terminated after A-TEC failed to receive the necessary financial guarantees from Deutsche Bank in time.


Delta’s RS venture back on
The RS government has given the go-ahead for an annex agreement on the sale of state holdings in the Boska department store to the Delta-Zekstra consortium.

Vera Sajić, the head of the Republic of Srpska government’s public relations bureau, said that this annex stipulated an extension of the deadline for payment of the sale price of EUR 3mn.

“The annex agreement stipulates an amendment whereby the buyer is obliged to pay the sale price of EUR 3mn within seven days of the signing of the annex agreement,” Sajić said.

She added that the annex agreement would probably be signed early next week.

The agreement between the RS government and the Zekstra-Delta consortium on the latter’s purchase of state capital in Boska, was signed in October of last year, but collapsed owing to failure to resolve the status of the department store’s first floor, which was privatized earlier.

Boska employs around 230 people, who have not received any wages in almost two years, nor have had any contributions for pensions or health insurance paid in.


NBS: IMF to approve EUR 3bn
The National Bank of Serbia (NBS) Governor Radovan Jelašić has confirmed that the IMF will on Friday approve a standby arrangement worth EUR 3bn.

Jelašić said that Serbia will be able to draw the first EUR 800mn next week, and that the money will be used to strengthen the hard currency reserves.

A total of some EUR 2bn will be available in 2009, along with EUR 100mn from the arrangement with this institution, he said, and announced that an IMF mission will be in Belgrade in the second half of August to appraise the implementation of the measures, and the country's microeconomic situation.

This visit will determine whether Serbia will be able to use more money after the initial EUR 800mn, explained Jelašić.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta