Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Behtel hoće da gradi autoput ka CG
Dve poznate svetske kompanije u oblasti infrastrukture “Behtel internešenel” i Enka ponudile su Vladi Srbije da uđu u posao izgradnje autoputa Beograd-Boljare.
 
Američko-turski konzorcijum koji je izgradio autoput Zagreb-Split predlaže da radovi na deonici dužine 254 kilometra, čija se vrednost procenjuje na dve milijarde evra, krenu već 1. avgusta ove godine. Ako dobije posao, konzorcijum će angažovati domaće podizvođače, piše Blic.

Kako tvrdi izvor tog lista, kompanije Behtel i Enka zainteresovane su za izgradnju deonica od Beograda do Požege i od Požege do granice sa Crnom Gorom ili bilo koje druge deonice u okviru autoputne mreže Srbije.
 
Ovaj konzorcijum ponudio je Vladi da bez intervencije države obezbedi kredit za taj projekat iz jedne američke banke, kao i da se detalji dogovore bez raspisivanja tendera, odnosno isključivo putem pregovaranja.

„Ovaj projekat bio bi rađen po modelu koji je sproveden u Hrvatskoj, odnosno na primeru izgradnje autoputa Zagreb-Split. Ugovor bi takođe bio gotovo identičan onom koji je potpisan sa hrvatskom vladom“, kaže taj izvor.

To sa druge strane znači da bi stvarna vrednost ovog projekta bila utvrđena tek po završetku posla, kada bi Vladi bio uručen račun za izvršene radove. Prethodno bi se napravila okvirna procena vrednosti projekta izgradnje autoputa Beograd-Boljare, koja u ovom trenutku iznosi oko dve milijarde evra.
 
Američko-turski konzorcijum takođe zahteva da Vlada jedino sa njima pregovara o realizaciji tog posla i sa ciljem zaključenja ugovora, a na državi je da obezbedi i kompletnu dokumentaciju i informacije za potencijalnog partnera.

„Postoji mogućnost da Behtel i Enka prvo rade deonicu od Beograda do Čačka, koja je vredna oko milijardu evra. Ukoliko bi taj deo posla bio uspešno završen, onda bi mogle da se rade i preostale deonice na ovom pravcu“, navodi izvor tog lista.

Istovremeno, kompanije Behtel i Enka pobedile su na tenderu za izgradnju 120 kilometara autoputa na Kosovu od Vrbnice do Merdara, odnosno od granice sa Albanijom do administrativne linije sa Srbijom.

Prema nekim procenama, kilometar autoputa koštaće od sedam do 7,5 miliona evra, a kompletna deonica između 700 i 800 miliona evra. Isti konzorcijum već gradi autoput kroz Albaniju ka Kosovu.
 
 


Otvaranje radova kod Dimitrovgarada
Ministar životne sredine i prostornog planiranja Srbije Oliver Dulić kaže da će danas biti otvoreni radovi na obilaznici oko Dimitrovgrada, na Koridoru 10.


On je naveo da će biti otvoreni radovi na toj "veoma teškoj trasi" i da će "građevinci već od sutra izaći na teren". Dulić je dodao da će domaći projektanti u maju završiti skoro sve glavne projekte za preostale segmente trase drumskog dela Koridora 10 kroz Srbiju.

"Nadam se da će do kraja godine biti završene tenderske procedure i početi radovi na svim delovima Koridora 10 u Srbiji", kazao je Dulić.

Najpovoljniju ponudu na tenderu za izgradnju dela autoputa E80 na Koridoru 10 - obilaznice oko Dimitrovgrada do granice sa Bugarskom je dala austrijska kompanija Alpina sa cenom od 31 milion evra. Radove finasira Svetska banka, koja je dala saglasnost na postupak izbora najpovoljnijeg ponuđača.

Izgradnja obilaznice oko Dimitrovgrada i punog profila autoputa do graničnog prelaza sa Bugarskom, uključujući i petlju, ukupne dužine 5,8 kilometara finansira se iz dela kredita Svetske banke u ukupnom iznosu od 275,2 miliona evra. Drugi deo tog projekta je izgradnja sedam mostova na obilaznici, dužine od 20 do 500 metara.

Projekat izgradnje obilaznica i dela autoputa od Dimitrovgrada do bugarske granice, ukupne dužine 8,67 kilometara, ima i treći deo, kojim je predviđena izgradnja tunela ukupne dužine 1,7 kilometara.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta