Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Do proleća gradnja 150km Koridora
Beograd -- Na proleće 2011. biće otvorena gradilišta na ukupno 150 kilometara autoputa na Korodoru 10, saopštilo je preduzeće "Koridor 10".

To preduzeće je raspisalo nekoliko važnih tendera za izgradnju autoputa na Koridoru 10.

"Pozivamo sve zainteresovane kompanije, koje se bave izgradnjom puteva, mostova, tunela da učestvuju u pomenutim tenderima i sami doprinesu da se Koridor 10 izgradi u najkraćem mogućem roku i po najpovoljnijim uslovima", kaže se u saopštenju.

„U prvoj polovini 2011. godine sva gradilišta na Koridoru 10 biće otvorena. Jedna do dve građevinske sezone u proseku su dovoljne za završetak radova, a podela trasa na manje građevinske celine povećava šansu za učešće većeg broja kompanija čime se konkurencija, kvalitet i brzina radova podižu na viši nivo", kaže se u saopštenju.

Kako se podseća, u prethodnom periodu raspisan je javni poziv za dostavljanje ponuda za izgradnju autoputa na deonici (Istok) - Dimitrovgrad, poziv za pretkvalifikaciju za izgradnju autoputa od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca i poziv za dostavljanje ponuda za izgradnju autoputa na deonici Donji Neradovac - Srpska Kuća. Obezbeđene su lokacijske dozvole i odobrenja za izgradnju za sve deonice koje će se raditi do kraja godine.

Ministarstvo za infrastrukturu je početkom juna raspisalo i tender za deonicu Ub-Lajkovac na autoputu E 763.

Osim "maksimalno ubrzanih" radova na izgradnji leve trake autoputa na Koridoru 10 od Horgoša do Novog Sada, gde je za mesec dana ukupna dužina otvorenih radova premašila 42 kilometara, radovi se, kako je navedeno, izvode trenutno i na obilaznici oko Dimitrovgrada, koja je vrlo složena i obuhvata izgradnju čak sedam mostova i saobraćajnu petlju dužine 5,8 kilometara.

"Takvi javni tenderi u proteklom periodu bili su fokus aktivnosti preduzeća 'Koridor 10', za čije je uspešno sprovodjenje ovo preduzeće dobilo najviše ocene od Svetske banke", dodaje se u saopštenju.
 
----------------------------------------------------
 
Nakon pregovora sa Svetskom bankom za izgradnju Koridora 10 obezbeđeno je 275,2 miliona evra, od EBRD-a 150 miliona evra, EIB-a 384 miliona evra, a iz Helenik plana (HIPERB) 100 miliona evra, podseća preduzeća Koridor 10.


Bor će dobiti i solarnu elektranu
Bor -- U okolini Bora uskoro počinje izgradnja prve elektrane solarne energije u Srbiji, kaže ministar rudarstva i energetike Petar Škundrić.

On kaže da će na površini od 450 hektara jalovišta Rudarsko-topioničarskog basena (RTB) Bor, uskoro biti izgrađena prva elektrana na solarnu energiju.

Na taj način bi mogla da se dobije količina jednaka struji koju bi proizvodila elektrana kapaciteta 100 megavata, rekao je Škundrić prilikom posete Boru.

Ako se ima u vidu da jedan megavat ovako čiste energije košta oko 2,5 miliona evra, proizlazi da je reč o kapitalnoj investiciji teškoj oko 250 miliona evra.

Škundrić je obrazložio da je Bor jedna od najsunčanijih opština u Srbiji, i da su jalovišta, zbog refleksije, idealna za solarnu investiciju. Prema rečima ministra Škundrića, za ovu vrstu investicija zainteresovane su kompanije iz Italije, Belgije, Kanade i Švajcarske.


Za obnovu barske pruge 370 mil. EUR?
Beograd -- Studija izvodljivosti rekonstrukcije pruge Beograd - Bar, koja treba da pokaže koliko će novca za to biti potrebno, biće završena u narednih mesec dana.

Studija izvodljivosti rekonstrukcije pruge Beograd - Bar, koja treba da pokaže koliko će novca za to biti potrebno, biće završena u narednih mesec dana.

On dodaje da će se, tek kad ona bude gotova, znati na koji način treba rekonstruisati barsku prugu, nakon čega bi trebalo da bude raspisan tender za izradu projektne dokumentacije.

"Nijedna evropska firma ne može to da radi bez domaćih kuća, kada su u pitanju pruge ili bilo koji drugi objekti. CIP je projktovao tu prugu i zato je uključen u izradu studije", kazao je Ignjatović.

U prugu Beograd - Bar, koja je nekada bila ponos i graditeljski najkompleksnija u Evropi, od izgradnje 1976. godine nije bilo ozbiljnijih ulaganja, pa se u poslednjih desetak godina vozovi na njoj kreću brzinama koje su daleko ispod projektovanih 100 kilometara na sat.

Pruga Beograd - Bar je duga 476 kilometara i za njenu obnovu je, prema procenama stručanjaka, potrebno ukupno oko 370 miliona evra, od čega za deo kroz Srbiju 250 miliona evra.

Na teritoriji Srbije se nalazi 301 kilometar pruge, a na teritoriji Crne Gore 175 kilometara, sa najvišom tačkom u Kolašinu - 1.032 metra.

Na pruzi postoji 254 tunela u ukupnoj dužini 114,4 kilometra, a najduži tunel je Sozina od 6.170 metara na deonici Podgorica - Bar. Na pruzi postoji 234 mosta u ukupnoj dužini od 14,6 kilometara.


PM advisor against “fixed exchange rate”
BELGRADE -- Prime minister's economic advisor Jurij Bajec said that introducing a fixed exchange rate would endanger a stand-by arrangement Serbia has with the IMF.

Bajec noted that such a move would cause serious consequences in the shape of erosion of “Serbia’s credibility”, which he said was at an acceptable level because of the cooperation with the International Monetary Fund (IMF).

The expert added that since the negotiations with the IMF began, one constant feature had been that the monetary policy had not changed considerably.

He said that this includes the last report of the IMF, which states that the way that the policies regarding the exchange rate are being led currently is the best possible policy for the country, time and situation.

Serbia's loan arrangement with the IMF is worth a total of EUR 2.9bn.

Bajec, whose comments came as the Serbian dinar (RSD) lost in value against the euro for several consecutive days, stated that Serbia was obligated to continue with the current monetary policy as a crucial part of the IMF arrangement.

He also said that the expected changes in the Law on the National Bank of Serbia would strengthen the position of the central bank and its independence.

Bajec noted that the new law would see the state president propose new central bank governors, while other provisions would be harmonized with international standards.

“I personally supported the NBS Council receiving a more important role, because it would be easier for the governor to share the great responsibility for leading monetary policies and the exchange rate policies with the Council, but to after all have the last word,” Bajec said.


“Telekom money to be invested in roads”
KRUŠEVAC -- The government priorities are infrastructure projects and large assets from the sale of Telekom will be invested in roads, says PM Mirko Cvetković.

The government plans to this year sell its 40-percent stake in the country's telecommunications company Telekom Srbija.

“If we successfully sell Telekom, we will have enough funds for construction of transverse highways,” Cvetković said during his visit to the town of Kruševac this Monday.

The premier mentioned a highway which would connect Pojate, Kruševac, Požega and Užice and extend farther west toward Republic of Srpska (RS).

While laying a cornerstone for the construction of a new customs service complex, he pointed out that the government had made a decision to, beside the basic corridors, also build transverse highways which would connect them.

“That’s a plan which includes construction of horizontal infrastructure by connecting the main corridors, to which most funds from the sale of Telekom will be allocated,” the PM explained.

Cvetković emphasized that the construction of the complex in Kruševac represented a contribution to the “decentralization of Serbia”, which would be continued, and that it would have a “great significance for the city and the area”.


New Chinese cars showroom in Belgrade
BELGRADE -- A Serbian car dealership has become the official representative for China's Chery Automobile, it has been announced.

The Belgrade-based Auto Nena company opened a new Chery showroom in Belgrade's Zemun municipality, and marked the occasion with a cocktail party.

A statement from the company said that among others, the event was attended by representatives of the KAMOR Group, whose member KVIS Ltd. acts as the main importer and distributor of Chery cars in Serbia, Montenegro and Macedonia.

The company, which has established itself as one of the leaders in selling auto parts and equipment for domestic and foreign carmakers, “now entered a new phase in its business operations, sales, servicing and maintenance of China's Chery manufacturer,” said its Marketing Director Marija Rašić.

The showroom has Ego, Tengo and Tiggo models on offer for its Serbian buyers, with Chery Ego Luxury now sold at EUR 7,490 after taxes, said the statement.

Chery Automobile is a part of the fast-expanding Chines auto industry, and according to the company data, it has sold over half a million cars in 2009, making it one of the fastest growing companies in the sector worldwide.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta