Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Stigla oprema iz Japana za fabriku "Fiat" u Kragujevcu
Fabrika "Fiat automobili Srbija" saopštila je danas da je u Kragujevac stigla prva od dve linije za pogon Preseraj, u koji će biti uloženo oko 100 mil EUR.

Kako se naovodi u saopštenju, iz japanske fabrike "Komatsu" isporučena je linija od pet automatizovanih presa najnovije tehnologije koja se primenjuje u "Fiat" grupaciji.

Oprema teška blizu 3.000 tona stigla je iz Japana brodom u 587 sanduka koji su zauzimali 6.500 m2. Brod je iz Japana krenuo pre dva meseca i plovio preko Sueca sve do Konstance u Rumuniji, odakle su prese dopremljene u kragujevačku fabriku.

Početkom sledeće godine stići će i druga "Komatsu" linija presa koja će u okviru grupacije prvi put biti instalirana u "Fiat" fabrici u Kragujevcu.

U saopštenju se navodi i da su u "Fiat" fabrici u Kragujevcu krajem oktobra proizvedene prve školjke novog modela automobila "l-zero".

Projekat se odvija prema utvrđenom planu, što podrazumeva i proizvodnju probne serije novog modela do kraja 2011. godine, najavili su iz kompanije "Fiat".


Oštra konkurencija za izgradnju Koridora 10 - Cene koje firme nude na tenderima i do 40% niže od pla
Za izgradnju preostalih deonica Koridora 10 kroz Srbiju vlada veliko interesovanje stranih kompanija i na tenderima u proseku učestvuje petnaestak ponuđača, među kojima su firme i konzorcijumi iz Azerbejdžana, Izraela i Kine, izjavio je danas predsednik Skupštine "Koridora Srbije" Nenad Ivanišević.

- Cene koje dobijamo na tim tenderima su 30 do 40% ispod planiranog budžeta i očigledno da je svetska ekonomska kriza učinila da posla ima veoma malo, pa je konkurencija vrlo oštra - rekao je Ivanišević na konferenciji o saobraćajnoj infrastrukturi, u organizaciji nemačkih privrednika u Srbiji.

On je kazao da tendersku dokumentaciju otkupljuje za svaku deonicu između 35 i 50 firmi i konzorcijuma iz raznih zemalja.

- To je sa jedne strane dobro, a sa druge može da bude i problem. Kada neko dobije posao na ivici, svaku priliku će probati da iskoristi da traži dodatne pare i preuveliča neki problem - rekao je Ivanišević.

On je kazao da su firme koje daju previše niske cene spremne da rade i bez profita, kao i da prilikom izgradnje smanjuju amortizaciju, kako bi ponudile što nižu cenu na tenderima.

- Naš stav je da to ipak treba da bude malo komotnije - rekao je Ivanišević, podsetivši da se svi tenderi sprovode po procedurama međunarodnih banaka.

On je kazao da tenderske procedure nisu završene ili pri kraju samo na dve deonice od po dvadesetak kilometara za kod Pirota i kroz Grdeličku klisuru.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta