Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Danci i Slovenci žele pogone kruševačke "Župe" - Hemijsku industriju prodaju po delovima
Kompanije iz Danske i Slovenije zainteresovane su za kupovinu delova kruševačke Hemijske industrije "Župa". Zbog interesovanja kupaca iz inostranstva za pojedine pogone "Župe", razmatra se mogućnost prodaje kompanije po delovima. I pored zainteresovanosti stanaca za privatizaciju, i dalje se ne nazire izlazak iz krize, jer je 480 zaposlenih tek ovih dana primilo platu za septembar 2010. godine.

U protekla dva meseca zaposleni u "Župi" su u više navrata organizovali protestne skupove kako bi nadležne upozorili na teško stanje u kojem se nalaze. Kao rezultat protesta "Župa" je dobila subvencije iz kojih su isplaćene dve zaostale zarade.

- To što smo primili nisu zarade, već plate, jer niko ne radi već mesecima. U "Župi" je radno angažovano tek desetak ljudi na pretakanju hlora i to je sve. Nagoveštaja da će proizvodnja biti pokrenuta nema. Za sve je kriva Agencija za privatizaciju. Prošle godine ušli smo u proces restrukturiranja, a Program restrukturiranja još uvek nije urađen. Kada ih pitamo šta je sa tim, kažu da se radi. Za deo problema krivac je i loš finansijski savetnik koga Agencija za privatizaciju ne želi da promeni. Ne vidimo kako ćemo izaći iz ove krize - kaže Goran Apostolović, predsednik Sindikata Hemijske industrije "Župa".

Početkom godine u "Župi" je najavljen socijalni program kroz koji bi oko 150 radnika napustilo preduzeće. Oko stotinu zaposlenih se prijavilo, ali nema informacija da li će ovaj program biti sproveden, jer su za njegovu realizaciju potrebna dodatna sredstva.

Nakon raskida privatizacije sa bivšim vlasnikom, kompanijom "Vektra M", i nekoliko neuspešnih tenderskih prodaja, kao jedno od mogućih rešenja za probleme "Župe" sve češće se pominje prodaja u delovima.

- Za Fabriku kalijumove hemije zainteresovana je firma iz Kragujevca, za Fabriku pesticida interesovanje su pokazali Slovenci, a za Fabriku sulfata Danci. Uglavnom se radi o kompanijama koje su sarađivale sa "Župom" i znaju situaciju u preduzeću. Zvaničnih ponuda, međutim, još uvek nema, a konačnu odluku kako će "Župa" biti prodata doneće Agencija za privatizaciju - objašnjava izvor "Blica" iz "Župe".

Dvojaković odustao od kupovine

Jedan od interesenata za kupovinu "Župe" bio je i Milan Dvojaković. Ovaj francuski biznismen srpskog porekla, suvlasnik rudnika u Baljevcu na Ibru kod Kraljeva, želeo je da kupi kompletno preduzeće i zadrži 250 od sadašnjih 480 zaposlenih ali je odustao od kupovine nakon što je aktuelna postala prodaja "Župe" u delovima.


Dobit Aerodroma "Nikola Tesla" 947 miliona dinara uz rekordan broj putnika
Beogradski aerodrom "Nikola Tesla" ostvario je u prvih šest meseci ove godine bruto dobit od 947 miliona dinara, čime je za 6% premašen bilans koji je predviđen planom poslovanja za taj period, rečeno je danas Tanjugu u tom preduzeću.

Prema usvojenom finansijskom izveštaju, ovogodišnja dobit je istovremeno za osam procenata veća od ostvarene u istom periodu prošle godine.

Tokom letnjih meseci beogradski aerodrom je zabeležio izuzetan porast obima saobraćaja, a u julu je uslužio 384.000 putnika, što je istorijski rekord za taj mesec od osnivanja aerodroma.

Očekuje se da će ova brojka već u avgustu biti premašena.

Aerodrom "Nikola Tesla" ranije je odlučio da od 1. septembra avio kompanijama snizi naknade za sletanje za sedam odsto.

U skladu sa domaćim propisima i evropskim standardima, Aerodrom će do kraja godine preurediti cenovnik svojih usluga da bi olakšao pristup tržištu zemaljskog opsluživanja vazduhoplova.

Na taj način investiranje trećih lica dodatno bi povećalo atraktivnost Aerodroma za otvaranje novih linija i dolazak avio kompanija.


"Tigar" za petinu bolji u prvoj polovini 2011. - Konsolidovani ukupni prihod 2,5 milijarde dinara
U prvoj polovini 2011. godine kompanija "Tigar" nastavila je sa pozitivnim trendom u poslovanju. Poslovni prihodi su veći u odnosu na isti period prošle godine za 14%, dok je konsolidovani ukupni prihod 2,5 milijarde dinara, što je za petinu više u odnosu 2010. godinu.

- Prva polovina godine je period kada je i dalje presudan uticaj sezonaliteta. Istovremeno, bili smo suočeni i sa pomeranjima u dinamici proizvodnje u programu obuće, zbog prilagođavanja zahtevima kupaca za novim proizvodima, kao i nedostatka pojedinih komponenti kod dobavljača. Rast prihoda je evidentan, ali je naš najveći izazov u narednom periodu dostizanje planskih ciljeva do 2013. godine - kaže izvršni direktorka u "Tigru" Jelena Petković.

Kompanija "Tigar" je od početka godine intenzivirala svoje marketinške aktivnosti, u cilju promocije, boljeg tržišnog pozicioniranja programa i dalje valorizacije ulaganja u prethodnom periodu. Ženska modna gumena obuća "Maniera" predstavljena je na vodećim sajmovima obuće u Njujorku i Birmingemu, zaštitni program biće predstavljen u Dizeldorfu, dok će novi modeli u okviru lovačkog i ribolovačkog programa, koji su prvenstveno namenjeni domaćem tržištu, biti promovisani na ovogodišnjem LORIST-u.

Kompanija je najavila objavljivanje polugodišnjeg izveštaja za 5. septembar.


Uspešan izvoz "Vode Vrnjci" - Plan za 2011. godinu ostvaren već u avgustu
Kompanija "Voda Vrnjci" je ambiciozni godišnji plan izvoza od 1,5 miliona jedinica proizvoda ostvarila već u avgustu, pre svega zahvaljujući ispravnim odlukama o izboru ino-partnera, ali i izuzetnom kvalitetu proizvoda namenjenih horeca kanalu prodaje koji se ogledaju u staklenoj nepovratnoj ambalaži od 0,25 i 1,0 litra gazirane i negazirane vode, saopštila je ta kompanija.

Najveći deo izvoza ostvaren je na tržištu regiona: BiH, Crna Gora, Makedonija i Slovenija.

U saopštenju "Vode Vrnjci" je navedeno da je ovakvo uspešno poslovanje u regionu u uslovima smanjenja potencijala domaćeg tržišta i oscilacija kurseva stranih valuta, predstavlja značajan faktor stabilnosti za kompaniju.

- U bliskoj budućnosti se očekuje širenje plasmana i na ostale zemlje EU ali i na prostor Ruske Federacije gde takođe postoji veliko interesovanje za proizvode kompanije "Voda Vrnjci". Prošlogodišnja promena dizajna staklene ambalaže i najnovija promena u kompaniji u vidu redizajna PET ambalaže, predstavile su "Vodu Vrnjci" kao ozbiljan brend spreman da se nađe i u najluksuznijim horeca objektima i marketima širom sveta - stoji u saopštenju.

Kako kažu, "rezultati koje su ostvarili daju im za pravo da budu ambiciozni i sebi postave još veće ciljeve".


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta