Arapska farmaceutska kompanija "Julfar" i ukrajinska "Arterijum" zainteresovane su za strateško partnesrtvo sa "Galenikom", piše "Blic".
List navodi da im je "Galenici" potvrđeno da su sa "Julfarom" održali dva sastanka, kao i da dugo razgovaraju sa "Arterijumom".
"Julfar" iz Abu Dabija zainteresovan je za proizvodnju insulina u Zemunu koji se, inače, ne proizvodi u Srbiji.
Kako piše "Blic", ova arapska fabrika vodeći je proizvođač insulina u severnoj Africi i Aziji, a njen dolazak u Srbiji bio bi i njen prodor u Evropu.
"Julfar" je osnovan 1980. i deo je farmaceutske grupacije "Galf" iz Emirata.
Fabrika je sa oko 2000 radnika prošle godine prodala lekove u vrednosti od 271 milion evra i ostvarila profirt od 45,5 miliona evra.
"Julfar proizvoidi 470 razlicitih lekova, najčesće insulin, antibiotike i druge.
Za izgradnju pogona na infuzione rastvore i proizvodnju prirodnih lekova zainteresovana je ukrajinska farmaceutska kompanija "Arterijum", nacionalni lider u proizvodnji antibiotika i značajan proizvođač lekova na bazi bilja. Ima 1000 zaposlenih, proizvodi 140 lekova.
"Galenika" bi dala kadar, brend i potencijal, dok bi Ukrajinci i Arapi uložili novac, tehnoloigiju i ustupili patentirane proizvode, piše "Blic".
Nacionalna vazduhoplovna kompanija Er Srbija povećala je u prvom kvartalu ove godine prihode za 47 odsto, prevezla je 364.924 putnika više, što je rast od 66 procenata u odnosu na isti period 2013, i na putu je da poslovnu 2014. godinu završi na pozitivnoj nuli, saopštio je danas srpski avio-prevoznik.
Kapacitet prevoza, koji se meri u raspoloživom mestu po kilometru (RMK), porastao je 93 posto, donoseći porast prihoda od 47 posto tokom prva tri meseca 2014. godine.
Tokom istog kvartala, Er Srbija je u saobraćaj uvela tri Erbas aviona - dva aviona tipa A319 i jedan A320.
Porast broja putnika vidan je u celokupnoj mreži, unapređenoj vezama uspostavljenim sa globalnom mrežom linija Etihad ervejza.
"Tokom šest meseci od osnivanja, Er Srbija je izgradila solidnu osnovu i na putu je ka pozitivnoj nuli u 2014. godini", izjavio je generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić.
Porast u broju putnika i prihodu, kako kaže, dokaz je da je nacionalna avio-kompanija sve privlačnija poslovnim i turističkim putnicima u regionu i šire.
"Pored znatnog porasta prihoda od putničke prodaje, ostvarujemo i sve veći prihod od prevoza robe, čime obezbeđujemo još veću stabilnost našem poslovanju", naglašava Konduić.
Prevoz robe porastao je 46 posto, odnosno prevezeno je 175 tona robe u prvom tromesečju u odnosu na isti period protekle godine, što je rezultat širenja mreže, unapređene usluge i boljeg marketinga.
"Bolje poslovanje Er Srbije dokaz je da naša strategija, zasnovana na čvrstom rukovođenju, savremenoj floti, širenju i dobroj organizaciji saobraćajne mreže i predanosti našim gostima daje rezultate", ističe generalni direktor Er Srbije.
Kondić dodaje da je cilj srpskog avio-prevoznika da pruži uslugu koju odlikuju kvalitet, dobra saobraćajna mreža i udobnost.
"Uvažavamo mišljenje i želje naših gostiju i zbog toga postajemo sve traženiji na tržištu", napominje on.
U prvom kvartalu, Er Srbija je uvela linije za Sofiju i Budimpeštu, čime je saobraćajna mreža proširena na 34 evro-mediteranska grada koje kompanija opslužuje direktnim letovima sa matičnog aerodroma "Nikola Tesla" u Beogradu.
Tokom godine mreža će nastaviti da se širi uvođenjem novih destinacija.
Er Srbija je takođe potpisala i nekoliko ugovora o zajedničkim letovima (code share), što predstavlja dodatni potsticaj rastu broja putnika i prihoda. Do kraja marta, Er Srbija je potpisala ovakve ugovore sa kompanijama Etihad ervejz, Erberlin, Tarom, Adria ervejz i BH erlajnz.
Dnevni letovi Er Srbije i Etihad ervejza između Beograda i Abu Dabija podstiču potražnju za širom mrežom srpske avio-kompanije.
Tokom prva tri meseca 2014, Etihad ervejz je zaključio kod šer ugovore za Er Srbijine letove iz Beograda za Amsterdam, Stokholm, Banja Luku, Milano, Dizeldorf, Štutgart, Frankfurt i Berlin.
Srpska vazduhoplovna kompanija je takođe unapredila prodajne i distribucione kapacitete zaključivanjem komercijalnih ugovora o izdavanju karata sa kompanijom Etihad ridžanal, čiji operater je Darvin erlajn, zatim sa Džet ervejzom, Bulgaria erom, Ukrejn internešenal erlajns i STA travelom, najvećom putničkom agencijom za studente i omladinu na svetu.
Er Srbija je, pored toga, uspostavila poslovne odnose sa vodećim onlajn putničkim agencijama, uključujući Ekspediju i Last Minute.
Prema rečima Kondića, Vlada Srbije i Etihad ervejz kao deoničari i partneri pružaju veliku podršku Er Srbiji i time višestruko doprinose uspehu aviokompanije.
"Vlada Srbije pomno prati naš razvoj i pruža nam podršku i savete kad god je potrebno. Potpuno sam uveren da ćemo postati vodeća aviokompanija u regionu i da će naš uspeh imati pozitivan uticaj na aerodrom "Nikola Tesla" u njegovim nastojanjima da se razvije u regionalni centar za vazdušni prevoz", ističe prvi čovek Er Srbije.
Er Srbija je počela sa radom kao nacionalni avio-prevoznik 26. oktobra 2013. godine. Ova kompanija leti do 34 destinacije u Evropi, Mediteranu i Bliskom Istoku direktno iz svoje matične vazdušne luke, međunarodnog aerodroma "Nikola Tesla" u Beogradu, sa uslugama za prevoz putnika i tereta.
Takođe nudi i dugolinijske letove za međunarodne destinacije u Aziji i Australiji putem svojih kod šer partnera i svojim partnerom u vlasništvu Etihad Ervejzom koji poseduje 49 odsto akcija Er Srbije.
Er Srbija trenutno ima flotu od 10 uskotrupnih aviona i pet turboelisnih aviona.