Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Aerodrom "Nikola Tesla" dobija novu pistu do 2020. godine - Oko 600 mil EUR za poletno-sletnu stazu,
Izgradnja druge piste, putničkog i kargo terminala, kompletno novog kargo kompleksa, hotela, biznis centra, garaže - ovo je plan modernizacije beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" na osnovu postojeće urbanističke dokumentacije. U realizaciji ovog projekta učestvovaće potencijalni koncesionar ili partner, u zavisnosti kakvu odluku donese Vlada Srbije. Procenjena vrednost radova iznosi oko 600 mil EUR, a posao može da se završi u roku od pet godina, kaže za "Novosti" Saša Vlaisavljević, v. d. generalnog direktora naše najveće vazdušne luke.

Na osnovu Sporazuma o strateškom partnerstvu i saradnji zaključenog 2011. godine između Srbije i Francuske, kojim je propisano da će se vlade dve države zalagati za razvoj javno-privatnog partnerstva i koncesija, u novembru prošle godine potpisan je Memorandum o razumevanju između Vlade Srbije, "Nikole Tesle" i francuske kompanije "Vinci airports" o razvoju međunarodnih aerodroma u Srbiji, kaže Vlaisavljević.

- "Vinci airports" treba da uradi takozvani "dju dilidžens", odnosno procenu stanja na aerodromu i da na osnovu toga pripremi preliminarni predlog kako bi mogao da izgleda dalji razvoj odnosno proširenje kapaciteta "Nikole Tesle". Ovaj Memorandum nema pravno obavezujući karakter, već savetodavni i predlog "Vinci"-a može poslužiti Vladi Srbije za formiranje stava o proširenju i razvoju aerodroma - dodaje on.

Činjenica je da su mnoge kompanije zainteresovane za neki od modela koncesije, javno-privatnog partnerstva ili nekog drugog oblika finansiranja za učešće u proširenju kapaciteta aerodroma, zahvaljujući odličnim poslovnim rezultatima koje je lane ostvarilo ovo preduzeće. Rast obima avio-saobraćaja koji ima konstantnu uzlaznu putanju, povećanje broja putnika koji nastavlja da se uvećava i na početku 2015. godine i odlični finansijski rezultati ostvareni lane istovremeno pokazuju i potrebu za ulaganjima u razvoj "Tesle".

U pogledu razvojnih planova, potrebno je inovirati važeću plansku dokumentaciju, odnosno Detaljni urbanistički plan koji datira iz 1989. godine - navodi Vlaisavljević.

- Nakon ažuriranja planske dokumentacije, kroz saradnju sa angažovanom projektantskom kućom, koja radi prethodnu studiju opravdanosti sa generalnim projektom, biće utvrđen planski osnov za dugoročni razvoj i realizaciju proširenja kapaciteta aerodroma. Tek nakon tih promena i izrade neophodnih analiza i studija, bliže će se znati koji su radovi i rokovi pred nama.

Proširenje kapaciteta

Uz dugoročni, postoje i kratkoročni planovi, koji se tiču proširenja postojećih kapaciteta aerodroma. Reč je o proširenju Terminala 2 i adaptaciji starog Terminala 1. Ovi radovi, za koje se već pribavlja dokumentacija, biće finansirani iz sopstvenih sredstava. Nakon završetka ovog dela posla, aerodrom "Nikola Tesla" dobiće osam novih izlaza opremljenih sa četiri avio-mosta, mogućnost opsluge vazduhoplova najviše kategorije, čime naša vazdušna luka spremno čeka najavljene interkontinentalne letove.


Hajnc kupuje Kraft
Kompanija fuds, čime će biti stvoren treći najveći proizvodjač hrane i pića u Severnoj Americi.

Dogovor su organizovali vlasnik Hajnca, brazilska investiciona kompanija 3Dži kapital, i Berkšir Hatavej investitora Vorena Bafeta.

Deoničari Krafta dobiće akcije u novoj kompaniji i specijalnu isplatu od oko 10 milijardi dolara, odnosno 16,50 dolara po akciji.

Sadašnji deoničari Hajnca će dobiti 51 odsto nove kompanije, a ostalih 49 odsto će ići akcionarima Krafta.

U novoj kompaniji će biti brendovi Kraft, Hajnc, Oskar Majer (Oscar Mayer) i drugi.

Upravni odbori obe kompanije su odobrili sporazume koji bi trebalo da završen u drugoj polovini godine, mada je potrebno još odobrenje i deoničara Krafta.


Prodaje se imovina "Prve srpske fabrike šećera"
Stečajni upravnik "Prve srpske fabrike šećera Dimitrije Tucović 1898" oglasio je prodaju imovine ovog preduzeća u stečaju.

Na prodaju su deset celina pokretne imovine, odnosno postrojenje za sušenje i peletiranje rezanaca repe, odvajači kamena sa elevatorom, kontinualni difuzor sa nosećom konstrukcijom, pločasti filter tipa "Herkules", elektromotori, prese za ceđenje rezanaca, kao i alati.

Ukupna procenjena vrednost imovine koja se prodaje iznosi 89.786.073 dinara.

Ponude se dostavljaju Agenciji za privatizaciju do 27. aprila u 11 časova, a njihovo javno otvaranje zakazano je za isti dan, sa početkom od 11.15 sati.


Lazard prihvaćen za savetnika u privatizaciji Telekoma
Telekom Srbija prihvatio je ponudu francuske konsultantske firme Lazard Freres SAS za pružanje usluga menadžmentskog konsaltinga u procesu privatizacije srpskog operatera.
Od savetnika se očekuje da u naredna dva meseca utvrdi predlog modela privatizacije, saopšteno je iz Telekoma Srbija.

Kako je ranije utvrđeno, savetnik će u narednom periodu najpre uraditi procenu vrednosti kompanije, ekonomsku i pravnu analizu, kao i analizu tržišta.

Potom se očekuje da konsultant predloži modele privatizacije i pripremi vremenski i metodološki plan privatizacije.

Na osnovnu njihovog predloga, većinski akcionar, a to je Vlada Srbije, trebalo bi da donese odluku o nastavku privatizacije i izabere jedan od predloženih modela prodaje paketa akcija.

Time bi trebalo da otpočne druga faza, u kojoj će sve aktivnosti koordinirati i voditi izabrani savetnik, od objavljivanja poziva do zatvaranja transakcije, navedeno je u saopštenju.


Lazard Freres named privatisation adviser for Telekom Srbija
Telekom Srbija has accepted the bid by the French consultancy company Lazard Freres SAS to provide management consulting services in the process of privatising the Serbian telecoms operator.

The adviser is expected to establish a proposed privatisation model over the next two months, Telekom Srbija said in a statement.

As determined earlier, the adviser will first make an assessment of the company's value, make an economic and legal analysis, as well as a market analysis.

Afterwards, the consultant will be expected to propose privatisation models and prepare the timeframe and a methodological plan for the privatisation.

Based on the proposal, the majority stakeholder - the Serbian government - should take a decision on proceeding with the privatisation and accept one of the proposed models for selling share packages.

That should be the start of the second stage, in which all activities - from publishing an invitation to the closure of the transaction - will be coordinated by the selected adviser.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta